Mercedes B 180 CDI – Test drive – Lux familial

În clasica triadă germană a producătorilor de lux, Mercedes B-Klasse s-a jucat singur până în acest an, când BMW a venit cu Seria 2 Active Tourer. Monovolumul compact al celor de la Mercedes are însă suficiente atu-uri pentru a-și păstra poziția privilegiată.

Dacă ar fi să ne uităm la actuala gamă Mercedes, B-Klasse pare puțin mai în afara peisajului, chiar dacă adoptă linia estetică generală a celorlalte modele Mercedes la nivelul farurilor. Este mai greu să faci un monovolum cu design agresiv, iar forma tipică de monovolum nu se prea pretează la artificii estetice. Așadar nu putem avea pretenția să producă același efect vizual ca un A-Klasse sau CLA. Nemții au avut însă grijă să-i imprime o formă generală plăcută, modernă și evident premium, pe lângă utilitatea caracteristică unei mașini de familie.

Mercedes B 180 CDI art1 Mercedes B 180 CDI   Test drive   Lux familial

Interiorului este tipic mărcii și trebuie să subliniez încă o dată efectul dat planșei de bord de aeratoarele clasice, mari, cu trei unități centrale. Cineva, acum mai mulți ani, a avut o idee genială la acest capitol. Materialele sunt de bună calitate, asamblarea la fel, totul creat în așa fel încât să te facă să te simți mai mult într-o berlină decât într-un monovolum. Nici măcar poziția la volan nu este exagerat de înaltă.

Mercedes B 180 CDI art5 Mercedes B 180 CDI   Test drive   Lux familial

Ce nu mi-a plăcut? Display-ul central. Pe lângă faptul că este prea mic pentru standardele actuale, aș fi preferat să se poată plia în planșa de bord, pentru că strică puțin linia generală. În afară de asta, are o rezoluție mult prea slabă pentru un model premium din 2014. Faceliftul va corecta, probabil, această problemă.

Mercedes B 180 CDI art4 Mercedes B 180 CDI   Test drive   Lux familial

Condusul este o experiență, având în vedere că nu sunt prea multe mașini care să-ți ofere schimbătorul de viteze pe coloana de direcție și nici maneta tempomatului în stânga, tot pe butucul volanului. Dar acestea sunt artificii tipice Mercedes și dau o notă de clasic foarte plăcută.

În ceea ce privește spațiul, nu vă așteptați la valori record în clasă. Dar totul este bine dimensionat, cu spațiu bun pentru toți ocupanții mașinii și un portbagaj de 486 litri, cu 18 litri peste cel al lui Seria 2 Active Tourer.

Mercedes B 180 CDI art2 Mercedes B 180 CDI   Test drive   Lux familial

Eu am testat modelul B 180 CDI, echipat cu un motor pe care îl știm toți, foarte bine, de la un alt producător. Este vorba de unitatea de 1,5 litri dCi de la Renault, aflată sub capota câtorva modele Mercedes în cadrul unui parteneriat între cei doi producători. Mercedes are totuși niște standarde evident mai înalte comparativ cu Renault, așa că motorul lui Mercedes B 180 CDI, cu o putere maximă de 109 CP, se comportă puțin altfel. Am remarcat imediat antifonarea mai bună, așadar un nivel de zgomot mult redus față de ceea ce regăsim pe un Megane cu aceeași motorizare. În al doilea rând, nemții au scot ceva mai mult cuplu din acest motor, pe o plajă mai mare de turații. Și se simte. Dar cel mai mare plus îl reprezintă cutia de viteze 7G-DCT de la Mercedes. Transformă mult în bine comportamentul motorului, performanțele dinamice și de consum. Este o cutie cu dublu ambreiaj, care schimbă foarte repede și îi permite motorului să ruleze la turații mai mici, ceea ce influențează direct consumul, mai ales pe autostradă. Valoare ofială de consum extraurban este de 3,7 litri/100 km. Cu un 5,5 litri/100 km, rulaj doar pe autostradă, la 140 km/h, cât am obținut eu, cred că motorul stă foarte bine la acest capitol. O fi el de concepție veche, dar cutia ultramodernă a nemților îl ajută mult. Și legat de asta, în oraș am obținut cam aceeași valoare, foarte puțin peste ceea ce spune producătorul.

Mercedes B 180 CDI art6 Mercedes B 180 CDI   Test drive   Lux familial

Accelerațiile nu sunt punctul forte al mașinii, B 180 CDI având nevoie de 11,9 secunde pentru a atinge 100 km/h, dar viteza maximă este la o valoare convenabilă – 190 km/h.

Îmi place și cum au tratat cei de la Mercedes suspensiile. Confort în primul rând, dar nici un fel de emoții la virajele mai strânse, abordate mai repede decât în mod normal. O foarte bună echilibrare la acest capitol, ai uneori impresia că este într-un hatchback compact, nu într-un monovolum sensibil mai înalt.

Prețul de bază al lui Mercedes B 180 CDI este undeva la 27.000 euro, cam la același nivel cu al unui A-Klasse cu aceeași motorizare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.