Cel mai puternic BMW, editia speciala 30 Jahre M5

BMW aniverseaza anul acesta 30 de ani de la inceperea dezvoltarii primului BMW M5, lansat pe a doua generatie a berlinei bavareze, care a si marcat dealtfel inaugurarea segmentului berlinelor mari, sport, cu performante foarte bune.

Evenimentul este subliniat cum se poate mai bine, cu o editie aniversara a modelului BMW M5, aflat acum la a cincea generatie [citeste aici istoria modelului BMW M5]. BMW 30 Jahre M5, denumirea oficiala nemteasca, nu numai ca aduce un plus de performanta, dar devine cel mai puternic BMW de serie! Si asta se vede la acceleratie, la exclusivitate si.. la pret. Probabil abia viitoarea generatie M5 va mai atinge acest nivel de putere.

BMW 30 Jahre M5 21 Cel mai puternic BMW, editia speciala 30 Jahre M5

BMW 30 Jahre M5 vine doar in culoarea Frozen Dark Silver, de la BMW Individual si afiseaza fara modestie o panoplie intreaga de sigle “30 Jahre M5“: pe aripi, pe praguri, pe bord si pe scaune. Interiorul este cam acelasi ca la modelul normal, dar cu volan imbracat in Alcantara si o placuta care identifica modelul in cadrul celor 300 care vor fi produse ca editie aniversara.

BMW 30 Jahre M5 121 Cel mai puternic BMW, editia speciala 30 Jahre M5

Spuneam ca BMW 30 Jahre M5 devine cel mai puternic BMW de serie produs vreodata. Are acelasi motor, V8 de 4,4 litri, biturbo, dar inginerii M GmbH au umblat putin la gestiunea electronica si la presiunea turbinelor, asa ca rezultatul este deosebit: 600 CP, cu 40 CP mai mult decat M5-ul normal, in vreme ce cuplul maxim a ajuns la 700 Nm. Platforma tehnica si setarea sistemelor este cea care face parte din pachetul Competition Package, ce poate fi comandat pe modelul normal.

BMW 30 Jahre M5 71 Cel mai puternic BMW, editia speciala 30 Jahre M5

BMW 30 Jahre M5 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde, are viteza maxima limitata la 250 km/h, dar aceasta poate ajunge la 305 km/h cu M Driver’s package, si vine cu un consum mediu oficial de 9,9 litri/100 km.

Editia aniversara va fi produsa in 300 de exemplare, iar pretul pentru piata din Romania este de 140.638 euro cu TVA inclus, o crestere de pret de aproape 28.000 euro fata de modelul normal.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.