Mercedes-AMG GT – Schimbare de direcție

Mercedes-AMG GT a fost îndelung așteptat, fiind al doilea model dezvoltat in-house de Mercedes AMG, după ruptura de McLaren. Noul supercar german înlocuiește modelul SLS AMG, de asemenea dezvoltat doar de Mercedes AMG, dar vine cu o nouă direcție, la figurat vorbind.

La prima vedere, Mercedes-AMG GT nu pare din aceeași categorie cu SLS AMG. Este mai mic, parcă nu are linia impunătoare a lui SLS și nici vorbă de artificii exotice gen portiere butterfly. În rest, aceeași rețetă, dar parcă la o scară mai mică – capotă lungă și habitaclul împins mult în spate. Farurile sunt cumva apropiate ca linie de cele ale modelelor normale de la Mercedes, iar o parte din aroma de retro a dispărut. Spatele este plonjat, cu o linie ușor neobișnuită pentru Mercedes și foarte rotunjit. Abia când este ridicat spoilerul cu rol și de frână aerodinamică arată parcă mai agresiv.

Mercedes AMG GT 401 Mercedes AMG GT   Schimbare de direcție

Interiorul este foarte aglomerat, cu o consolă centrală foarte ridicată și plină de comenzi, iar deasupra ei sunt nu mai puțin de 4 guri de ventilație, la fel, mai puțin retro ca cele de la SLS.

Mercedes AMG GT 191 Mercedes AMG GT   Schimbare de direcție

Noul motor confirmă repoziționarea modelului. În locul V8-ului de 6,2 litri de la SLA AMG, a apărut un propulsor tot V8, dar cu capacitatea de 4 litri, supraalimentat de două turbocompresoare montate în interiorul V-ului. Nici puterea nu mai ajunge la nivelul lui SLS. Motorul lui Mercedes-AMG GT produce 462 CP în versiunea GT și 510 CP în versiunea GT S. Asta în vreme ce SLS avea, la bază 571 CP. Cutia de viteze este aceeași, cu 7 trepte și dublu-ambreiaj.

Mercedes AMG GT 451 Mercedes AMG GT   Schimbare de direcție

Cu toate acestea, performanțele noului Mercedes-AMG GT sunt asemănătoare cu ale modelului pe care îl înlocuiește. Versiunea GT S ajungela 100 km/h în doar 3,8 secunde (4 secunde pentru GT), viteza maximă fiind limitată la 310 km/h. Consumul este mult mai bun, doar 9,4 litri/100 km (mediu).

Ideea este clară. Mercedes-AMG GT nu mai este un hipercar (ca SLR McLaren și SLS AMG), ci a trecut în categoria modelelor supersport, mizând pe performanțe combinate cu ușurința de a-l conduce zi de zi. Acum concurează cu Porsche 911 (spatele lui AMG GT chiar amintește de cel al modelelor Porsche). Să zicem că Mercedes-AMG GT vrea să se bată cu Porsche 911 Turbo, care este o idee mai puternic și mai rapid.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.