Renault anunta un diesel twin-turbo de 160 CP

Se misca bine Renault in ultima vreme in sfera motorizarilor diesel. In afara de clasicul 1,5 dCi, pe care, sincer, il consider cam depasit, zgomotos si limitat, dar care ma impresioneaza si acum prin consumul foarte bun, francezii au impresionat prin motorul de 1,6 litri dCi, in versiunea de 130 CP.

Este unul motor foarte-foarte reusit, pe care l-am condus pe mai multe modele Renault si Nissan, dar care m-a impresionat cel mai mult pe Renault Megane GT Line. Poate si pentru ca sasiul masinii este unul setat pentru sport, iar dCi-ul de 1,6 litri are la el cutia de satisfactii cand il conduci sportiv. Foarte silentios, cu rezerve bune de putere si, mai ales, cu eliberarea foarte buna a puterii prin cutia manuala cu 6 trepte.

Motor Renault 1.6 dCi 160 Twin Turbo art1 Renault anunta un diesel twin turbo de 160 CP

Ei bine, francezii pluseaza si anunta acest motor de 1,6 dCi in versiune Twin Turbo, capabil sa produca 160 CP si 380 Nm. In afara de faptul ca este, probabil, cel mai puternic din categoria sa de cilindree, cu 100 CP/litru, incerc sa-mi imaginez cum s-ar “purta” el pe un Megane GT Line… ar fi pachetul ideal.

Renault spune ca a vrut un motor cu aceasta cilindree, care sa furnizeze insa puterea unuia de 2 litri, in conditiile unui consum cu 25% mai mic fata de clasicele motoare turbodiesel de 2 litri.

TEST de consum cu Renault Megane 1.6 dCi 130 CP!

Adevarul este ca noul 1,6 dCi Twin Turbo este primul motor de 1,6 litri care primeste doua turbocompresoare. Volkswagen, de exemplu, nu ofera motorul de 1,6 litri TDI decat cu maxim 110 CP, Opel la fel (1,7 DTS si 130 CP), Ford are 1,6 TDCi de 115 CP.

Asadar, un start bun pentru Renault care duce puterea unui motor de 1,6 litri, catre cea a unuia de 2 litri. Suna excelent si abia il astept pentru un test! Probabil in toamna.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.