Cum sa reduci cheltuielile la reviziile obligatorii, cand ai masina in garantie

Criza de pe piata auto a pus dealerii de masini intr-o situatie foarte delicata. Cum aproape nimeni nu le mai calca pragul showroom-ului, trebuie sa se reorienteze, trebuie sa castige bani, intr-un fel sau altul. Si s-au reorientat, reprezentatii importatorilor si dealerilor declarand in mai multe randuri ca vor pune accent pe activitatea de service pentru a castiga bani.

E foarte bine, pentru ca, in anii trecuti, service-urile nu erau deloc ce trebuie. Dealerul castiga oricum din vanzarea de masini, asa ca, la serviciile de service, nu-i interesau problemele clientilor. Se ajungea la timpi de asteptare aberanti pentru piese banale, lucrari facute de mantuiala sau programari tarzii.

Service Cum sa reduci cheltuielile la reviziile obligatorii, cand ai masina in garantieBun, acum se pune accent pe activitatea de service, dar nu va lasati pacaliti de ofertele tentante ale dealerilor si mai ales de promisiuni. Ideea lor este sa castige bani, si cum le trebuie o gramada de revizii pentru a acoperi pretul unei masini noi vandute (in ideea de a compensa), preturile din service, indiferent la ce “oferta” sunt ele, sunt mari.

Iar atunci cand ai o masina in garantie si trebuie neaparat sa faci reviziile in service-urile autorizate (ale dealerilor), poti ajunge sa platesti mult mai mult decat ti-ai imaginat si decat ar fi cazul. Asadar, nu strica deloc sa tinem cont de cateva aspecte, care ne pot “scoate” mai ieftin cand ajungem in service, la reviziile obligatorii:

- masina nu trebuie dusa neaparat in service-ul dealerului de unde ai luat masina. Trebuie sa suni la toti cei din raza ta de domiciliu si sa-i intrebi de pretul pentru manopera. O sa ai supriza s agasesti diferente si poti alege service-ul care te avantajeaza.

- cumpara-ti singur consumabilele, pentru ca acestea se inlocuiesc la reviziile obligatorii! Service-ul nu are voie sa-ti refuze piesele, daca acestea sunt agreate de producatorul masinii. Asa ca le cumperi tinand cont de asta, sa fie originale si agreate de producator. Bineinteles ca unii reprezentanti ai service-urilor merg la intimidare si spun ca nu au voie sa lucreze cu piesele clientului. Nu este adevarat si trebuie sa insistati!

- in principal, trebuie sa cumparati ulei, filtru de ulei si filtru de aer. Cautati in special la magazinele online si veti gasi piese mai bune decat ce ofera service-ul si la preturi sensibil mai mici. Trebuie doar sa faceti dovada la service ca piesele sunt originale si agreat de producatorul masinii.

- multi receptioneri la service insista ca trebuie sa schimbati obligatoriu filtrul de polen. Nu este deloc adevarat. Daca uleiul, filtrul de ulei si cel de aer influenteaza functionarea motorului, cel de polen are legatura doar cu calitatea aerului din habitaclu, nu are nici o treaba cu functionarea motorului. NU sunteti obligati sa-l schimbati si trebuie sa mentionati ca nu-l vreti schimbat (sau sa insistati, daca se fac presiuni). Evident, filtrul de polen il puteti cumpara singuri de la un magazin specializat si va fi mult mai ieftin decat in service. Pozitionarea lui este destul de simpla si il puteti inlocui in 5 minute, in fata blocului. Nu e nimic complicat, nu aveti ce sa stricati la masina.

Stiu ca inseamna putina alergatura dupa piese, dar va spun din experienta ca merita. Poti ajunge sa economisesti bani de un plin de carburant la o singura revizie obligatorie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.