Oficial: Audi S1 – Explozie in clasa mica

Audi readuce in gama modelul S1, dar ca versiunea de strada si intr-o clasa mai mica. De fapt, doar numele coincide cu cel al modelului de raliuri din anii ’80, in rest, putere din plin pentru sport pe strada.

Noul Audi S1, cu fratele in 5 usi Audi S1 Sportback, reprezinta cea mai potenta versiune a gamei Audi A1 si totodata modelul de intrate in gama S a nemtilor. Un hothatch construit sa bata tot ce misca in cercul hothatch-urilor de clasa mica. O nota buna si pentru design, agresivitate adaptata frumos la dimensiunile masinii, eleron bine dimensionat si 4 tevi de esapament integrate intr-un difuzor de aer. Arata foarte bine.

Audi S1 Audi S1 Sportback 71 Oficial: Audi S1   Explozie in clasa mica

Interiorul mizeaza pe nuante inchise, insertii in culoare caroserie si scaune sport cu tetiere integrate. O atmosfera sportiva destul de rece, care inspira siguranta performantei.

Audi S1 Audi S1 Sportback 161 Oficial: Audi S1   Explozie in clasa mica

Motorul este unul de 2 litri TFSI, care produce 231 CP si 370 Nm. Un nivel de putere foarte bun, peste tot ce misca in clasa hothatch-urilor mici, care se opresc, in general, la maxim 200 CP. La asta adaugam si sistemul de tractiune integrala quattro, asa ca Audi S1 si Audi S1 Sportback nu au rivali la nivelul performantelor. 0 – 100 km/h in 5,8 secunde si 250 km/h sunt valori bune si pentru hothatch-urile compacte cu peste 250 CP, si cu atat mai laudabile in clasa mica. Consumul mediu promis de Audi pentru Audi S1 este de 7 litri/100 km.

Audi S1 Audi S1 Sportback 191 Oficial: Audi S1   Explozie in clasa mica

Nemtii au lucrat intensiv si la partea tehnica. Suspensiile fata sunt modificate, cele spate au alta strutura, multi-link, franele sunt mai performante, iar sistemul ESP cu decuplare in doua stadii coordoneaza si diferentialul cu blocare electronica. In echiparea standard sunt frunizate jante de 17 inch, iar optional unele de 18 inch.

Si daca bat tot la performante in segmentul lor, se vede si la pret. Audi S1 porneste de la 29.950 euro, iar S1 Sportback de la 30.800 euro, pe piata germana.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.