OFICIAL: Noul BMW X6!

Noul BMW X6 debuteaza astazi intr-un segment in care si prima generatie a fost… singura. SAC-ul (Sports Activity Coupe) BMW n-a avut rival in prima generatie, abia a doua, modelul pe care-l vedeti in imagini va fi contrat de SUV-ul Coupe de la Mercedes.

BMW a fost primul constructor care a intuit potentialul unui nou segment si a castigat toti laurii. Prima generatie BMW X6, care nici macar astazi, la 6 ani de la debut, nu pare depasita estetic si tehnic, s-a vandut in aproximativ 250.000 de exemplare. Noul BMW X6 ridica insa standardele la un cu totul alt nivel, estetic si tehnic.

noul BMW X6 79 OFICIAL: Noul BMW X6!

Mult mai impunator, mai agresiv si mai ostentativ, noul BMW X6 socheaza prin atitudine. Masiv, cu partea frontala de dimensiuni apreciabile, noul BMW X6 vine cu aceeasi linie laterala puternic plonjata, dar si mai subliniata de nervura ostentativa de pe aripile spate. Spatele se prezinta cu stopuri mari si un difuzor de aer subliniat de bosaje si de evacuarile masive. Per ansamblu, noul BMW X6 inspira putere si un sentiment clar de superioritate. Competitorii vor avea nevoie de multa, foarte multa inspiratie pentru a se apropia…

noul BMW X6 141 OFICIAL: Noul BMW X6!

Noul BMW X6 este cu 32 de mm mai lung decat prima generatie, cu doar 6 mm mai lat si cu 3 mm mai inalt. Bavarezii spun ca spatiul interior a crescut cu mai mult decat ar sugera cresterile de dimensiuni exterioare. Portbagajul, de exemplu, a ajuns la volumul de 580 litri, cu 10 litri mai mult si cu o valoare de 75 litri in plus atunci cand bancheta este rabatata.

Interiorul este, in mare parte, cel al noului X5. Si nu e nimic in neregula cu asta, nu stiu ce ar fi putut inventa mai frumos, la aceste moment. Bineinteles, poate fi personalizat intr-o buna masura, la fel ca toate modelele BMW de la noul Seria 3 pana acum.

noul BMW X6 281 OFICIAL: Noul BMW X6!

Noul BMW X6 vine cu aceleasi indicative de motoare, dar acestea afiseaza mai multa putere si consum mai mic, in medie cu 22 procente comparativ cu primul X6. Incepand cu luna decembrie a acestui an, cand vor debuta vanzarile, noul BMW X6 va fi disponibil in versiunile xDrive30d (L6, 258 CP), xDrive50d (V8, 450 CP) si X6 M50d (rege diesel, L6 triturbo, 381 CP). In toamna lui 2015 vor urma versiunile xDrive35i (L6, 306 CP) si xDrive40d (L6, 313 CP).

Nu vor exista versiuni fara tractiune integrala (cum este cazul noului BMW X5), toate modelele X6 vor avea sistem 4×4 permanent.

noul BMW X6 361 OFICIAL: Noul BMW X6!

La nivelul echipamentelor, n-are rost sa insir nimic. Tot ce are si noul X6, mai multe tiptuir de suspensii, lumini bi-xenon standard (LED optionale), cutia Steptronic cu 8 trepte standard si tot ce are BMW la nivel de siguranta activa si pasiva, plus conectivitate la cel mai inalt nivel disponibil pentru o masina.

Concluzia? O masina de status, impunatoare, probabil standardul de dinamica in clasa ei, cu sanse de a-si depasi predecesorul lansat la debutul crizei.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.