Oficial: Noul VW Passat – Mai bine, dar cam la fel

Noul VW Passat, a opta generație, a debutat astăzi și ne lămurește în privința modului în care nemții au înțeles criticile aduse ultimelor generații pentru design.

Îl vedeți deja, vă spun dinainte că vine cu niște chestii foarte frumaose pentru această clasă, dar să ne oprim puțin la design. Fad? Nu chiar, dacă ne raportăm la generația de până acum. Dar e aceeași linie, fără nimic deosebit. Nu, nu mă așteptam să concureze cu Mazda 6 la design, dar direcția aceasta de lux sobru începe să devină obositoare, oricâte brizbriz-uri iau adus nemții.

Noul VW Passat 2014 41 Oficial: Noul VW Passat   Mai bine, dar cam la fel

Observați partea frontală. Pare foarte lată, iar farurile dau o expresie de trist. Dacă nu trist, măcar inexpresivitate. Nu comunică decât că este nemțească și că este Passat. Vreo emoție când o privești? Nimic! Spatele îmi place mai mult, este foarte armonios desenat, ca un tot, și bineînțeles că bateriile de LED-uri le fac stopurile să atragă atenția. În linia lui, dar spatele arată plăcut și pentru că cele două ieșiri mari, trapezoidale, ale eșapamentului, arată excelent. Lungimea a scăzut foarte puțin, ampatamentul a crescut, la fel și lățimea, iar garda la sol a fost redusă cu 14 mm.

Noul VW Passat 2014 101 Oficial: Noul VW Passat   Mai bine, dar cam la fel

Până la urmă, asta vor clienții. Dacă numai în 2013 au vândut 1,1 milioane de unități Passat, nu le poți cere să schimbe rețeta. Este cel mai de succes model al grupului.

Interiorul noului VW Passat este o revoluție, mai ales la nivelul taboului de bord. Nu este unul clasic, ci un display de 12,3 inch cu rezoluția 1.440×540 px, pe care sunt prezentate grafic cele două ceasuri, ce pot glisa în laterale, iar spațiul dintre ele afișează diverse informații, cum ar fi indicațiile sistemului de navigație, pe hartă. Sistemul, în cea mai mare parte software, se numește Active Info Display și este oferit doar pe lista de opționale, ca alternativă la tabloul de bord analog. O altă noutate se numește Head Up Display, noul VW Passat fiind primul VW care oferă HUD.

Noul VW Passat 2014 161 Oficial: Noul VW Passat   Mai bine, dar cam la fel

Sistemul multimedia (navigație, sunet și comenzi) este oferit în mai multe versiuni cu display central de 5 inch, 6,5 inch și, în versiunea de top, 8 inch. Oricum, tot bordul este unul la fel de sobru, dar reușit, cu tendințe premium în verisunile superioare de echipare.

Noul VW Passat a slăbit cu până la 85 kg față de generația precedentă. Astfel, consumul a scăzut, la general, cu circa 20%, iar gama de motorizări este chiar impresionantă.

Se începe cu motorul de 1,4 litri TSI, oferit cu 125 CP sau 150 CP (cu dezactivare de cilindri).

Următorul este propulsorul de 1,8 litri, care produce 180 CP.

La vârf se poate opta pentru motorul de 2 litri, în versiunile de 220 CP și 280 CP, (cea mai puternică versiune până la apariția unui eventual model R) cu transmisie DSG în echiparea standard.

Gama diesel începe cu motorul de 2 litri TDI, care oferă 150 CP (consum 4,1 l/100 km) și 190 CP.

Noul VW Passat 2014 141 Oficial: Noul VW Passat   Mai bine, dar cam la fel

Noul VW Passat este oferit și cu o versiune biturbo a motorului de 2 litri TDI, care produce 240 CP și 500 Nm, acesta fiind oferit doar cu tractiune integrala 4Motion și cutie DSG cu 7 trepte. Consumul mediu al acestei versiuni este de 5,3 litri/100 km, iar viteza maximă ajunge la 240 km/h.

Pentru prima oară va exista și un VW Passat Hybrid Plug-in. Acesta este echipat cu motorul de 1,4 litri și 156 CP, dar și cu un motor electric de 109 CP. Sistemul oferă o putere maximă de 211 CP și autonomie de 50 km în modul electric.

Noul VW Passat va debuta la toamnă, când vom afla și prețurile pentru România. Deocamdată a fost anunțat prețul pentru Germania – start de la 25.875 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.