Renault Twingo RS – Test Drive – Sprinter de oras

Hothatch-uri de clasa mini mai greu… aspirate?.. si mai greu. Toti trec pe turbo pentru eficienta si nimeni nu-i poate blama. Dar asta nu te impiedica sa te bucuri cand pui mana pe un clasic aspirat, isteric in ture si mai echilibrat decat un turbo de cilindree mica.

Renault Twingo RS este o aparitie ciudata in segmentul hothatch-urilor. In primul rand pentru ca deriva dintr-un  model deloc frumos, doar util si in al doilea rand pentru ca uita putin de eficienta si mizeaza pe un motor care ar face treaba buna si pe Megane. L-am testat si mi-am amintit, chiar daca nu exista nici o legatura in materie de cifre si clasa, de vechiul Clio RS.

Renault Twingo RS Test Drive 231 Renault Twingo RS   Test Drive   Sprinter de oras

Partea buna este ca Twingo RS a trecut serios prin mainile celor de la Renault Sport si arata destul de chic, umflat peste tot si in culori vii. Cu jante din aliaj, bosaje pe aripiri, praguri, si spoilere sport, micul Twingo nu mai este chiar sters. Este o aparitie cu care sa iesi in evidenta.

Renault Twingo RS Test Drive 171 Renault Twingo RS   Test Drive   Sprinter de oras

La interior a fost modificat doar strictul necesar. Insertii pe volan si pe scaunele sport, schimbator si pedalier din aluminiu si.. asta-i tot. In realitate, masina se simte mult mai bine decat modelul normal. Twingo RS pare mai bine lucrat, mai legat, nu se mai misca frana cand apesi ambreiajul… chestii care conteaza. Schimbari mari sunt in precizia si asistarea directiei, raspunsul franelor si cursele schimbatorului.

Renault Twingo RS Test Drive 111 Renault Twingo RS   Test Drive   Sprinter de oras

Adevarata placere este motorul. 1,6 litri si 133 CP la aproape 7.000 rpm si sunetul isteric cand il duci acolo. Cutia este una cu doar 5 trepte, scurte, care favorizeaza acceleratiile. Asadar, cand mergi la viteza constanta, indiferent cat, vei avea mereu senzatia ca motorul e supraturat. Asa e facut sa mearga, este tributul platit acceleratiilor foarte vioaie de la viteze mici. Devine repede evident ca Twingo RS nu este o masina de drum lung, este una de oras si pentru escapade scurte, in forta, pe langa orase. Rezervorul are doar 40 de litri, greutatea este cu putin peste 1,1 tone, nu prea vrei sa treci pe langa un camion, in viteza.

Renault Twingo RS Test Drive 261 Renault Twingo RS   Test Drive   Sprinter de oras

In oras, masina este foarte fasneata si te indeamna mereu sa pleci primul de la semafor. Cutia schimba bine, fara nici o legatura cu cea de pe modelele normale si ajungi la 100 km/h in 8,7 secunde. Deci vei depasi cam tot in oras, pentru ca majoritatea sunt luati prin surprindere de tasnetul micului Twingo RS.

Consumul urban ajunge pe la 12 litri/100 km, cam aceeasi valoare pe care o poti obtine si cu Megane RS, daca mergi foarte economic, dar si asta este unul din dezavantajele asumate ale celor 7.000 rpm.

Pretul porneste de la 16.000 euro. Nu-mi pare chiar mult pentru un asemenea model, Twingo RS este un capriciu si costa ca atare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.