Volkswagen Golf GTE – Un GTI hibrid

La putin timp dupa ce a lansat versiunea electrica a modelului Golf, Volkswagen schimba macazul si ne arata un GTI… hibrid.

De fapt, noul VW Golf GTE este un hothatch hibrid, care preia estetica lui Golf GTI si o adapteaza sistemului de propulsie mai verde. Privesti masina si ai senzatia ca vezi un Golf GTI, cu toate elementele distinctive, atat la interior, cat si la exterior, vopsite in albastru. Si plansa de bord seamana, scaunele sunt aceleasi, doar softul sistemului este altul, pentru a putea afisa performantele verzi ale masinii.

Bun, la nivel vizual, VW Golf GTE este un GTI cu elementele proprii vopsite nu in rosu, ci albastru. Dar cum sta cu partea tehnica? Sub capota noului Golf GTE se afla un motor de 1,4 litri TSI, care produce 150 CP. Alaturi de el se afla, integrat in cutia de viteze DSG cu sase trepte, motorul electric capabil sa furnizeze 102 CP. Puterea maxima a ansamblului este de 204 CP, destul de aproape de cea a unui GTI. Cuplul maxim este de 350 Nm.

VW Golf GTE 71 Volkswagen Golf GTE   Un GTI hibrid

VW Golf GTE poate rula si doar pe baza motorului electric, cu o viteza maxima de 130 km/h. In functie de modul de rulare, masina poate circula pana la 50 km, doar pe baza energiei stocate in baterii. In rest, cu toata puterea combinata la dispozitie, VW Golf GTE ajunge la 100 km/h in 7,6 secunde si atinge o viteza maxima de 216 km/h.

VW Golf GTE 31 Volkswagen Golf GTE   Un GTI hibrid

Consumul mediu, in conditiile in care se pleaca cu bateriile incarcate, este de 1,5 litri/100 km. Autonomia este undeva la 930 km, iar bateriile pot fi incarcate complet in doar 3,5 ore de la o priza normala si chiar mai putin de la un sistem special.

VW Golf GTE 61 Volkswagen Golf GTE   Un GTI hibrid

Cel putin teoretic, noul VW Golf GTE ar trebui sa aiba un comportament rutier foarte asemanator cu al versiunii GTI. Chiar daca este hibrid, greutatea nu a ajuns la valori foarte mari. Masina cantareste 1.520 kg, dintre care 120 kg sunt ale grupului de baterii.

VW Golf GTE intregeste hama de hothatch-uri Golf, formata pana acum de Golf GTI si Golf GTD.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.