BMW 420d – Test Drive – Croiala perfecta

Despartirea coupe-urilor de berlinele din gama BMW, la nivelul seriilor, s-a lasat cu lucruri foarte placute pentru primele. Ma uitam zilele trecute la un Seria 3 Coupe, masina care mi-a placut mereu, pentru ca am o pasiune uneori irationala pentru doua sau trei usi si mi-am dat seama ca masina e fada. Nu urata, doar fada, prea simpla.

Diferenta din modul cum o privesc acum este data de aparitia noului Seria 4 Coupe. Un model care nu mai are nici o legatura cu simplitatea, ba chiar foarte putine cu berlina Seria 3, cu care imparte platforma. Daca tot i-au creat o serie proprie, bavarezii au conceput Seria 4 ca un model aparte, nu o derivatie de caroserie. Si asta se vede din plin. Partea frontala este, cu mici diferente, aceeasi, dar spatele este interpretat diferit, cu stopuri modificate si linii proprii.

BMW 420d test drive 401 BMW 420d   Test Drive   Croiala perfecta

Silueta este mai incordata, cu spatele mai pasional legat de rest, totul inspira fluenta si dinamica. Atrage in continuarea priviri, desi nu mai este o noutate absoluta pe strazi, iar oamenii s-au obisnuit cu stilul noii Serii 3.

BMW 420d test drive 341 BMW 420d   Test Drive   Croiala perfecta

Am condus mai demult si 320d, in aceeasi configuratie, cu cutie automata, dar noul BMW 420d este putin diferit. Il simti si mai bine, ai acea senzatie frumoasa de control, cu puntea spate mai aproape de tine. Te inspira sa mergi mai tare, sa te joci cu aderenta, dar nu va inchipuiti ca a fost conceput ca o masina cu aproape totul axat pe sport. Nu, poate fi foarte confortabila, la fel de bine cum poate insira rapid viraj dupa viraj. Adevarul este ca nici nu trebuie sa mizeze totul pe sport. Aceasta parte ii revine noului Seria 2, mai usor, mai mic, mai dinamic. BMW Seria 4 ramane un GT de prestanta, care satisface aproape orice fel de pretentii, de la sport la confort. Tocmai din cauza asta, oricat de impatimit ai fi in privinta controlului, tot cutia automata este ideala, cu toti cei 2.200 euro pe care-i presupune in plus.

BMW 420d test drive 310 BMW 420d   Test Drive   Croiala perfecta

La bord, te simti mai imbracat de masina. Putin mai jos, tinut bine de scaune, ba chiar cu asistent electric care-ti aduce centura de siguranta la indemana. Altfel, ar fi dificil s-o apuci, pentru ca montantul central este mult in spate. Accesul pe locurile posterioare nu-i chiar usor, dar decent, iar spatiul este suficient pentru doua persoane, nu chiar extreme de inaltime. Oricum, pentru cineva mai inalt, e greu de suportat un drum de cateva ore in spate. Masina e facuta pentru a mai putea lua doi pasageri, dar nu in vreun road trip extins.

BMW 420d test drive 151 BMW 420d   Test Drive   Croiala perfecta

La capitolul gadgeturi, mi-a placut aplicatia M Lap Timer, pentru iOS, care iti monitorizeaza parametrii de pilotaj pe o anumita sectiune de drum. Clar, a fost facuta in primul rand pentru circuit, dar poate fi folosita si pe rute “civile”, programabile de catre sofer. Sistemul inregistreaza pas cu pas toti parametrii masinii pe parcursul respectiv. In orice punct al traseului poti vedea unghiul de bracare, viteza, pozitia acceleratiei, forta de franare aplicata, acceleratia laterala, etc. Cam tot ce vedeti uneori in graficele din Formula 1. Poti descarca acesti parametri si, eventual, ii poti suprapune cu ai altcuiva pentru a observa diferentele. O solutie excelenta pentru a-ti perfectiona stilul de pilotaj. Iata exact ce face:

Motorul de 2 litri si 184 CP nu mai are nevoie de nici o prezentare: ii permite masinii sa atinga 100 km/h in 7,2 secunde, viteza maxima este de 232 km/h, iar consumul mediu este la 4,6 litri/100 km. De data asta n-am mai vrut sa vad daca setea motorului chiar se apropie de valorile astea, am zis sa fac exact contrariul, sa vad cat de mult poate consuma. Am ales cea mai lejera autostrada, o ora tarzie din noapte si viteze care nu trebuie specificate, ca nu-i frumos. Dus-intors pana la Ploiesti si inapoi cu o medie de 8 litri/100 km. Un maxim, nu stiu ce i-ai putea face pentru a consuma mai mult.. Si in afara orasului nu poti atinge valoarea asta in conditii normale, ziua si cu trafic, oricat te-ai arunca pe acceleratie. Motorul este cu atat mai fascinant la nivelul consumului, cu cat iti ofera niste performante foarte bune pentru aceasta cilindree.

BMW 420d test drive 331 BMW 420d   Test Drive   Croiala perfecta

Pretul este destul de piperat, versiunea de baza BMW 420d porneste de la 40.796 euro, la care mai putem adauga cei 2.300 euro pentru cutia automata si cam 2.600 euro daca se doreste tractiune xDrive. Preturile sunt cu circa 2.000 de euro mai mari decat versiunea similara a vechiului Seria 3 Coupe, diferenta justificata de echipamentele in plus. Oricum, acesti 40.000 euro pot ramane doar o amintire indepartata in situatia in care incepi sa bifezi serios pe lista de echipamente optionale.

 

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.