Bucuresti – Munchen (1.500 km) cu un singur plin de carburant! In conditii reale.

De fiecare data cand scriu un articol despre recordurile de consum ale unor masini, sunt destui oameni care spun ca nu sunt relevante. Pentru ca sunt facute cu grija, pe trasee care evita aglomeratiile, in special la viteze mici, pe autostrazi. De multe ori au dreptate. Evident, am avut si comentarii care invitau recordmenii de acest fel sa vina in Romania sa incerce consumuri reduse, pe drumurile noastre proaste, aglomerate, cu putini km de autostrada.

Well, iata un test care a iesit foarte bine, desi nu este vreun record mondial. Dar e relevant, pentru ca s-a mers destul de mult si in Romania, cu plecare din Bucuresti, pe un traseu pe care il facem majoritatea celor care plecam in afara din sud-estul tarii. Cu aceleasi camioane, blocaje, soferi, sosele proaste si aglomerate de care ne-am lovit toti.

Stiu de acest test inca de cand am testat BMW 320d EfficientDynamics Edition, pentru ca atunci cand am luat masina, aceasta tocmai venise de la Munchen. Este acelasi exemplar pe care l-am testat si eu.

Povestea testului o gasiti in comunicatul de presa urmator (n-are rost s-o mai recompun eu), primit de la Alex Seremet, Corporate Communications la BMW Group Romania.

bucuresti munchen cu un singur plin art1 Bucuresti   Munchen (1.500 km) cu un singur plin de carburant! In conditii reale.

Cu startul pe 8 septembrie 2010 de la dealerul BMW MHS Motors din Bucuresti, modelul BMW 320d EfficientDynamics Edition a ajuns la “BMW Welt” din Munchen dupa o calatorie de 22 de ore. Dupa 1.489 de km de drum neintrerupt si sigiliul rezervorului intact, computerul de bord indica o autonomie de inca 42 km. Rezultatul era un consum impresionant de numai 4,0 l/100 km, ceea ce echivaleaza cu 60,5 litri consumati pentru intreaga distanta.

Bucuresti Munchen cu un singur plin BMW 320d EfficientDynamics Edition 3 Bucuresti   Munchen (1.500 km) cu un singur plin de carburant! In conditii reale.

Remarcabil a fost traseul  parcurs, care a inclus peste 500 km de drumuri cu o singura banda pe sens in Romania si Ungaria si traversarea Muntilor Carpati prin Valea Oltului pe traseul Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Deva-Arad-Szeged. Continuarea traseului a venit cu conditii meteo dificile (ceata si ploaie) si ambuteiaje pe centurile oraselor Budapesta si Viena, precum si pe una dintre cele mai aglomerate autostrazi din Germania: A8 Salzburg-Munchen.  Cei 1500 km au inclus si traversarea a patru orase mari (Sibiu, Arad, Szeged si Munchen) pentru a simula cat mai bine conditiile reale de trafic.

Bucuresti Munchen cu un singur plin BMW 320d EfficientDynamics Edition 2 Bucuresti   Munchen (1.500 km) cu un singur plin de carburant! In conditii reale.

La provocare s-a adaugat faptul ca pe toata durata celor 22 ore la volan s-a aflat un singur pilot – Tudor Bratu, redactorul sef al publicatiei ProMotor. “Nu am urmarit un record mondial de consum. Am vrut sa vedem cum se comporta BMW 320d EfficientDynamics Edition in conditii reale de trafic, nu intr-un mediu ideal de test. De aceea am definit un traseu care a inclus multe provocari si nu ne-am limitat la parcurgerea unei distante pe autostrada. Ne-am confruntat cu bine-cunoscutele coloane de camioane in Romania si cu ambuteiaje pe dealurile din Austria, cu ceata si ploaie in Austria si Germania. Cu toate acestea am obtinut o viteza medie foarte buna – 84,2 km/h,” a declarat Tudor.

Bucuresti Munchen cu un singur plin BMW 320d EfficientDynamics Edition 4 Bucuresti   Munchen (1.500 km) cu un singur plin de carburant! In conditii reale.

Singurele concesii care s-au facut pentru optimizarea consumului a fost utilizarea limitata a radioului si a sistemului de aer conditionat. “Nu sunt un mare fan al aerului conditionat, dar a trebuit sa il folosesc datorita conditiilor meteo”, a explicat Tudor.

BMW 320d EfficientDynamics Edition este echipat cu un motor diesel de 4 cilindri care dezvolta 163 CP intre 3.500 rpm si 4.200 rpm si un cuplu maxim de 360 Nm intre 1750 rpm si 3000 rpm. Acestea asigura un sprint 0-100 km/h in numai 8 secunde si o viteza maxima de 228 km/h ceea ce adauga unor performante de consum foarte bune si un comportament dinamic foarte bun. Acest lucru a fost observat si de Tudor: “Este un automobil eficient, dar deloc plictisitor. Pe serpentine descoperi masina cel mai bine – foarte agila si usor de controlat. Directia, sasiul si motorul functioneaza perfect.

Bucuresti Munchen cu un singur plin BMW 320d EfficientDynamics Edition Bucuresti   Munchen (1.500 km) cu un singur plin de carburant! In conditii reale.

Sosirea la Munchen a marcat o noua premiera. Automobilul a avut parte de o prezentare speciala si a fost astfel prima masina cu numere romanesti care a rulat in interiorul BMW Welt. „Sunt foarte incantat de performanta echipei romanesti. Au aratat ca Bucuresti poate fi mult mai aproape de Munchen decat am fi crezut – doar un singur rezervor! Este un drum simbolic inapoi catre locul unde proiectul BMW EfficientDynamics a inceput.  Este excelent sa observi ca o idee care a inceput cu mai bine de 5 ani in urma, acum aduce rezultate uimitoare intorcandu-se la Munchen. Si acesta este locul potrivit cand vine vorba nu numai de produse eficiente, ci si de o dezvoltare durabila in fiecare detaliu al industriei auto“, a explicat Dr. Andrea Castronovo, Presedinte BMW Group Europa Centrala si de Est.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.