Oficial: Noul Peugeot 108 – Mini cu ambitii mari

Au trecut noua ani de la debutul modelului Peugeot 107, la pachet cu ceilalti doi frati de platforma, Citroen C1 si Toyota Aygo. Era deja momentul unei noi generatii si primul caruia ii revine onoarea de a prezenta noua generatie este Peugeot.

Peugeot 108 va debuta la Salonul Auto de la Geneva si a fost deja aratat de constructorul francez. E adevarat, fara interior, acesta va fi dezvaluit la salon. Noul Peugeot 108 este o evolutie fireasca a lui 107, dar vine si cu un supliment serior de echipamente, unul foarte bun pentru clasa mini.

In ceea ce priveste designul, acesta este mult mai elegant, mai sofisticat, in acord cu noua linie de design Peugeot, miniaturizata pentru 108. Cam aceeasi idee generala, un stil care sa impuna vizual masina, in ciuda dimensiunilor mici. Un plus si la spate, unde stopurile arata mult mai modern, cu fasii luminoase si aceeasi idee de luneta-hayon ca la modelul 107. Portbagajul are un volum de 196 litri cu kitul de reparatie si 180 litri cu roata de rezerva inclusa. Cu rabatarea banchetei spate se ajunge la un maxim de 750 litri.

Peugeot 108 41 Oficial: Noul Peugeot 108   Mini cu ambitii mari

Cum spuneam, interiorul ramane o surpriza, dar francezii au anuntat deja un display de 7 inch, cu tot ce tine de multimedia, inclusiv accesarea unor aplicatii de pe smartphone, dar si buton pentru pornirea motorului. Vitezometrul cu afisaj analog este montat direct pe coloana volanului, iar turometrul si indicatorului pentru schimbarea treptelor sunt afisate pe un display LCD.

Peugeot 108 anunta, pe langa multiplele posibilitati de personalizare dedicate celor ce vor si putin stil, o echipare bogata. In standard sunt disponibile 6 airbag-uri, asistenta la pornirea in rampa, iar siguranta activa este lasata in seama ESP-ului decuplabil si a ABS-ului cu distributie electronica a fortei de franare.

Peugeot 108 61 Oficial: Noul Peugeot 108   Mini cu ambitii mari

Gama de propulsoare este formata din doua unitati pe benzina, cu 3 cilindri. Unul dintre motoare este cel binecunoscut de clientii lui 107. Propulsorul are un litru, 68 CP, cutie de viteze manuala cu 5 trepte sau pilotata tot cu 5 trepte. Al doilea motor este cel de 1,2 litri VTi de 82 CP, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte. Probabil va urma si un diesel mic.

Peugeot 108 31 Oficial: Noul Peugeot 108   Mini cu ambitii mari

Noutatea si , in acelasi timp confirmarea ca Peugeot 108 trece in sfera de lifestyle consta in existenta versiunii Peugeot 108 TOP!, un cabrio care vine cu plafon textil retractabil, in stilul celui de la Fiat 500C, adica doar plafonul se retrage, fara alte elemente de structura modificate.

Acum ramane de vazut cum vor arata fratii sai de platforma de la Citroen si Toyota. Sa ne asteptam la design in mare parte modificat (frontal si spate) si probabil alt pachet de personalizare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.