Renault Captur 1.5 dCi 110 CP – Test Drive – Plus asteptat

Am condus multe modele Captur de la lansarea mașinii, în 2013. L-am privit atunci cu reticență, nu pentru design, foarte inspirat, ci pentru faptul că nu oferea, nici măcar opțional, tracțiune integrală. Versiunea XMOD nu compensează nici pe departe această lipsă, iar avantajele sale nu cred că sunt simțite real de clienții normali.

Pe parcursul timpului am înțeles însă că francezii nu și-au făcut temele doar pe jumătate. Clienții vizați de Captur nu vor neapărat 4×4, ci sunt atrași de ideea de SUV(uleț) cu poziție înaltă de condus și, probabil mai mult, de posibilitățile de personalizare. Ați văzut probabil multe exemplare în traficul de la noi, sunt o pată de culoare (culori) și puține seamănă între ele.

Renault Captur 1.5 dCi 110 CP test drive 1 Renault Captur 1.5 dCi 110 CP   Test Drive   Plus asteptat

Încă se ține bine, și la exterior și în habitaclu, probabil că anul viitor îl paște un facelift. Ultimul model testat este cel care combină cea mai puternică versiune a dCi-ului de 1,5 litri, 110 CP, cu transmisia manuală cu 6 trepte. Am condus de mai multe ori acest diesel, dar cu 90 CP și cutie manuală în 5 trepte. L-am simțit de fiecare dată puțin frustrant în afara orașului, dar mai ales pe autostradă. Cele 5 trepte aduc turații ridicate la viteze mari, ca urmare mașina nu este atât de economică pe cât te-ai aștepta, având în vedere că propulsorul Renault este recunoscut pentru consumurile foarte bune în mediu urban. Și în afară consumă foarte puțin, atâta timp cât mergi legal și nu bruschezi accelerația. Pe autostradă însă, n-ai zice că are doar 1,5 litri.

Renault Captur 1.5 dCi 110 CP test drive 12 Renault Captur 1.5 dCi 110 CP   Test Drive   Plus asteptat

Așadar, o versiune mai puternică, cu o treaptă în plus în cutie, ar trebui să mai rezolve din această problemă. Cei 110 CP nu aduc neapărat vreaun iz de sportivitate, ci doar performanțe corecte pentru clasa mașinii, cu 11 secunde până la 100 km/h și 175 km/h viteză maximă. Printr-un București destul de aglomerat am obținut un consum de circa 5,9 litri/100 km, destul de departe de cei 4 litri/100 promiși de constructor, dar oarecum normal având în vedere condițiile “speciale” de trafic ale minunatei capitale. Cutia are șase trepte, dar sunt destul de apropiate, astfel încât o folosești destul de des pe ultima prin oraș.

Renault Captur 1.5 dCi 110 CP test drive 15 Renault Captur 1.5 dCi 110 CP   Test Drive   Plus asteptat

Și în afară, dacă ieși la plimbare, nu cu mașina încărcată, cu risc zero de a agăța vreun radar și fără să te superi pe pedala de accelerație, te poți descurca cu un 4 litri/100 km, în condițiile în care francezii au trecut în fișa tehnică 3,6 litri/100 km.

În schimb, pe autostradă (A3 – destul de liberă), ajungem la vorba americanilor (știți voi – there is no replacement…). La 140 km/h, motorul stă încă destul de turat, cum spuneam, treapta a șasea nu este chiar lungă, ca urmare am înregistrat un consum cu puțin peste 7 litri/100 km. Caz în care autonomia scade vertiginos (rezervorul are 45 litri).

Renault Captur 1.5 dCi 110 CP test drive 14 Renault Captur 1.5 dCi 110 CP   Test Drive   Plus asteptat

Combinația între motor și cutie este una bună, de preferat celei dintre motorul de 90 CP și 5 trepte, dar nu face din Captur vreo mostră de economie, comparat cu valorile oficiale, în cazul rulajului rapid. Captur dCi 110 este prieten cu buzunarul în oraș și interurban, atâta timp cât se merge liniștit. Dealtfel, normal, orice motor mic “fuge” repede de economie când este luat la ture…

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.