Mercedes S600 – Contra curentului

Mercedes S600 nu putea lipsi din gama versiunilor noului S-Klasse. Nu neaparat pentru ca acopera vreun spatiu intre celelalte versiuni de motorizare, ci din cauza traditiei.

Toate particulele de dupa “S” au cunoscut modificari de-a lungul timpului. Din motive legate de cilindreea noilor motoare, din ratiuni de marketing, dar sunt cateva care au ramas si care s-au grefat iremediabil pe acest model. este si cazul modelului Mercedes S600, care semnifica in era moderna prezenta unui V12 sub capota, ultimul bastion “civil” inainte de trecerea la AMG-uri. Iar noua generatie S600 mareste cumva importanta acestei versiuni.

Mercedes S600 art1 Mercedes S600   Contra curentului

Noul Mercedes S600 se prezinta cu un nou motor V12, biturbo, dezvoltat contra curentului. Vechea generatie avea sub capota un V12 de 5,5 litri, dar nemtii au preferat pentru actualul model sa mareasca cilindreea la 6 litri, si stim deja ca nimeni nu prea mai face asa ceva. Sa maresti cilindreea intr-o epoca a downsizing-ului rapid!

Mercedes S600 art3 Mercedes S600   Contra curentului

 

Propulsorul produce 530 CP, cu 13 CP mai mult decat vechea generatie si dezvolta valoarea de cuplul maxim, 830 Nm, inca de la 1.900 rpm. Chair daca cilindreea este mai mare, noul Mercedes S600 afiseaza un consum mediu de 11,1 l/100 km, cu 21% mai putin decat predecesorul sau. Si chiar daca este un varf de gama, unul al carui proprietar putin probabil sa caute consum cat mai redus, Mercedes S600 vine cu functie Stop/Start.

Mercedes S600 art2 Mercedes S600   Contra curentului

Mercedes S600 este disponibil doar ca versiune cu ampatament lung a lui S-Klasse.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.