Opel Astra OPC Extreme – Cel mai rapid hothatch Astra

Opel zdruncina segmentul hothatch cu un model de vis pentru orice pasionat de pilotaj. Opel Astra OPC Extreme vine direct din lumea curselor, dar este omologata pentru sosea.

Astra OPC este oricum in varful listei de hothatch-uri, in primul rand datorita celor 280 CP produsi de motorul de 2 litri turbo, dar si pentru ca este una dintre cele mai frumoase compacte de pe piata. Ma asteptam la o versiune si mai hot, dar nu-mi imaginam ceva atat de… extrem. Opel Astra OPC Extreme arata innebunitor de bine si vine cu modificari ample, care ar trebui s-o propulseze peste orice alt concurent din segment.

Opel Astra OPC Extreme 51 Opel Astra OPC Extreme   Cel mai rapid hothatch Astra

Nemtii spun clar ca hothatch-ul a fost dezvoltat pornind de la fratele de circuit, Astra OPC Cup. Chiar si in versiune de strada, Astra OPC Extreme arata insa ca o masina de curse. In primul rand, Opel a facut o binevenita risipa de fibra de carbon, material care a ajuns pe capota, plafon, spoilere, difuzor, praguri, capacul motorului, chiar si jantele fiind produse integral din fibra de carbon.

Opel Astra OPC Extreme 41 Opel Astra OPC Extreme   Cel mai rapid hothatch Astra

Interiorul atrage imediat atentia prin scaunele scoica, de competitie, si prin faptul ca locul scaunelor spate a fost luat de un roll-cage. Plansa de bord a primit doar o insertie din fibra de carbon. Este evident, chiar daca este o masina de sosea, Opel Astra OPC Extreme este destinata in primul rand pilotajului, pierzandu-si partea de utilitate a fratelui mai domestic.

Este clar ca, dupa atata infuzie de fibra de carbon, masina a slabit drastic. Doar setul de jante din carbon este cu 20 kg mai usor decat cele din aliaj. Plafonul produs in-house cantareste doar 2,6 kg, pe cand cel standard, din otel, are o greutate de aproape 10 kg.

La general, Opel Astra OPC Extreme este cu 100 kg mai usor decat modelul de baza Astra OPC si are si un centru de greutate sensibil scazut.

Opel Astra OPC Extreme 21 Opel Astra OPC Extreme   Cel mai rapid hothatch Astra

Motorul este acelasi, un 2 litri turbo din aluminiu, dus de inginerii nemti la peste 300 CP. Este cel mai puternic propulsor cu 4 cilindri produs vreodata de Opel. Puterea este distribuita rotilor fata prin intermediul unei cutii manuala cu 6 trepte si a unui diferential cu alunecare limitata, absolut necesar la acest nivel de putere. Sistemul de franare este unul imbunatatit, cu Etriere Brembo cu sase pistonase si discuri de 370 mm, iar pneurile 245/35 incalta jantele de 19 inch.

Opel Astra OPC Extreme 81 Opel Astra OPC Extreme   Cel mai rapid hothatch Astra

Nemtii nu spun nimic despre cifrele lui Opel Astra OPC Extreme, dar le putem intui oarecum. Modelul normal are nevoie de 6 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, in conditiile in care are cel putin 20 CP in minus si 100 kg mai mult. Probabil ca noul hothatch va afisa cam 5,7 secunde, dar promite un comportament rutier mult mai bun.

Ideea este urmatoarea. Opel Astra OPC Extreme, care va fi aratat la Geneva, nu este un concept. Nemtii spun insa ca decizia de a produce masina in serie mica depinde de reactia publicului. Cred totusi ca pretul va fi mult mai mare avand in vedere infuzia de fibra de carbon si modificarile tehnice.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.