Renault Captur XMOD – Test Drive – Tratament masculin

Renault are și o ofertă mai masculină, să-i spunem așa, pentru modelul Captur. Tratamentul XMOD, disponibil până acum doar pentru monovolumul Scenic, i-a fost aplicat și micului Captur.

Gardă la sol ceva mai înaltă, care se simte bine de la volan, plus bandouri la pasajele roților și câteva elemente cromate. Toate acestea îți dau senzația că aptitudinile lui Captur au crescut și te încurajează să ataci și zone puțin mai dificile la nivelul aderenței. Este un plus pentru sezonul rece, cu atât mai mult cu cât pachetul XMOD aduce și sistemul Extended Grip,prin care poți selecta comportamentul roților motoare în funcție de aderență.

Renault Captur dCi XMOD test drive 29 Renault Captur XMOD   Test Drive   Tratament masculin

Evident, sistemul Extended Grip nu compensează lipsa tracțiunii integrale, care lipsește cu desăvârșire din gama Captur. Dar îți dă încredere la abordarea mai  multor tipuri de suprafețe și ar fi păcat să nu îl folosești.

Renault Captur dCi XMOD test drive 19 Renault Captur XMOD   Test Drive   Tratament masculin

Motorul pe care îl are mașina de test este veșnicul 1,5 dCi, în versiunea de 90 CP, cuplat la cutia de viteze EDC. Un mariaj axat pe ideea de confort, la care constribuie și suspensiile, dar și eficient pentru consum. Oficial, Renault Captur XMOD consumă în regim mixt 3,9 litri/100 km, valoarea reală în oraș fiind undeva la 5,5 litri/100 km. Cu această motorizare, Captur XMOD nu se vrea grăbit la accelerații. Are nevoie de 13,5 secunde pentru a atinge 100 km/h și poate ajunge la maxim 170 km/h. Dacă abuzezi de accelerație, zgomotul crește simțitor, iar consumul crește cu mai mult decât te-ai aștepta, situație valabilă și la menținerea vitezelor de autostradă.

Renault Captur dCi XMOD test drive 33 Renault Captur XMOD   Test Drive   Tratament masculin

Cutia de descurcă bine cu acest motor, dar îi lipsesc câteva note de rafinamnet în plus. Uneori, reacționează puțin cam brutal la cuplarea primei trepte.

Prețul pleacă de la 18.250 euro, în condițiile unei echipări foarte bune. Aproape 2.000 de euro din această sumă este cerută doar pentru tratamentul XMOD. Oricum, pentru cei care vor și un pic mai mult stil și poate cutreieră și zone ceva mai dificile decât asfaltul de oraș, pachetul XMOD este recomandat.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.