OFICIAL: Noul Mercedes S-Klasse Coupe

Vechiul model Mercedes CL si-a incheiat cariera odata cu prezentarea noului Mercedes S-Klasse Coupe. Sincer, este unul dintre cele mai frumoase modele Mercedes din ultima vreme, o prezenta aparte fata de berlina S-Klasse, o silueta foarte eleganta pe toata lungimea celor putin peste 5 metri.

Nu este o supriza totusi, modelul de serie arata aproape identic cu conceptul S-Klasse Coupe prezentat in toamna anului trecut. In haine de serie, masina arata parca si mai bine. La prima vedere stopurile mi s-au parut prea cuminti, prea fade, dar e clar ca Mercedes a mizat totul pe eleganta si dinamica, nu pe sportivitate afisata direct.

Mercedes S Klasse Coupe 81 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse Coupe

O idee de lux suprem a fost implementata in fisa de optionale. Farurile pot fi comandate cu cate 47 de cristale Swarovski fiecare, pentru o aparitie aparte. O fi clasa de lux, dar parca asta e putin cam mult..

Plansa de bord este aceeasi de la berlina S-Klasse, cu doua monitoare mari, unul cu rol de instrumentar de bord. Este prezent – optional – si touchpad-ul introdus de berlina de lux, la fel ca si atmosfera si finisarea su puternice accente retro.

Mercedes S Klasse Coupe 261 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse Coupe

Deocamdata a fost prezentata doar versiunea Mercedes S 500 Coupe, echipat cu un motor V8, biturbo, de 4,7 litri, care produce 455 CP si 700 Nm. Nu ni se dau cifre de performanta, dar nici nu trebuie.

In schimb, altceva atrage atentia in cazul noului Mercedes S-Klasse Coupe. Suspensia Magic Body Control, prima “suspensie cu ochi”, cum ii spun nemtii, cea care monitorizeaza video suprafata drumului pentru a ajusta suspensia in consecinta, vine cu o noua functie, aplicata pentru prima data la un model de serie.

Mercedes S Klasse Coupe 401 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse Coupe

Cu ajutorul unor mici cilindri hidraulici, amortizoarele sunt controlate in asa fel incat masina sa se aplece asemenea unei motociclete in curbe. “Tilt function” suna ambiguu, dar asta face, controleaza aplecarea caroseriei in viraje (se ajunge la un maxim de 2,5 grade), pentru ca ocupantii sa scape de o buna parte din g-urile rezultate.

Mercedes S Klasse Coupe 71 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse Coupe

O camera video observa curba cu 15 metri inainte ca masina sa ajunga la ea, iar cu functia “Curve Tilt” activata, masina se inclina catre interiorul virajului, sistemul functionand pe plaja de viteze dintre 30 km/h si 180 km/h. O gaselnita interesanta, facuta nu pentru o stabilitate mai mare sau pentru sportivitate, ci strict pentru confortul pasagerilor.


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.