Renault Megane RS recastiga Nurburgring-ul

Renault a reusit ceea ce si-a propus cu o ultima editie a acestei generatii Megane RS – sa recastige titlul pentru cea mai rapida masina de serie pe Nurburgring. L-au avut si cu generatia anterioara si cu generatia actuala, acum cativa ani, dar intre timp cei de Seat au reusit un timp mai bun, de 7:58:4.

Pentru a-si atinge obiectivul, Renault a prezentat editia limitata Renault Megane RS 275 Trophy, echipata cu cateva modificari care sa reduca greutatea si sa-i dea un impuls pe circuit. Doar 250 de exemplare vor fi disponibile. Din aceasta serie limitata, Renault a pregatit o serie si mai limitata, Megane RS 275 Trophy-R, exact modelul cu care au batut recordul pe Nurburgring.

Renault Megane RS 275 Trophy R Nurburgring 61 Renault Megane RS recastiga Nurburgring ul

Pentru asta, Trophy-R a renuntat la scaunele spate si a adoptat cateva solutii tehnice mai performante, concomitent cu o reducere cu 100 kg a greutatii. Scaunele fata sunt Recaro Pole Position din policarbonat, mai usoare cu 42 kg, bateria litiu-ion salveaza inca 16 kg, iar sistemul de franare inca 3 kg. In rest, amortizoare Ohlins Road&Track reglabile, evacuare Akrapovic si motor de 2 litri, turbo, cu 275 CP.

Renault Megane RS 275 Trophy R Nurburgring 41 Renault Megane RS recastiga Nurburgring ul

In aceasta versiune, Renault Megane RS 275 Trophy-R a parcurs circuitul Nurburgring in doar 7 minute si 54.36 secunde, cu 14 secunde mai bine decat modelul din 2011. Fata de timpul lui Seat Leon Cupra, francezii s-au descurcat mai bine cu 4 secunde mai bine.

Renault Megane RS 275 Trophy R Nurburgring 71 Renault Megane RS recastiga Nurburgring ul

Orgoliile sunt mari insa, asa ca Seat pregateste acum un Leon Cupra pe aceeasi idee, care sa bata timpul lui Megane RS 275 Trophy-R. Cine va fi regele Nurburgring-ului in segmentul hothatch-urilor cu tractiune fata? Vom vedea in aceasta vara!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.