Dacia Logan 10 ani – Test Drive – Ambiții

Anul acesta s-au împlinit 10 ani de când prima generație a Daciei Logan a debutat oficial, după câțiva ani de X90 (acesta a fost numele ei de cod). Vă amintiți momentul, încântarea că avem o mașină modernă de la Dacia, cârcotelile că nu costă 5.000 euro, ci 5.300 euro, toate condimentele aferente părăsirii unei epoci multe prea întinse.

Pentru că între timp s-a ajuns la a doua generație, timp în care nimeni n-a venit cu o alternativă concretă la acest nivel de preț, Dacia a vrut să marcheze momentul cu o o ediție specială și limitată. Una care ne arată că Dacia gândește în perspectivă și că ține cont de pretențiile în creștere. Și, în același timp, o ediție specială destul de mult diferită față de modelul normal, surprinzător de diferită!

Dacia Logan 10 ani test drive 4 Dacia Logan 10 ani   Test Drive   Ambiții

Ce aduce Dacia Logan 10 ani în plus? În primul rând alte faruri, cu o structură internă schimbată, pe fond înnegrit și cu semnalizatoarele integrate pe interiorul farurilor. La fel și stopurile, au primit un plus de negru, poate nu le mai văd cu folie de prost gust lipită în colțul blocului. Oglinzile au semnalizatoare integrate la această ediție specială, iar pe laterale se observă plăcuța cu tricolorul și inscripția “10 ani”, mesaj prezent și pe pragurile portierelor din față.

Dacia Logan 10 ani test drive 5 Dacia Logan 10 ani   Test Drive   Ambiții

La interior este o mică revoluție. Consola centrală este reproiectată în mare parte, cu cele două aeratoare redesenate și cu comenzile de climatizare automată de la noul Renault Clio. Da, este prima Dacia cu climatizare automată! Tușa de modernism este evidentă, iar aspectul este cu totul altul. Dar mai avem câteva modificări. Comenzile pentru geamurile față au migrat la locul lor, pe uși, pe consolă, în fostul lor loc, au rămas doar cele pentru comenzile geamurilor spate. Butonul pentru limitatorul de viteză și tempomat este pe consolă, iar volanul a primit comenzile acestui sistem.

Dacia Logan 10 ani test drive 23 Dacia Logan 10 ani   Test Drive   Ambiții

Pe scurt, multe schimbări în bine, atât la nivel estetic, cât și la nivelul ergonomiei. Rețineți faptul că tot ce v-am descris eu până acum este valabil doar pe ediția specială Logan 10 ani!

Am avut la test modelul echipat cu propulsorul de 1,5 litri dCi în versiunea cu 75 CP. Puțini cai, dar Logan nu este deloc o mașină pe care s-o grăbești. Suspensiile sunt moi, ba chiar Logan 10 ani este și puțin mai înaltă datorită jantelor mai mari. Este adevărat că o poți băga pe câmp fără să simtă, dar nu este pentru tentative de sportivitate. Cu atât mai mult cu cât direcția este destul de vagă ca feeling. Volanul se manevrează destul de greu, mă așteptam ca direcția să fie ceva mai asistată. Ahh și legat de volan, nu mi-a plăcut absolut deloc. Are o construcție ciudată, nu-l simt deloc bine ca priză și manevrabilitate, cu mâinile la orele 9 și 3, cum conduc eu. Sper să existe o corecție la facelift în ceea ce-l privește.

Dacia Logan 10 ani test drive 20 Dacia Logan 10 ani   Test Drive   Ambiții

Să vă mai spun despre sistemul Media Nav. N-ar trebui ignorat de nimeni, la 300 de euro este absolut de luat. Este produs de LG, se mișcă bine la nivelul touch-ului și îți oferă funcțiile de bază, cum ar fi bluetooth, dar și navigație (hartă gratuită pentru România, 100 euro pentru Europa).

Cutia are selecția lungă și seacă, dar te obișnuiști cu ea, iar treapta a cincea este semnificativ mai lungă decât a patra, ca să reducă turația la viteze mari. Oricum, Dacia Logan cu acest motor nu este o mașină de autostradă. Ea merge cu 140 km/h fără probleme, poate doar de zgomot interior, dar așteptați-vă la un consum de 7 l/100 km. Motorul se simte bine până în 110 km/h, când ai șanse să faci sute de km cu consum de 4 și ceva și aproape 1.000 km cu un plin al rezervorului de 50 litri. Eu am avut un consum mediu de 5,3 l/100 km după un rulaj de 500 km cu viteza legală în localități și viteze mai mari în afară, fără s-o menajez la accelerații. Dacia avansează un consum mediu de 3,8 litri/100 km, cu 4,3 în oraș.

Dacia Logan 10 ani test drive 7 Dacia Logan 10 ani   Test Drive   Ambiții

Dacă vreți și cifre de dinamică, iată-le: 0 – 100 km/h în 14,6 secunde și 164 km/h viteza maximă. Mai interesant este portbagajul de 510 litri, îți trebuie ceva bagaje să-l umpli. Și apropo, bancheta spate este fracționabilă asimetric 1/3 și 2/3.

Prețul acestei versiuni este de 11.300 euro, plus 300 euro pentru Media Nav, care este echipament opțional. Un preț absolut decent pentru o versiune mult mai modernă decât cea normală. Nu uitați că Dacia a promis doar 2.000 de exemplare ale ediției Logan 10 ani. Ca alternativă ar fi Citroen C-Elysee, testat de mine anul acesta, al cărui preț este de 12.028 euro și care, credeți-mă, nu este cu mult peste Logan 10 ani, cu excepția motorului de 1,6 litri HDi (92 CP), in comparabil mai rafinat și sensibil mai potent și a designului mai inspirat. Sau poate preferați fratele de platformă al lui C-Elysee, Peugeot 301, cu același motor de 1,6 litri HDi, al cărui preț este de 12.008 euro în prezent, cu o reducere aplicată de 1.022 euro.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.