Renault Kadjar 1.6 dCi – Accent pe atractie

Febra crossoverelor i-a prins și pe cei de la Renault, care au avut un succes foarte promițător cu micul Captur. Ba chiar i-a prin atât de mult, încât noul Espace nu mai este monovolum, ci crossover, și se anunță și alte surprize într-o gamă care până acum trei ani îl avea în segment doar pe Koleos.

Era nevoie însă și de un model compact, peste Captur, iar francezii au răspuns prin Kadjar. Ei îl numesc crossover, dar noi o să-l numim SUV compact, unul care a primit multe aprecieri pozitive la nivelul designului. Este o mașină care arată bine, o prezență distinctă care subliniază acea infuzie de pasiune cu care Renault s-a lăudat când a lansat ultima generație Clio.

Renault Kadjar 1.6 dCi Test Drive 421 Renault Kadjar 1.6 dCi – Accent pe atractie

Renault Kadjar are și avantajul unui interior spațios, mai ales pentru locurile din spate, portbagaj foarte bun, 472 litri, puțin mai mic decât al unui Hyundai Tucson, dar semnificativ mai mare decât al lui Ford Kuga. Ce-mi place în mod deosebit este însă planșa de bord, mai ales tabloul de bord. Afișaj digital pe trei secțiuni, dintre care cele două laterale cu nivelul combustibilului și temperatura lichidului de răcire. Nimic deosebit. Cel din centru este punctul de atracție, pentru că este configurabil atât la nivelul informațiilor furnizate, cât și la nivelul culorilor. Poți vedea un turometru clasic (afișat digital) cu viteza în centru sau poți vedea o scală eco, cu viteza afișată în centru, dacă n-ai chef de prea multe cifre. La fel de bine, poți selecta un vitezometru afișat în formă clasică, fără turometru. Toate acestea pe diferite culori, este adevărat, un pic mai greu de găsit în meniul sistemului multimedia, al cărui ecran răspunde foarte bine la touch și permite adăugarea de pagini personalizabile.

Renault Kadjar 1.6 dCi Test Drive 331 Renault Kadjar 1.6 dCi – Accent pe atractie

În rest, un nivel bun al finisărilor și materiale corecte. Nimic spectaculos, poate chiar puțin prea fad față de impresia pe care o lasă designul exterior.

Modelul testat este echipat cu propulsorul de 1,6 litri dCi, de 130 CP, care m-a impresionat pe Megane GT Line. Vine în combinație cu o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte, sistemul de tracțiune integrală fiind opțional. Mașina de test îl are, putând fi comandat de la clasicul controler cu 3 poziții – 2WD, Auto și Lock. Suspensiile sunt setate pe ideea de confort, dar bine echilibrate, astfel încât să te poți distra și pe viraje. Evident, cu pneuri de 225/45 și jante de 19 inch, trebuie o grijă mai mare la denivelări și gropi, așadar mai puțin off-road și mai mult curaj în viraje. Dealtfel, Kadjar are capacități limitate în off-road. Nu pentru că n-ar putea cu sistemul 4×4 din dotare, ci pentru că unghiul de atac este… foarte redus. Partea frontală masivă coboară destul de mult și nu permite atacarea unor obstacole notabile. Este puțin dezamăgitor, pentru că, la prima vedere, ai senzația că poți intra pe drumuri mai solicitante. Dar nu, Kadjar rămâne un SUV de asfalt, iarnă și eventual drumuri neasfaltate, dar practicabile și cu berline mai înălțate.

Renault Kadjar 1.6 dCi Test Drive 122 Renault Kadjar 1.6 dCi – Accent pe atractie

 

Motorul este la fel de bun cum mi-l aminteam și pe Kadjar. Trage bine, nu este gălăgios și se mulțumește cu consumuri de 6 litri/100 km dacă abuzezi accelerația în afara orașului. În București, ajunge pe la un 6,5 litri/100 km, dar cu grijă la accelerări și cu modul eco cuplat. Un plin de motorină al rezervorului de 55 litri, duce la afișarea unei autonomii de peste 1.000 km, ceea ce îl face ideal pentru drumurile lungi, din acest punct de vedere. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 10,5 secunde, iar viteza maximă ajunge la 190 km/h.

Renault Kadjar 1.6 dCi Test Drive 56 Renault Kadjar 1.6 dCi – Accent pe atractie

Prețul acestei versiuni pornește de la 23.450 euro. Poate pare mult, dar nu este, în condițiile în care un Tucson cu putere similară (din motor de 2 litri) este cu aproape 4.000 euro mai mult.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.