Nissan X-Trail – Test drive – Îmblânzire

Primul contact vizual cu noul X-Trail produce puțină confuzie. N-ar putea fi Qashqai? Ba da, partea frontală seamănă izbitor de mult, așa încât pot fi confundate lejer de cineva care nu a studiat cu atenție ambele modele. La o privire mai atentă observăm zona inferioară a grilei desenată diferit, diferențe la aripile față și mici detalii proprii. Delimitarea estetică de amploare apare la partea posterioară, unde stopurile sunt specifice lui X-Trail, ca și hayonul mai mare și mai coborât, de unde rezultă și un acces mai bun.

Acesta este capitolul principal la care li se poate reproșa ceva niponilor, că au apelat la un design aproape comun al părții frontale între X-Trail și Qashqai, este adevărat, unul care arată bine, dar care produce confuzie și civilizează puțin prea mult imaginea lăsată de primele două generații X-Trail.

Nissan X Trail test drive 101 Nissan X Trail   Test drive   Îmblânzire

Planșa de bord este aceeași de la Qashqai, inclusiv volanul, cu mici diferențe de finisare, dar să punem acest lucru pe seama reducerilor de costuri de care beneficiază și cumpărătorii. Un detaliu interesant îl reprezintă climatizarea suporturilor de pahare de pe consola centrală. Astfel poți răci/încălzi băuturile, dar și telefonul, pentru că, deși există un buton de închidere, suflul de aer nu se oprește niciodată complet. Display-ul noului sistem de infotainment NissanConnect, care oferă toate facilitățile moderne în materie de conectivitate și aplicații, are o diagonală de șapte inch, dar touch-ul nu este chiar atât de precis pe cât ar trebui, iar rezoluția ar fi putut fi mai bună.

Nissan X Trail test drive 181 Nissan X Trail   Test drive   ÎmblânzireSoftul de navigație integrează date furnizate de Google pentru a putea afișa previziuni meteo, stații de alimentare, hoteluri, restaurante și alte puncte de interes. Utilă este și funcția Send-to-Car, prin intermediul căreie îți poți planifica de acasă traseul, acesta fiind trimis cu un singur click sistemului NissanConnect. O problemă nerezolvată în totalitate ține de sistemul Around View Monitor, foarte util la manevrele în spații înguste, dar care se bazează pe patru camere video cu o rezoluție sub așteptări.

Habitaclul este chiar spațios, cu destul loc pentru picioare pentru pasagerii din spate. Un aspect normal pentru un SUV a cărui lungime de 4,64 metri îl duce către granița cu clasa medie, deși Nissan îl încadrează în clasa compactă. Nu am testat personal spațiul oferit de cele două locuri suplimentare ale versiunii cu șapte locuri, dar oficialii Nissan ne-au asigurat că sunt abordabile de către cei cu înălțimea până 1,7 metri. În configurația cu cinci locuri, portbagajul are un volum de 550 litri, cu platformă de accesare joasă, comodă, susținut fiind și de un spațiu generos, pentru obiectele mici, sub planșeu. Un plus de confort este dat și de deschiderea automată a hayonului, inclusiv din telecomandă, pentru versiunile superioare de echipare.

Nissan X Trail test drive 231 Nissan X Trail   Test drive   Îmblânzire

Noul Nissan X-Trail este disponibil cu un singur motor, cel de 1,6 litri dCi, care oferă 130 CP și 320 Nm. Propulsorul face o figură frumoasă pe toate modele alianței Renault Nissan pe care l-am testat și este suficient de potent pentru a face din X-Trail un model dinamic, atunci când i-o ceri din accelerație și cutia de viteze. Consumul mediu oficial este de 5,3 litri/100 km, iar cel extraurban de 4,7 l/100 km este puternic influențat de stilul de condus și viteză. Parcursul 100 km de autostradă cu viteze puțin peste cea legală a dus la o cifra de 8 litri/100 km pe computerul de bord.
Legat de transmisie, acest propulsor poate fi cuplat fie la cutia de viteze manuală, cu șase trepte, fie la cea XTronic, cu variație continuă. Dacă vrei însă versiunea 4×4, cea testată de noi, primești doar cutia de viteze manuală. Aceasta are o bună timonerie, dar curse puțin cam lungi.

Nissan X Trail test drive 161 Nissan X Trail   Test drive   Îmblânzire

Ținuta de drum este echilibrată, fără curse lungi ale suspensiei, așa că un drum mai puțin bun trebuie abordat cu viteze moderate pentru a nu fi serios scuturat. Pe drumuri bune poți aborda lejer un stil dinamic, virajele rapide fiind luate cu o reconfortantă senzație de siguranță. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 11 secunde, iar viteza maximă este la 186 km/h. Traseul nostru a inclus și drumuri forestiere pe care SUV-ul nipon și-a arătat capacitățile oferite de sistemul 4×4 și garda la sol de 210 mm. Nu sunt surprize la nivelul gestiunii tracțiunii integrale, același comutator cu trei poziții: 4×2, Auto și 4×4 Lock. Pe lângă aceste programe, inginerii Nissan au pregătit și un sistem numit Active Ride Control, care monitorizează suprafața drumului și modifică setările suspensiei când există riscul ca denivelările să destabilizeze mașina. Nu lipsesc din ofertă sistemele de asistență la plecarea în rampă și coborârea pantelor.

Nissan X Trail test drive 61 Nissan X Trail   Test drive   Îmblânzire

Prețul noului Nissan X-Trail pleacă de la 26.990 euro pentru nivelul de echipare Visia, tracțiune pe puntea față, cutie de viteze manuală și configurație cu cinci locuri. Chiar și la nivel de bază, echiparea este destul de bună: aer condiționat manual, geamuri și oglinzi electrice, computer de bord pe display TFT de 5 inch, frâna de mână electronică, șase airbag-uri, ABS + EBD + ESP + Brake Assist, plus funcție de diferențial blocabil prin sistemul de frânare, jante de 17 inch din aliaj, etc. Cel mai accesibil model cu tracțiune integrala All Mode 4x4i are un preț de pornire de 30.590 euro, în penultima versiune de echipare, Acenta.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.