Noul Audi TT – Mic si taios!

A treia generatie Audi TT a debutat la Geneva si rafineaza stilul deja consacrat al micului coupe german. Silueta a ramas aceeasi, dar liniile rotunjite au fost inlocuite cu unele mai taioase, care dau chiar bine pe noul Audi TT.

Noul model se doreste o interpretare moderna primei generatii, lansata in 1998, dar cu accent pe elementele de aerodinamica. Rezultatul este foarte coerent, masina arata ca un pachet de muschi bine definiti si profita vizual de structura liniei de LED-uri din faruri si stopuri. Apropo de stopuri, linia de LED-uri pe care o vedeti in poze ramane in permanenta aprinsa, la fel ca luminile de zi din faruri. Noul Audi TT are 4,18 metri lungime, adica la fel ca generatia anterioara.

Audi TT 321 Noul Audi TT   Mic si taios!

Interiorul este poate si mai interesant conceput, arata extrem de bine! Audi a dorit sa aminteasca de cockpit-ul avioanelor si are cateva elemente care fac asta. Observati gurile de aerisire, mari, cu trei unitati pe centru, care sugereaza turbinele unui avion. O inovatie interesanta, comensile climatizarii sunt distribuite pe butoanele centrale ale acestor guri de aerisire. In acest fel, consola centrala ramane simpla, aerisita si sportiva la nivel vizual.

Audi TT 131 Noul Audi TT   Mic si taios!

Am lasat la final tabloul de bord, iarasi o bijuterie tehnica. Sau mai degraba electronica, pentru ca exista doar un display generos, care afiseaza ceasuri de bord si alte informatii, in diferite feluri. Adica ceasurile afisate electronic nu trebuie sa fie mereu in acelasi loc, la aceleasi dimensiuni, ci pot fi modificate, in functie de ceea ce vrei afisat pe tabloul de bord.

In rest, conceptie sportiva de prima clasa, desi nu inteleg frana de mana actionata electric la o masina sport.

Audi TT 361 Noul Audi TT   Mic si taios!

Audi spune ca noul TT ramane un masina sport 2+2 ce poate fi utilizata zi de zi. Practic, va spun din experienta cu generatia anterioara, pe locuri din spate nu incapi deloc comod, indiferent de inaltime. Doar strambat serios si pe distante scurte rezisti pe locurile din spate. In schimb, portbagajul de 305 litri este decent pentru acest gen de masina.

La debutul pe piata, noul Audi TT va venic cu doua motorizari, un TFSI de 2 litri si 230 CP si dieselul de 2 litri TDI cu 184 CP. Inca de la lansare vine si Audi TTRS, care are sub capota un TFSI de 2 litri si 310 CP, model care ajunge la 100 km/h in doar 4,7 secunde.

Audi TT 351 Noul Audi TT   Mic si taios!

Pentru motorul de 2 litri TFSI, in cele doua versiuni ale sale, echiparea standard aduce o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Optional, cutia S tronic cu 6 trepte trepte.

Nu lipseste tractiunea integrala quattro, optimizata pentru sportivitate si gestionata de noi softuri.

Preturile nu se cunosc inca, dar masina va debuta in vara acestui an, asa ca nu mai este chiar mult de asteptat..

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.