OFICIAL: noul Mercedes C-Klasse

Fara indoiala, noul Mercedes C-Klasse era cel mai asteptat model al constructorului german. Face cele mai mari volume de vanzari si este foarte popular pentru cei carora dimensiunile de clasa medie le sunt suficiente. Generatia trecuta, lansata in 2007, a marcat 2,2 milioane de unitati vandute in intreaga lume.

Designul nu surprinde, nu dezamageste, dar parca ar fi mers altceva. Dupa un A-Klasse extrem de inspirat, ma aseptam ca noul Mercedes C-Klasse sa fie putin mai deosebit. Cum spuneam, nici un repros, masina este eleganta, luxoasa, in stilul clasic Mercedes, dar farurile sunt cam prea in aceeasi idee cu cele ale noului Mercedes S-Klasse, iar stopurile sunt aproape identice cu cele ale modelului din clasa de lux. Oricum, mai lunga si mai lata, noua generatie C-Klasse este o prezenta mult mai orientata catre eleganta decat principalii doi concurenti. Se pastreaza ideea grilelor diferite, cu sigla integrata in grila in cazul versiunilor sportive si cu grila pozitionata clasic, pe capota, pentru linia Exclusive.

Mercedes C Klasse 261 OFICIAL: noul Mercedes C Klasse

Interiorul este mult diferit, foarte apetisant si dus catre stilul exclusiv al nemtilor. Grilele de aerisire clasice si consola centrala foarte aerisita sunt un deliciu estetic, la fel si touchpad-ul modern din fata cotierei. Acesta permite controlul principalelor functii multimedia prin sistemul touch de la smartphone, permitand chiar si scrierea (litere, cifre si carcatere speciale) de mana, in orice limba. Un gadget exclusiv Mercedes la acest moment. In sfarsit, un sistem Head-up Display a debutat pe noul Mercedes C-Klasse.

Mercedes C Klasse 191 OFICIAL: noul Mercedes C Klasse

Nemtii anunta ca noul Mercedes C-Klasse este mai usor cu circa 100 kg fata de modelul anterior, in mare parte datorita utilizarii aluminiului in proportie de 50% in constructia caroseriei. Centrul de greutate este mai jos, aerodinamica mai buna, asa ca, la nivel echivalent de motorizare, noua generatie aduce o reducere a consumului de circa 20%, fara nici o pierdere la nivelul performantelor dinamice.

La nivelul motorizarilor nu sunt surprize majore. Noul Mercedes C-Klasse va fi disponibil, la data debutului pe piata, cu motorul turbodiesel de 2,2 litri si 170 CP (C 220 BlueTEC) si cu doua motoare pe benzina: unul de 1,6 litri, turbo, cu 156 CP (C 180) si unul de 2 litri. cu 184 CP (C 200). Ulterior va fi oferit si un turbodiesel de 1,6 litri, in versiuni de 115 CP si 136 CP. Motorul diesel de 2,2 litri va avea o versiune mai puternica, de 204 CP.

Mercedes C Klasse 271 OFICIAL: noul Mercedes C Klasse

Motoarele cu 4 cilindri in linie, pe benzina, vor ajunge la un maxim de 238 CP, in vreme ce un motor cu 6 cilindri va oferi 333 CP, ultima faza de putere inaintea versiunilor AMG care vor debuta ulterior.

Evident, exista si o versiune hibrid, modelul C 300 BlueTEC Hybrid, cu motor diesel cu 4 cilindri care produce 204 CP, plus 27 CP de la un motor electric, creditat cu un consum mediu de 3,9 litri/100 km. Va urma si un hibrid cu motor pe benzina.

Suspensia noului Mercedes C-Klasse este complet noua, se ofera mai multe setari, plus, premiera in segment, suspensie AIRMATIC cu perne de aer.

Mercedes C Klasse 311 OFICIAL: noul Mercedes C Klasse

Inutil sa mai spun ca exista o aglomeratie formidabila de sisteme de siguranta activa si pasiva, dar mi-a atras atentia unul aparent ciudat, referitor la climatizare. Mercedes C-Klasse foloseste sistemul de navigatie si “stie” atunci cand intra intr-un tunel, caz in care trece automat pe sistemul de recirculare, iar la iesire il decupleaza tot automat.

Este o masina frumoasa, care ar fi putut fi si mai frumoasa (ma deranjeaza stopurile identice cu ale lui S-Klasse). Mercedes spune ca designul inspira sportivitate, dar eu l-as credita doar cu eleganta.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.