Peugeot 308 R Hybrid – Concept extrem al francezilor

Deși tradiție există, Peugeot nu a prea mai reușit să impresioneze și să conteze în segmentul hothatch în ultimii ani. Nu sunt convingători în domeniu și dau mereu senzația că sunt mult prea lăsați în urmă de ceilalți. Cu toate acestea, constructorul francez vrea să arate că știe cum se face o astfel de mașină și ne propune pentru delectare un… concept.

Este adevărat, un concept foarte elaborat și cu performanțe dinamice mult peste cele hothatch-urilor de stradă, dar la fel de clar este că nu are nici o șansă/logică pentru producția de serie. Se numește Peugeot 308 R Hybrid și subliniază în același timp și potențialul PSA în ceea ce privește tehnologia verde.

Tratamentul estetic arată foarte bine, cu prize de aer mari, inclusiv pe capotă, spatele negru mat, ecartamentul mărit cu 80 mm și jantele de 19 inch. Peugeot 308 R Hybrid are sub capotă un motor de 1,6 litri THP, care produce 275 CP, acesta fiind asistat de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, fiecare cu o putere maximă de 115 CP. Cel din față este integrat în cutia de viteze automată, cu 6 trepte. Fiecare dintre cele trei motoare poate propulsa mașina independent de celelalte.

Peugeot 308 R Hybrid 31 Peugeot 308 R Hybrid   Concept extrem al francezilor

Puterea acestui ansamblu ajunge la 500 CP, iar performanțele sunt de nivel supersport. Peugeot 308 R Hybrid accelerează până la 100 km/h în 4 secunde, în vreme ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu oficial, pe prima sută de km, este de doar 3 litri/100 km.

Inginerii Peugeot Sport au echipat mașina cu 4 moduri de rulare, care pot fi selectate de către șofer:

- ZEV, caz în care se pune accent pe funcționarea motorului electric spate, ajutat de cel din față atunci când se accelerează mai serios.

- Road Mode. Puterea furnizată este de maxim 300 CP și cuplul de 400 Nm, iar motorul termic face cam toată treaba, ajutat și de cel electric de pe puntea spate.

Peugeot 308 R Hybrid 21 Peugeot 308 R Hybrid   Concept extrem al francezilor

- Track Mode. Puterea maximă este de 400 CP și cuplul de 530 Nm. Se merge pe motorul cu benzină și cel electric spate, dar la accelerații puternice intervine și motorul electric din față.

- Hot Lap. Aici sunt disponibili toți cei 500 CP, cuplul fiind la un maxim de 730 Nm.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.