Dacia Duster cu probleme de stabilitate?! Olandezii spun da, Dacia spune nu

Dacia reuseste sa atraga multi clienti, dar si multe antipatii. Fie ca recunoastem sau nu, primul SUV Dacia nu are concurenta. La cat costa, ofera mult, mai mult decat oricare alt producator de SUV-uri daca tinem (si trebuie sa tinem) cont de pret.

Piata olandeza este una importanta pentru Dacia, al carui MCV este foarte apreciat aici. Tocmai aceasta ar putea fi cauza rezultatelor unui test de stabilitate facut de cei de la Autokampioen. Iti faci imagine daca ataci ceva popular.

Olandezii spun (si arata) ca Dacia Duster in versiunea cu tractiune fata si fara ESP nu mai este controlabila la viteza de 65 km/h, in conditiile unei manevre stranse de evitare. SUV-ul romanesc rateaza trasa, dar ridica si ambele roti interioare virajului. Olandezii spun ca a fost pe punctul de a se rasturna. Totusi nu s-a rasturnat, chiar daca testul a fost repetat de 3 ori, ulterior la cererea Renault.

Problemele versiunii 4×2, fara ESP, nu s-au regasit si la versiunea 4×4 cu ESP, care a avut un comportament normal.

In raspunsul oficial pe care Dacia l-a dat celor care au facut testul se spune ca Duster a fost testat inca inainte de lansarea si respecta toate standardele in vigoare. Oficialii Dacia mai spun ca modelul fara ESP si cu tractiune fata nu prezinta pericol de rasturnare, iar comportamentul lui este la fel cu al celorlalte SUV-uri.

Eu cred ca este tendentios ce fac olandezii. Daca tot sustin ca Duster a fost aproape de a se rasturna (dar retineti ca nu s-a intamplat, desi testul a fost repetat in 3 ocazii diferite) de ce nu au luat un alt SUV compact pentru comparatie? Probabil ar fi avut acelasi comportament.

Ideea este ca romanii/francezii nu sunt nebuni. Este imposibil sa nu fi testat masina intr-o gramada de conditii, nu riscau sa aiba probleme cu o masina care a trezit atat de mult interes si a rearanjat segmentul SUV-urilor compacte.

Logan a trezit aceleasi reactii la lansarea sa, pentru ca a bulversat piata, cum face si Duster azi. Stiti testul celor de la ADAC, cand au rasturnat masina si au spus apoi ca este instabila si periculoasa. Ulterior s-a demonstrat ca testul n-a fost chiar facut ca la carte, iar Logan respecta toate standardele. Nemtii au facut-o pentru a-si proteja piata, pentru ca Logan devenea o alternativa la masinile second hand. Intre timp a venit criza si Logan a devenit mult mai mult decat atat.

Cum vi se pare testul? Stiu ca arata ca si cum ar fi la un pas de rasturnare, dar eu cred ca multe alte SUV-uri compacte s-ar comporta cam la fel.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.