Noul Volkswagen Passat – Primele detalii tehnice

Volkswagen pregateste cea de-a opta generatie Passat, care va fi prezentata luna viitoare, urmand sa debuteze oficial la Salonul Auto de la Paris, in toamna acestui an.

Inca nu avem poze cu noul VW Passat, ci doar schite, dar este suficient sa ne dam seama ca modelul ar putea iesi putin din nota sobra si banala a ultimelor generatii. Da, schitele nu reflecta exact imaginea modelului de serie, dar sugereaza ca s-ar putea sa fie vorba despre un design mai complex, mai inspirat, unul care chiar sa te faca sa intoci capul dupa masina. Ramane sa asteptam o luna, pana ne vom lamuri daca VW a inteles ceva din criticile aduse ultimelor doua generatii Passat.

noul VW Passat schita 2 Noul Volkswagen Passat   Primele detalii tehnice

Pana atunci, avem cateva detalii tehnice care suna chiar foarte bine. Noul VW Passat va fi cu pana la 85 kg mai usor decat actuala generatie, ceea ce va duce, spun nemtii la o economie de pana la 20% la nivelul consumului. Contrar curentului, dimensiunile exterioare vor fi putin mai reduse comparativ cu actualul model, dar spatiul interior va creste, la fel si cel al portbagajului.

Stopurile vor fi integral cu LED-uri, iar farurile cu halogen sau, optional, cu LED. O versiune a farurilor cu LED va putea ajusta automat luminile pentru o iluminare eficienta fara a-i orbi pe cei de pe sensul opus sau care circul ain fata masinii.

noul VW Passat schita 3 Noul Volkswagen Passat   Primele detalii tehnice

VW mai spune ca ceasurile tabloului de bord au fost inlocuite cu un display TFT, de 12,3 inch, in totalitate customizabil. probabil vom putea aranja in mai multe moduri afisajul digital al ceasurilor si indicatoarelor, ceea ce ar trebui sa fie foarte interesant.

Noul sistem Park Assist va putea parca automat masina, perpendicular, cu fata, pe langa clasica parcare laterala.

noul VW Passat schita 4 Noul Volkswagen Passat   Primele detalii tehnice

La nivelul propulsoarelor se anunta un nou motor de 2 litri TDI, biturbo, care furnizeaza 240 CP si 500 Nm si care va fi oferit doar in combinatie cu o noua cutie DSG cu 7 trepte si tractiune integrala 4Motion. Va fi disponibil si un Passat Hybrid plug-in, care va putea rula maxim 50 km doar pe baza motorului electric, iar autonomia totala ar urma sa fie in jurul a 960 km.

Cam atat au dezvaluit nemtii despre noul VW Passat, dar e suficient sa-l astept cu mare interes. Vreau sa vad daca, in sfarsit, va fi o masina pe care sa mi-o doresc, din punct de vedere estetic, si, in al doilea rand sa vad inspiratia nemtilor crearea interiorului.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.