Renault Megane RS 275 Trophy – Mai mult, mai bun

Renault Megane RS 275 Trophy este o noua izbucnire de orgoliu a celor de la Renault si o dovada a potentialului acestui foarte apreciat hothatch francez.

Va amintiti probabil ca, initial, Renault Megane RS venea cu motorul turbo de 2 litri si 250 CP. Apoi, in 2011, a aparut verisunea Trophy, cu 265 CP, puterea ramanand apoi in serie pentru Megane RS. Inca doua editii speciale Red Bull Racing, RB7 si RB8 si s-a ajuns la noua editie limitata Renault Megane RS 275 Trophy, care ofera din acelasi motor 275 CP/5.500 rpm si 360 Nm/3.00 – 5.000 rpm. Asadar, 10 CP in plus si acelasi consum mediu de 7,5 litri/100 km.

Renault Megane RS 275 Trophy 14 Renault Megane RS 275 Trophy   Mai mult, mai bun

Dar asta nu e tot, modificarile sunt mult mai ample decat simpla crestere a puterii. Renault Sport ofera aceasta editie doar cu sasiul CUP, cu diferential cu alunecare limitata, pe langa care a pregatit cateva surprize. de exemplu, sistemul de evacuare din titaniu este facut de Akrapovic (imposibil sa nu fi auzit de ei!) si schimba tonalitatea motorului intr-o nota mult mai agresiva, acesta fiind inconjurat de un cadru din fibra de carbon, tot de la Akrapovic.

Renault Megane RS 275 Trophy 21 Renault Megane RS 275 Trophy   Mai mult, mai bun

Daca duci masina des pe circuit, poti opta pentru noi amortizoare, produse de Ohlins, care pot fi reglate usor fie pentru asfalt, fie pentru circuit, evident, cu implicatii vizibile pentru tinuta de drum. Si daca tot vorbim despre maximum de performanta, renault ofera optional si un set de pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2, dezvoltate special pentru Renault Megane RS 275 Trophy. Tot optional sunt disponibile si noi jante, Speedline Turini, de 19 inch, derivate din cele ale modelelor de competitii.

Renault Megane RS 275 Trophy 71 Renault Megane RS 275 Trophy   Mai mult, mai bun

Interiorul se prezinta cu scaune Recaro, cu cusaturi negre, volan imbracat in Alcantara, cu vizibile cusaturi negre, praguri inscriptionate Trophy, cu numarul modelulul respectiv in cadrul seriei limitate. Renault n-a precizat cate exemplare vor fi produse, dar este posibil sa fie vorba de 200 exemplare. Livrarile vor debuta in vara acestui an, cu un pret de 38.000 euro pentru piata franceza.

Renault Megane RS 275 Trophy 51 Renault Megane RS 275 Trophy   Mai mult, mai bun

Renault Megane RS 275 Trophy este, probabil, ultima versiune a acestei generatii a hothatch-ului francez, dar este una importanta, cu care Renault va incerca in luna iunie sa recastige titlul suprem pe Nurburgring, pentru masinile de serie cu tractiune fata, titlu detinut la acest moment de Seat Leon Cupra, cu 280 CP, al carui timp este de 7:58.4.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.