Noul BMW Seria 7 isi dezvaluie tehnologia

Noul BMW Seria 7 se pregătește de debut, dar până îl vom vedea într-o prezentare comercială, i-am aflat cele mai importante aspecte care țin de tehnologie. Constructorul bavarez a publicat un set de poze cu mașina camuflată, dar cu o parte dintre elementele de bord descoperite și ne explică pe ce tehnologii mizează noua limuzină de lux din gama BMW.

Detaliile sunt foarte interesante, pentru că vorbim despre vârful tehnologic al bavarezilor, modelul care va avea cea mai mare concentrație de noi sisteme, acestea urmând să coboare mai jos în gamă în următorii ani. Încă nu le-am aflat pe toate, dar vă spun câte ceva despre unele prezente în premieră mondială pe o mașină de serie.

Noul BMW Seria 7 Tehnologie 281 Noul BMW Seria 7 isi dezvaluie tehnologia

Caroserie cu multă fibră de carbon

Spre deosebire de plafonul lui M4, care arată clar din ce material este făcut, noul BMW Seria 7 va utiliza CFRP (carbon fiber reinforced plastic) în așa fel încât nu-l vom vedea. Acesta este integrat în structura mașinii (observați în foto), îți face treaba de a rigidiza și ușura mașina, dar nu la vedere. Bavarezii au adoptat o construcție hibrid, din oțel, fibră de carbon, aluminiu și plastic, care va reduce masa noului model cu până la 130 kg și îi asigură o distribuție aproape egală a maselor pe punți. Tehnologia de integrare a fibrei de carbon provine de la modelele BMW i.

Noul BMW Seria 7 Tehnologie 621 Noul BMW Seria 7 isi dezvaluie tehnologia

Suspensie pe perne de aer. Standard!

Suspensia noului BMW Seria 7 este una cu totul nouă. Bavarezii forțează limitele și vin cu suspensie pe perne de aer pe amble punți, în echiparea standard. Aceasta reglează automat garda la sol, în funcție de gradul de încărcare al mașinii și suprafața drumului. Garda la sol poate fi gestionată și manual, în anumite limite de viteză, după care revine la sistemul automat. Astfel, mașina poate fi ridicată cu 20 mm de la buton, până la 35 km/h și poate coborî cu 10 mm când este activat modul sport.

Pe lângă butoanele de selecție Eco Pro, Comfort și Sport, din cadrul sistemului Driving Experience Control, a apărut și butonul Adaptive. Acest mod “simte” modul de condus și adaptează reacțiile mașinii la acesta. Când există în echiparea mașinii și sistemul de navigație Professional, motorul, transmisia și suspensiile sunt setate și în funcție de datele hărților (reacții mai fine în oraș, mai rapide în afara orașului).

Noul BMW Seria 7 Tehnologie 221 Noul BMW Seria 7 isi dezvaluie tehnologia

Display cu touch și control prin gesturi

Noua generație BMW Seria 7 primește, pentru prima dată, un display cu touchscreen, în condițiile în care BMW a refuzat până acum să vină cu tehnologia touch, din motive de siguranță, spuneau ei. Acum, chiar și comenzile climatizării pot fi operate prin simpla atingere. Desigur, controller-ul clasic este prezent.

O altă mostră de tehnologie este cea a controlului prin gesturi (vedeți galeria foto). Un senzor 3D utilizează niște gesturi predefinite ale mâinii, astfel că anumite comenzi vor putea fi realizate fără contact cu display-ul, doar prin anumite mișcări ale mâinii. Acestea pot fi presetate de șofer, adică poate alege ce comandă accesează o anumită mișcare a mâinii.

Noul BMW Seria 7 Tehnologie 410 Noul BMW Seria 7 isi dezvaluie tehnologia

Parcare prin telecomandă – Sistem unic în lumea auto

Pe lângă sistemele obișnuite deja de parcare automată, paralelă sau perpendiculară, noul BMW Seria 7 va putea fi parcat de șofer din exterior, prin telecomandă. Utilizând noua cheie BMW, cu display, șoferul poate direcționa mașina din exterior, în locuri foarte înguste și apoi în afara acestora, pentru a putea urca la volan. Distanța parcursă de mașină în acest fel nu depășește de 1,5 ori lungimea automobilului.

Bineînțele urmează pleiada de sisteme de siguranță. Noul BMW Seria 7 poate avertiza țoferul când de pe drumurile laterale se apropie o altă mașină, poate aplica corecții de direcție pentru ca șoferul să nu părăsească accidental banda, poate rula autonom la viteze mici, în trafic, poate frâna singur în caz de impact iminent, etc.

Noul BMW Seria 7 Tehnologie 741 Noul BMW Seria 7 isi dezvaluie tehnologia

Din comunicatul de presă am mai aflat că vom vedea motoare noi, despre care nu se spune mai mult, iar cutia de viteze rămâne cea automată cu 8 trepte, dar modificată. Mai știm și că, opțional, va putea fi comandată direcția integrală, aflată pentru prima dată în combinație cu sistemul xDrive.

Cam atât deocamdată, dar eu mă aștept și la alte surprize când mașina va fi prezentată oficial, nu peste mult timp.


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.