Noul Audi Q7 e-tron – Performantele hibridului diesel

Audi a prezentat la Salonul Auto de la Geneva noua generație Audi Q7 și am aflat mai multe detalii despre versiunea sa hibrid, Audi Q7 e-tron quattro. Modelul este primul hibrid plug-in cu motor diesel în 6 cilindri și tracțiune integrală din lume.

Deși Audi ne-a obișnuit cu denumirea e-tron pentru modele sale strict electrice, a făcut o excepție pentru versiunea hibrid a noii generații Q7. Și cum hibrizii mai vechi afișau o autonomie electrică neglijabilă, nemții au vrut ca acest aspect să conteze cu adevărat și au obținut o valoare care îți permite să mergi prin oraș fără să fie nevoie să auzi motorul termic, cu condiția să ai unde să încarci bateriile.

Audi Q7 e tron quattro art1 Noul Audi Q7 e tron   Performantele hibridului diesel

Audi Q7 e-tron este echipat cu un propulsor V6 TDI de 3 litri, asistat de un motor electric, alimentat de baterii litiu-ion. Motorul V6 produce 258 CP și 600 Nm, iar cel electric, integrat în cutia de viteze tiptronic cu opt trepte, oferă 128 CP și 350 Nm. Puterea maximă livrată de cele două motoare ajunge la 373 CP, cuplul maxim fiind de 700 Nm. Ca urmare, performanțele dinamice sunt foarte bune. Audi Q7 e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și are o viteză maximă de 225 km/h.

Audi Q7 e tron quattro art2 Noul Audi Q7 e tron   Performantele hibridului diesel

Constructorul german anunță un consum mediu de doar 1,7 litri/100 km, valabil pentru prima sută de kilometri parcursă cu bateriile încărcate complet. Și mai interesantă este autonomia în modul strict electric, maxim 56 km, ceea ce reprezintă o distanță suficientă pentru drumurile uzuale în mediu urban. Autonomia totală, ținând cont și de capacitatea rezervorului de combustibil, ajunge la 1.410 km. Bateriile se pot încărca integral în circa doua ore și jumătate, de la prize speciale (aici intervine infrastructura dedicată).


 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.