Șoc la EuroNCAP: Renault Megane, Citroen C-Elysee si Peugeot 301, doar 3 stele!

Ultima sesiune de teste a celor de la EuroNCAP a luat prin surprindere pe toata lumea, dar mai ales pe francezi. Un rezultat șocant pentru Renault, care a primit doar 3 stele pentru Renault Megane facelift, in conditiile in care francezii sunt campioni la capitolul siguranta, fiind primii care au avut o masina de 5 stele, acum multi ani!

Sesiunea de crash test a cuprins 6 modele: Renault Megane facelift, Citroen C-Elysee, Peugeot 301 si MG3 au obtinut un calificativ de 3 stele, Ford Tourneo Courier a primit 4 stele, iar VW Golf Sportsvan (inlocuitorul lui Golf Plus) este singurul care a obtinut 5 stele.

Renault megane crash test art1 Șoc la EuroNCAP: Renault Megane, Citroen C Elysee si Peugeot 301, doar 3 stele!

Evident, cele mai aprinse discutii le-a iscat rezultatul hatchback-ului francez. Cum este posibil ca o masina care la data lansarii a obtinut 5 stele, sa fie acum cotata cu doar 3 stele?! Explicatii sunt si unele chiar pun obiectivitatea celor de la EuroNCAP intr-o lumina nu tocmai buna.

Iata faptele care genereaza dubii asupra corectitudinii testului EuroNCAP.

Actuala generatie Renault Megane a fost lansata in 2008. Asadar, acum 6 ani. La acea vreme, Renault Megane a fost testat si a obtinut 5 stele la crash test-ul EuroNCAP. Un rezultat foarte bun, normal pentru Renault, constructor renumit pentru siguranta modelelor sale.

Ok, Renault Megane a fost retestat acum, la al doilea facelift al carierei. De ce? Nu stiu, dar este foarte ciudat. EuroNCAP testeaza modele noi, la data aparitiei, nu facelifturi! Practic, Renault Megane este primul (si deocamdata singurul) model cu facelift testat de EuroNCAP.

Renault megane crash test art2 Șoc la EuroNCAP: Renault Megane, Citroen C Elysee si Peugeot 301, doar 3 stele!

Pe de alta parte, din 2008, data testului initial, si pana acum, criteriile EuroNCAP s-au schimbat. Au inceput sa ia tot mai mult in calcul sistemele de asistenta automata. Cum Renault Megane are o conceptie veche de 6 ani, este normal sa nu fie chiar in trend cu modelele lansate in 2013.

Cum s-a comportat masina?

La fel de bine, dar a fost depunctata pentru cateva maruntisuri. Stiti, de exemplu, de ce n-a obtinut 4 stele? Pentru ca textul care avertizeaza soferul asupra cuplarii centurilor de siguranta din spate nu era tradus in numarul de limbi cerute de noile criterii EuroNCAP. Atat, acest aspect a privat masina de obtinerea unei stele in plus.

Restul s-au pierdut pentru ca Renault nu ofera sistem de avertizare pentru benzile schimbate accidental si nici sistem de franare autonoma. Pana la urma, repet, in 2008 era cu totul alta situatie in privinta acestor sisteme.

Renault megane crash test art3 Șoc la EuroNCAP: Renault Megane, Citroen C Elysee si Peugeot 301, doar 3 stele!

De asemenea, nu este corect sa compari modelel testate in trecut, cu 5 stele, cu cele testate in prezent, la fel de sigure la impact, dar cu mai putine stele din cauza noilor regului de testare, care tin cont de sisteme noi de asiguranta activa. Altfel, multe dintre masinile pe care le stim astazi cu 5 stele, ar obtine mai putine stele, daca ar fi testate acum, conform noilor criterii.

Aceasta este explicatia, trebuie s-o cunoastem inainte sa ne miram ca hatchback-ul francez a obtinut doar 3 stele. Si mai cred ca EuroNCAP chiar a dat-o in bara acum, pentru ca nu a reusit sa diferentieze rezultate obtinute conform unor criterii diferite. Daca au avut ceva special cu Renault, nu stiu, dar asa pare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.