Oficial: Noul Renault Twingo – Motor si tractiune spate

Renault a prezentat astazi primele poze ale noii generatii Renault Twingo. Un model cu totul altfel decat pana acum, pe care nu l-au mai dezvoltat singuri.

Ideea francezilor este de a da un impuls acestui model de clasa mini, in conditiile in care prima generatie a fost un succes, dar a doua nu prea. Acum abordarea este cu totul diferita si, la prima vedere iti atrage atentia caroseria in 4 usi, premiera pentru Twingo. Designul este mult mai unitar, vechiul Twingo nu mi-a placut deloc, acesta are insa o alta nota. Masina pare inchegata mai bine la nivel vizual, este clara reorientarea designului.

Sursele de inspiratie ale stilistilor au fost prima generatie Twingo si celebrul model Renault 5, iar primele interpretari le-am vazut la conceptul Twin’Z.

Renault Twingo 31 Oficial: Noul Renault Twingo   Motor si tractiune spate

Si, pentru ca socul intrarii pe piata sa fie suficient de puternic, constructorul francez a anuntat ca noul Renault Twingo, platforma tehnica a acestuia, este rodul colaborarii cu Daimler. Francezii si nemtii au produs astfel impreuna platforma tehnica a noului Renault Twingo si a noilor modele smart cu doua si patru usi (se pare ca smart va incerca iarasi modelele putin mai mari, cu patru portiere, dupa esecul ForFour).

Rezultatul este ca, intr-un mod neobisnuit la Renault, noul Twingo are motor si tractiune spate, aspecte care ajuta, spun francezii, la o manevrabilitate exemplara si ceva mai mult spatiu.

Renault Twingo 51 Oficial: Noul Renault Twingo   Motor si tractiune spate

Ul alt aspect pe care se mizeaza este personalizarea. Noul Renault Twingo va fi oferit in patru colori exterioare, dar va putea fi ornat cu alte combinatii de elemente, pentru a fi cat mai pe gustul priprietarului. Proprietarelor, de fapt, cred ca va ramane preferat de femei.

Observati ca nu exista nici o poza de interior, desi eram foarte curios sa vad ce-au facut francezii in habitaclu. Abia in primele zile din martie il vom vedea, dupa ce micul Twingo va debuta oficial la Salonul Auto de la Geneva.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.