Oficial: Ferrari California T – V8 biturbo!

Ne asteptam sau nu? Eu nu, cel putin nu atat de curand. Ferrari n-a mai avut un motor turbo in gama din 1989, de la modelul F40.

Dar pana sa ajungem la motor, Ferrari a oferit o alta surpriza cu aceasta lansare a noului Ferrari California T. O intrebare, avem de-a face cu un model complet nou sau cu un facelift? Greu de raspuns, chiar si dupa ce m-am uitat foarte bine la pozele prezentate. E ceva intre, o strategie pe care n-am mai vazut-o la Ferrari si nici la vreun alt producator de masini supersport. Un model complet nou nu este, nici numele n-a fost schimbat, dar modificarile sunt prea ample ca sa spunem ca este doar un facelift.

Ferrari California T V8 biturbo 31 Oficial: Ferrari California T   V8 biturbo!

Din profil, noul Ferrari California T pastreaza linia modelului de pana acum. Dar atat, pentru ca partea frontala este complet schimbata, seamana acum cu cea a lui F12, nervurile de pe laterale sunt schimbate, iar la spate doar stopurile au fost pastrate, pentru ca tevile de esapament suprapuse la vechiul model au fost plasate clasic, pe orizontala, la noul California T.

Ferrari California T V8 biturbo 11 Oficial: Ferrari California T   V8 biturbo!

Si interiorul pare acelasi de pana acum, dar o privire mai atenta arata ca s-a umblat peste tot. Liniile plansei de bord sunt altele, tabloul de bord a fost usor modificat, display-ul central este nou, iar comenzile transmisiei sunt amplasat diferit.

Plafonul rigid escamontabil este acelasi, cu un timp de pliere/depliere de 14 secunde. Este vopsit negru acum si arata mai bine asa.

Ferrari California T V8 biturbo 61 Oficial: Ferrari California T   V8 biturbo!

Incercati sa dati un verdict? Eu as spune ca este un facelift, unul amplu, asa cum rar intalnesti in industrie.

Sa trecem la motorizare. Tot un V8, dar unul complet nou, cu o capacitate de 3,8 litri, nu de 4,3 litri ca pana acum. Noul propulsor vine, in schimb, cu doua turbocompresoare, solutie nemaintalnita la Ferrari de cam 25 de ani, ultimul model turbo fiind bijuteria numita F40.

In aceste conditii, motorul noului Ferrari California T produce 560 CP/7.500 rpm si 755 Nm/4.750 rpm, cu 70 CP mai mult decat cel aspirat. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibil ain doar 3,6 secunde, iar viteza maxima este la 316 km/h. Italienii spun ca au eliminat complet lag-ul turbo, iar V8-ul raspunde la fel de prompt ca unul aspirat, cu un sunet aparte. Un beneficiu al reducerii cilindreei consta in faptul ca nivelul consumului mediu este de doar 10,5 litri/100 km.

Ferrari California T V8 biturbo 101 Oficial: Ferrari California T   V8 biturbo!

Suspensia este serios upgradata, iar sistemul de franare are discuri din carbon si ceramica, ceea ce a dus la obtinerea unei distanta de franare de la 100 km/h in 34 metri.

O masina care nu pare complet noua, dar este aproape, plus un motor cum n-am mai vazut de foarte multi ani, plus faptul ca modelul de baza Ferrari a ajuns la 560 CP… da, Ferrari California T este o realizare frumoasa si nu doar stilistic.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.