Citroen C4 Cactus – Ciudat, retro, inovator si accesibil

La prima vedere, ai senzatia ca este concept, dar Citroen C4 Cactus a ajuns model de serie, unul care promite sa fie chiar accesibil.

In tipicul Citroen, C4 Cactus arata ciudat la prima vedere. Este un crossover bazat pe Citroen C4, fara a avea insa nici o legatura cu acesta la nivelul designului. Abordeaza o parte frontala in stilul Juke, cu luminile de zi sub forma unor fasii puse sus, in locul farurilor normale, acestea fiind pozitionate mai jos. Linii rotunde, fara muchii taioase, fara vreo pretentie de agresivitate.

Ca si cum nu era de ajuns, Citroen C4 Cactus mai vine cu o inovatie la exterior. Una care il face sa arate usor retro.

Citroen C4 Cactus 221 Citroen C4 Cactus   Ciudat, retro, inovator si accesibil

Panourile maro de pe laterale, din jurul farurilor si stopurilor se numesc Airbump si apar ca o structura grafica pe liniile caroseriei. Sunt elemente aparte, inserate in caroserie si construite dintr-un poliuretan termoplastic. Incorporeaza bule de aer si, pe langa rolul estetic, au rolul de a atenua loviturile. Absorb energia, se deformeaza si revin apoi la forma initiala, scutind tabla de eventuale indoituri. O idee nu tocmai rea, dealtfel. Aceste Airbump pot fi comandate in patru culori, pentru a se asorta cu cele zece culori disponibile pentru caroserie.

Citroen C4 Cactus 211 Citroen C4 Cactus   Ciudat, retro, inovator si accesibil

Nu ma asteptam la un interior conventional. Si nici nu este. Tabloul de bord este format dintr-un singur display, in spatele volanului, care afiseaza parametrii de functionare ai masinii, iar pe consola centrala se gaseste un display de 7 inch care controleaza sistemul audio, climatizarea si navigatia, astfel incat butoanele fizice ale acestora au disparut. Display-ul este prezent in echiparea de serie a lui Citroen C4 Cactus si nu lipsesc o multime de posibilitati multimedia, inclusiv conexiune 3G.

Citroen C4 Cactus 161 Citroen C4 Cactus   Ciudat, retro, inovator si accesibil

Pentru a mari spatiul interior, in special pe cel al pasagerului din dreapta, airbag-ul acestuia nu mai este integrat in bord, ci in plafon, deschizandu-se in jos, paralel cu parbrizul. De asemenea, manerele usilor au tot tenta retro, fiind de fapt niste chingi din piele. dar cel mai mult va atrage atentia bancheta fata, practic doua scaune unite sub forma unei banchete/canapele pentru mai mult confort si senzatie de spatiu.

Plafonul este transparent, dintr-un material tratat, care nu permite formarea efectului de sera si care impiedica razele ultraviolete.

Citroen C4 Cactus 141 Citroen C4 Cactus   Ciudat, retro, inovator si accesibil

Despre motorizari nu se spune mare lucru, doar ca va fi un propulsor pe benzina si unul turbodiesel cu consum mediu de 3,1 litri/100 km, in mare parte si din cauza ca Citroen C4 Cactus are doar 965 kg, cu 200 kg mai putin decat Citroen C4. De asemenea, cutia robotizata va putea fi controlata din cele trei mari butoane de pe consola centrala, in locul clasicului levier.

Citroen insista si pe reducerea costurilor de exploatare ale lui Citroen C4 Cactus, care ar fi cu aproape 20% mai scazute decat ale unui hatchback compact normal.

Citroen C4 Cactus 121 Citroen C4 Cactus   Ciudat, retro, inovator si accesibil

Arata intr-un mare fel, abia astept sa-l vad pe strada si nu pot sa nu observ ca, dupa linia premium DS, Citroen isi face o gama low-cost, mult mai logic in aceste conditii ale pietei. Poate-i cam mult spus low-cost, dar se vrea o gama foarte abordabila ca pret.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.