Test Drive – Citroen C-Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low-cost

Daca Dacia Logan tocmai a implinit 10 ani de existenta, ar trebui sa realizam ca nimeni n-a produs pana acum un adevarat concurent pentru acest gen de concept low-cost. Nu unul declarat, cel putin, pentru ca alternative exista, chiar daca presupun ceva bani in plus.

De exemplu, PSA incearca marea cu degetul prin modelele 301 de la Peugeot, respectiv C-Elysee de la Citroen, frati de platforma care abordeaza putin altfel ideea de low-cost. Eu am testat Citroen C-Elysee si am descoperit o masina tentanta, dar abia cand am consultat lista de preturi.

Test Citroen C Elysee 271 Test Drive   Citroen C Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low cost

La prima vedere, Citroen C-Elysee nu pare neaparat cel mai abordabil model al marcii franceze, cu exceptia mini-ului C1. Este o berlina compacta, putin mai mare decat Dacia Logan, care nu straluceste deloc la nivelul designului. Linii simple, fluide, o reteta perfecta pentru a nu atrage atentia in trafic. Daca arata sau nu mai bine decat Logan, tine de gusturile fiecaruia. Mie-mi pare mai armonioasa decat modelul Dacia.

Test Citroen C Elysee 301 Test Drive   Citroen C Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low cost

Tinand cont de faptul ca este un model Citroen, nemarketat in stilul Dacia, ca low-cost veritabil, cu nu stiu ce preturi record, iti formezi asteptari mai mari decat este cazul. Te lamuresti, insa, in momentul in care intri in contact cu masina.

Interiorul vine cu spatiu destul de bun si isi arata imediat conceptia. Plansa de bord este simpla, desenata parca acum multi ani, cu elemente de stricta necesitate. Imediat apar si mai multe probleme legate de ergonomie. De exemplu, butoanele pentru deschiderea geamurilor sunt grupate pe consola centrala, in fata schimbatorului, incomod de accesat. Reglajul electric al oglinzilor este tot pe bord, in stanga volanului. La fel de incomod de accesat. Si butonul de avarii pare plasat mai degraba la indemana pasagerului. La toate acestea se adauga o calitate de asamblare cu scapari vizibile, mult plastic ieftin imbinat pe alocuri destul de grosolan.

Test Citroen C Elysee 111 Test Drive   Citroen C Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low cost

Un alt minus consta in lipsa spatiilor de depozitare de pe consola centrala. De asemenea, usile fata au buzunare mici, iar cele spate nu au deloc.

Citroen C-Elysee nu poate fi echipat cu climatizare automata, ci doar cu una manuala, cu afisaj digital. Ceva intre, pentru ca apesi butoane pentru a regla temperature, dar nu ai afisata, in grade, temperature selectata.

Test Citroen C Elysee 151 Test Drive   Citroen C Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low cost

La capitolul avantaje trecem volumul generos al portbagajului – 508 litri, plus bancheta spate rabatabila. Capacul portbagajului se poate deschide doar de la un buton de pe bord sau din telecomanda. Nu are nici macar suport pentru cheie. Cand il ridici trebuie atentie, pentru ca arcurile nu prea fac fata situatiei, iar cand il inchizi zgomotul este strident, de tabla usoara.

Motorul pe care l-am avut pe masina de test este si singurul diesel din oferta. Il stim toti, si eu il apreciez mult – 1,6 HDi cu 92 CP si cutie de viteze manuala, cu 5 trepte. C-Elysee nu este chiar bine antifonat, asa ca propulsorul se aude mai mult decat e cazul, iar cutia de viteze are acea cursa mult prea lunga, tipica Citroen pana acum cativa ani. Performantele dinamice sunt unele normale, 11,2 secunde pana la 100 km/h si 180 km/h viteza maxima, mai bine decat la Logan 1.5 dCi cu 90 CP (0 – 100 km/h in 12,1 secunde si 173 km/h).

Test Citroen C Elysee 181 Test Drive   Citroen C Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low cost

La nivel de consum, Citroen C-Elysee cu acest motor devine foarte atractiv. In oras se multumeste cu 5,4 litri/100 km, in afara am parcurs 100 km cu viteze legale si consum de 3,4 litri/100 km, mai bine chiar decat spune fisa tehnica. Per total, cu un plin de 48 de litri am mers 720 km, dintre care 500 km in regim de autostrada, cu 130 – 140 km/h si cam 200 in oras si afara, la viteze modice. La final, computerul de bord arata inca 100 km autonomie. Valorile mi se par excelente, in conditiile in care cutia de viteze are doar 5 trepte.

Preturi Citroen C-Elysee

Am criticat-o pentru calitatea asamblarii, dar sa vedem daca nu cumva se justifica prin preturi. Citroen C-Elysee are un pret de pornire de 11.202 euro (9.962 euro cu discount) pentru motorul pe benzina de 1,2 litri si 74 CP, in conditiile unei echipari destul de sarace, tipica unui model low-cost: geamuri electrice fata, computer de bord, lumini de zi, volan si scaun sofer reglabile pe inaltime, ABS cu AFU, ESP, airbag-uri frontale si laterale, servodirectie electrica, bancheta spate fixa, inchidere centralizata cu telecomanda. Asadar, fara radio, fara A/C in echiparea de baza.

Test Citroen C Elysee 51 Test Drive   Citroen C Elysee 1.6 HDi – Infiltrare low cost

La polul opus, diesel-ul pe care l-am si testat, porneste de la 14.203 euro (12.715 euro cu discount) in conditiile in care ofera in plus, standard: A/C, oglinzi electrice si incalzite, proiectoare de ceata si bancheta spate rabatabila. Tot fara Radio CD, care necesita vreo 300 euro in plus. Intreaga gama de preturi o gasiti aici.

Oricum, preturile sunt atractive, ceva mai mult decat Logan, dar justificate prin motorizari, spatiu si sigla Citroen, plus un design mai placut decat cel al modelului Dacia. De asemenea, HDi-ul Citroen este mai placut decat dCi-ul Renault, iar C-Elysee ofera si un motor pe benzina, de 1,6 litri si 115 CP, acest nivel de putere lipsind acum din gama Dacia.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.