Renault Twizy in Romania – Pret si costuri de operare

A trecut ceva timp (cam 3 ani) de cand Renault a prezentat ciudatul model electric Twizy, dar abia acum este disponibil si in Romania. Probabil va urma si un test cu ele, pentru ca un exemplar este de anul trecut parcat in garajul Renault Romania.

Renault Twizy se vrea a fi solutia optima pentru orasele aglomerate, unde pana si un smart se descurca destul de greu. Asa ca modelul francezilor merge si mai departe cu reducerea dimensiunilor, oferind doua locuri, cel al pasagerului fiind in spatele soferului. Dealtfel, toata masina pare o extensie a unui scuter, dar cu avantajele celor 4 roti si al caroseriei. Masina are 2,34 metri lungime si doar 1,24 metri latime si are o autonomie de 100 km garantata in mediul urban.

Renault Twizy 91 Renault Twizy in Romania   Pret si costuri de operare

In Romania, Renault Twizy este propus in doua versiuni de motorizare. Twizy Urban 45 si Twizy Urban 80, diferenta dintre ele este data de viteza maxima. Twizy Urban 45 are doar 5 CP si asigura o viteza maxima de 45 km/h, la care ajunge in 6 secunde. Pretul acestei versiuni este de 7.000 euro. Twizy Urban 80, are 17 CP si permite o viteza maxima de 80 km/h, iar pretul este de 7.700 euro.

Renault Twizy 111 Renault Twizy in Romania   Pret si costuri de operare

Atentie, insa! La aceste preturi se adauga chiria lunara a bateriei, in valoare de 30 euro pe luna. Renault iti vinde masina, dar nu si bateria, pe care trebuie sa o platesti lunar. Teoretic, suna bine. Este bateria lor, ei se ocupa de ea, daca sunt probleme. Dar cei 30 euro/luna constituie chiria bateriei in conditiile in care te incadrezi in rulajul de 2.500 km/an. Ceea ce este incredibil de putin! Doar 7 km/zi, in conditiile in care sunt foarte multi oameni care lucreaza la mai mult de 4 km de casa?! Nu stiu ce se intampla daca depasesti acest rulaj, cu cat creste pretul chiriei lunare a bateriei….

Renault Twizy 41 Renault Twizy in Romania   Pret si costuri de operare

Si mai este o problema. La momentul cand scriu articolul acesta, EuroNCAP tocmai a emis rezultatele unui crash test cu Renault Twizy si cu alte trei cvadricicluri oarecum similare. Rezultatele au fost foarte, dar foarte slabe, in conditiile unui impact (frontal si lateral) la 50 km/h, nu 64 km/h cum este la masinile conventionale. EuroNCAP spune ca structura este una destul de rigida, fara deformari majore in urma impactului, dar fortele asupra gatului sunt mari, iar protectia la nivelul femurului este foarte slaba, in urma impactului cu plansa de bord. Modelul francez a iesit cel mai bine la impactul frontal, comparativ cu celelalte trei modele testate, cu 6 puncte din 16 posibile. Ideea generala este ca, in cazul unui impact cu o masina normala, situatia nu este deloc convenabila pentru ocupantii lui Twizy.

Renault Twizy 61 Renault Twizy in Romania   Pret si costuri de operare

Cele patru cvadricicluri au fost testate dupa un protocol special creat pentru ele, asadar nu li s-a acordat calificativul in stele, care sa le puna in comparatie cu masinile conventionale.

Iata testul EuroNCAP pentru Renault Twizy:

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.