OFICIAL: Noua generatie BMW X1 – Tracțiune față sau integrală

După mai mult de 730.000 de unități vândute, BMW X1 predă ștafeta celei de-a doua generații, un model care vine cu o nouă atitudine și o schimbare foarte importantă la nivelul platformei.

Noul BMW X1 a crescut și este mai impozant, cu un design actualizat, care, cel puțin în poze îl face să pară mai mare decât este probabil în realitate, o mare parte din acest efect datorându-se spoilerului generos, cu proiectoare plasate aproape imediat sub blocurile optice. Dealtfel, chiar este mai mare decât prima generație, pentru că nemții au vrut mai mult spațiu interior. Înălțimea a crescut cu 53 mm, iar poziția de condus este cu 36 mm mai înaltă, în vreme ce locurile din spate sunt cu 64 mm mai sus. Se vede și în silueta mașinii, pare mult mai SUV decât vechiul BMW X1. Mă gândesc la faptul că, cu atâta spațiu în plus și un portbagaj de 505 litri, s-ar putea canibaliza puțin cu Seria 2 Active Tourer.

noul BMW X1 331 OFICIAL: Noua generatie BMW X1   Tracțiune față sau integrală

Interiorul este redesenat, dar în aceeași atmosferă tipică BMW. Nu-mi place schimbătorul cutiei automate care este prea lung pentru un model sportiv și nici nu arată atât de bine ca cel cunoscut de la modelele mai mari. A apărut un display poziționat deasupra planșei de bord, care are diagonala de 6,5 inch, dar poate fi comandat, opțional, și unui de 8,8 inch. Tot opțional, scaunele spate pot avea reglaje la nivelul șezutului și spătarului. BMW oferă trei niveluri de echipare pentru noul BMW X1 – xLine, Sport Line și M Sport, fiecare cu elemente specifice la exterior, dar și la interior.

noul BMW X1 211 OFICIAL: Noua generatie BMW X1   Tracțiune față sau integrală

Schimbarea care îi va surprinde pe fanii mărcii se regăsește la nivelul platformei tehnice. Noul BMW X1 este oferit în versiuni cu tracțiune integrală xDrive, dar și în versiuni cu tracțiune față, pe același model ca Seria 2 Active Tourer.

Așadar, la baza ofertei pe benzină de la momentul lansării găsim modelul BMW X1 xDrive20i, cu motor de 2 litri, turbo, care produce 192 CP și oferă 7,4 secunde până la 100 km/h, în condițiile unui consum oficial de 6,4 litri/100 km. Este oferit și modelul X1 sDrive20i, cu același motor, dar cu tracțiune față. Ambele versiuni sunt echipate standard cu cutia automată Steptronic cu 8 trepte.noul BMW X1 271 OFICIAL: Noua generatie BMW X1   Tracțiune față sau integrală

Deocamdată, cel mai puternic model pe benzină este X1 xDrive25i, care oferă 231 CP din același propulsor cu 4 cilindri, turbo. Acest model accelerează până la 100 km/h în 6,5 secunde și este creditat cu un consum mediu de 6,6 litri/100 km. Cutia de viteze este, standard, cea automată, cu 8 trepte.

Inițial, capitolul motoarelor diesel începe cu modelul BMW X1 sDrive18d, care oferă 150 CP și un consum mediu de 4,3 litri/100 km. Acest motor este oferit în echiparea standard cu o nouă cutie de viteze manuală, cu 6 trepte și opțional cu cea Steptronic.

noul BMW X1 151 OFICIAL: Noua generatie BMW X1   Tracțiune față sau integrală

BMW X1 xDrive20d vine cu 190 CP, consum mediu de 4,9 litri/100 km și doar 7,6 secunde până la 100 km/h, echipat fijnd standard cu cutia automată Steptronic. Mai sus se află modelul X1 xDrive25d, cu 231 CP și 5,2 litri/100 km, consum mediu.

La finalul acestui an vor mai fi introduse doauă versiuni, BMW X1 sDrive18i cu 136 CP și BMW X1 sDrive16d cu 116 CP, ambele cu propulsoare cu 3 cilindri și tracțiune față.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.