OFICIAL: Noul Opel Astra

Noul Opel Astra a fost prezentat oficial și va putea fi văzut live în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt. Până atunci avem cam toate detaliile disponibile despre această a cincea generație a modelului Astra, a 11-a dacă luăm în calcul și generații Kadett dinaintea ei.

Noul Opel Astra are un design complet schimbat, pe lângă o platformă complet nouă, dar amintește puțin de generația trecută. Partea frontală este bine închegată, dar îmi dă senzația că este prea cuminte, că se putea face ceva mi mult în această zonă. În schimb, spatele dominat de linii puternice și fără rotunjimi, inspiră siguranță vizuală, pare foarte tensionat și arată foarte bine. La fel și lateralele, observați linia puternică care integrează mânerele portierelor. De efect este și montantul C fragmentat, despre care cei de la Opel spun că a fost conceput în acest fel pentru a da senzația că plafonul plutește peste caroserie.

noul Opel Astra 91 OFICIAL: Noul Opel Astra

Compacta germană are o lungime de 4,37 metri fiind cu aproape 5 cm mai scurtă decât generația pe care o înlocuiește, în timp ce înălțimea a scăzut cu 2,6 cm, la 1,46 metri. Aceste aspecte au ajutat la obținerea unui coeficient aerodinamic de 0,30. Noul Opel Astra a trecut și printr-o cură de slăbire destul de serioasă. Noua generație este cu maxim 200 kg mai ușoară, dar nu mai puțin de 120 kg în minus. Greutatea caroseriei a scăzut de la 357 kg la 280 kg, iar din construcția șasiului s-au mai șters încă 50 kg.

noul Opel Astra 71 OFICIAL: Noul Opel Astra

Știți interiorul generației care tocmai va ieși din producție, unul dintre cele mai aglomerate din segment. Noul Opel Astra a rezolvat problema și se prezintă cu o consolă centrală mult mai aerisită, în care doar climatizarea se mai bazează pe butoane. În rest, display-ul cu touchcreen schimbp atmosfera fiind și armonios integrat în planșa de bord. Dealtfel, noul Opel Astra a primit un serios upgrade la nivelul conectivității. Sistemul IntelliLink își face debutul pe noul Opel Astra și va fi compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, în ideea de a aduce cât mai mult din universul smartphone în mașină. Android Auto este construit în jurul Google Maps, Google Now și abilitatea de a vorbi cu Google, precum și pe ecosistemul de aplicații care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify.

noul Opel Astra 111 OFICIAL: Noul Opel Astra

Apple CarPlay preia caracteristicile iPhone pe care șoferii și-ar dori să le acceseze în timp ce conduc și le transferă pe ecranul din vehicul într-o manieră inteligentă, simplă. Aceasta permite șoferilor să efecteze apeluri, să trimită și să primească mesaje și să asculte muzică, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicații ce includ telefon, mesaje, hărți, muzică și aplicații compatibile ale unor terțe părți.

Gama de motorizări acoperă intervalul de putere 95 CP – 200 CP. La bază găsim un diesel CDTI de 1,6 litri și 95 CP, iar la capitolul benzină, versiunea de bazp are un motor de 1,0 litri ECOTEC, cu injecție directă, care produce 115 CP. Opel crede însă că punctul de referință al gamei de propulsoare pe benzină va fi noul motor de 1,4 litri, turbo, construit complet din aluminiu, soluție care la nivelul blocului motor salvează 10 kg comparativ cu blocul motor din oțel forjat al actualului turbo de 1,4 litri. Noul propulsor debutează pe noul Opel Astra cu 145 CP și 250 Nm.

noul Opel Astra 31 OFICIAL: Noul Opel Astra

Compacta germană aduce în segment sistemul cu matrice de LED-uri patentat de Opel, câte 8 segmente pe fiecare far. În acest fel se poate rula cu faza lungă în permanență, mașinile care vin din față fiind protejate prin tăierea luminii exact în jurul lor.

Avantajul sistemului, oferit opțional, poate fi exemplificat astfel – la viteze de 80 km/h, șoferii detectează obiectele de la marginea drumului cu 30 la 40 de metri mai devreme decât cu iluminarea convențională cu halogen sau xenon în faza scurtă. În acest fel, au la dispoziție în jur de 1,5 secunde în plus pentru a reacționa în caz de pericol.

noul Opel Astra 161 OFICIAL: Noul Opel Astra

Și la nivelul confortului, noul Opel Astra introduce o serie de sisteme care avantajează în special șoferul. Scaunul acestuia este ajustabil pe 18 direcții și are funcții de masaj și ventilație. Șoferul poate ajusta și lățimea scaunului.

Noul Opel Astra va putea fi comandat și cu sistemul OnStar (urmează să vă explic într-un articol separat ce poate face sistemul), acesta urmând să fie lansat în această vară în 13 țări europene, printre care nu figurează și România. Îl vom avea și aici, probabil începând cu anul viitor.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.