Un studiu facut in Marea Britanie a aratat faptul ca soferii de BMW sunt cei mai nervosi/agresivi, cum vreti sa le spuneti. Creeaza probleme. Ei sunt cei de la care britanicii care au raspuns la acest chestionar se asteapta la degete ridicate, flash-uri si viteza prea mare.
Probabil sunteti curiosi cine sunt cei de pe locul 2 in acest top. Ei bine, pentru britanici sunt soferii de utilitare, care, pana de curand, erau pe primul loc.
Pe locul 3 sunt soferii de Audi, locul 4 este ocupat de cei care conduc Ford-uri, iar pe locul 5 sunt soferii de Land Rover.
23% dintre britanici au spus ca s-au confruntat cu situatii periculoase, in sensul ca un sofer a coborat din masina dupa un schimb dur de replici pe sosea, iar unu din 10 soferi au spus ca au fost implicati intr-un accident rutier ca urmare a unor dispute pe sosea. Este vorba de ceea ce se numeste “road rage” un fenomen intalnit peste tot in lume, dar diferit ca amploare in functie de nivelul civilizatiei din tara respectiva.
Seamana cu ceea ce intalnim zi de zi in Romania? Din pacate da, doar ca eu cred ca amploarea este cu totul alta. Un astfel de studiu facut la noi, ar avea rezultate mult mai ingrijoratoare. Cred ca suntem campionii Europei la agresivitate la volan.
Si referitor la gresivitatea soferilor de BMW… studiul asta nu arata decat faptul ca, daca se intampla in Marea Britanie, la noi e de cel putin doua ori mai mare. Stiti genul… cocalar, posesor de BMW, nu conteaza modelul sau anul, care are impresia ca a realizat absolut tot ceea ce altii nu vor reusi niciodata. Iar BMW-ul lui este un premiu, accesibil doar lui. Ca urmare, nu are aceleasi reguli ca si ceilalti soferi, pentru ca este superior. Deci croseteaza benzile, nu semnalizeaza, trece pe rosu, iar daca nu te arunci rapid din fata lui, te umple de flash-uri.
Din pacate, am vazut si multi care au tendinta sa creada ca BMW, Audi, Mercedes sunt masini de cocalari. Nu exista asa ceva. Masinile, producatorii lor, nu au nici o vina pentru “speciile” care ajung la volan. Este inutil sa dicuti pe tema asta, intrucat masinile sunt niste bunuri, care se vand oricui le plateste.
N-am fost niciodata in Anglia, dar am circulat de mai multe ori prin Germania. Unde n-am intalnit nici un fel de probleme, nici de la posesorii de BMW, nici de la altii. De fapt, dintre tarile in care am fost, cred ca in Germania mi-a placut cel mai mult cum se circula. Si mai stiu, din auzite, ca acolo BMW, Audi, Mercedes n-au in nici un caz soferi problema. Ci oameni echilibrati, civilizati, cu un anume statut social, afisat de masina si motor, dar fara comportament “special”. Oameni care isi vad de treaba lor, nu dau flash-uri, nu se enerveaza, nu cauta sa se razbune pentru o greseala in trafic.
Sursa: Telegraph
Cred ca au ajuns cei mai nervosi din cauza ca 80% din cumparatorii actuali vor sa se dea mari si tari ca au BMW. Restu de 20% sunte-ti voi, oameni normali, fara suparare daca chiar sunte-ti un posesor care se da mare…
“Masina face pe om” – ar putea merge in unele contexte, dar in cazul BMW, Mercedes, Audi, Porsche “Omul face masina” – daca intr-una din aceste masini, soferul este un om simplu/respectabil si etc. atunci masina este masina, dar daca la volan sta un baietas durduliu sau slab bat, cu tricou roz Dolce & Gabana, are ochelari de soare 24/24 la ochi, conduce “jmecher” cu o mana, 80-100 km/h prin oras – atunci acea masina devine o masina de cocalar. In rest, daca o persoana normala, ca mine si ca voi ar urca intr-o astfel de masina, ar fi normal…acum sper ca pricepti ideea mea despre “cum e o masina de cocalar”
Exact cum spune si Alex.80 cei care cumpara astazi BMW sunt majoritatea cocalari(aceasta specie exista si in alte tari). Pana acum ceva ani era o marca exclusivista, nu oricine avea acces la ea iar cei care o cumparau faceau parte dintr-o anumita clasa sociala. Acum iti cumperi BMW sa iti arati vecinului ca ai o herghelie sub capota si ca te tine, esti un don.
Stima Costi …
Aceeasi problema o are si MITUL Bmw cu privire la performante, exact ca Super mediatizatul MIT al masinilor germane , pe care l-am dezbatut pe larg aici. Bmw nu mai este varful de lance la capitolul performanta cum era in anii trecuti. Sunt masini mult mai distractive si poate chiar mai performante decat Bmw in general. Eu sicer nu ma mai sperii cand iau flash-uri de la un Bmw. M-am obisnuit cu sigla germana sa o simt cum aspira in admisii gazele pe care le dam pe teava marea majoritate. Mai SPERIAT sunt cand vad cate un EVO sau IMPREZA, sau un CLIO V6 cu motor central, chiar si un Focus RS ma face sa tresar de pe scaunul babutei mele!!! Nervosi suntem marea majoritate, indiferent de ce marca conducem, dar eu devin mai nervos decat posesorii de Bmw, atunci cand la 160kmh, iau flash-uri de la cate un Logan si ma intreb oare ce are in cap soferul ala care chinuie masina in asa hal. De ce nu-si cumpara un Bmw? Cu ala sa tot dai flash-uri!!! AVIZ AMATORILOR!!!! A nu se da flash-uri urmatoarelor modele: Daciei 1300 cu planetare frantuzesti si set motor Borgo- din respect pt marca care ne-a consacrat. Trabantului- ca oricum mai tare nu poate. Skodei 1000MB- ca are probleme cu racirea si risca sa fiarba pe banda 2. Oltcit-ului 12trs- ca s-ar putea sa-l enervezi tare pe sofer si sa o calce pana pe la 180. Si mai sunt ceva modele japoneze de care fanii nervosi ai Bmw-ului nu prea au auzit. RX8, SKYLINE, S2000 etc. Gata cu exemplele. S-a inteles ideea. Numai bine.
E adevarat ca sunt niste masini mai sportive care te imbie sa mergi mai repede…..insa e o mare greseala sa afirmi ca o anumita marca de masina sunt cocalari sau fac parte dintr-o categorie inferioara din punct de vedere social.
Este plin de frustrati care au megane sau golf4 (sa nu mai vorbim si categoria jeep sau supernova cu tuning nike) si umbla cu mandrie pe drumurile tarii afisand prostia si GPS-ul asezonate cu flash-uri si depasiri pe linie continua sa nu se rataceasca pe DN1…..cat despre alte tari…acolo mai este o diferenta….ai pe unde sa mergi si nu esti fortat sa scoti medii orare fabuloase de 50 km/h.
E o prostie sa afirmi ca o marca e specifica unei categorii de oameni sau defineste un comportament social……
fiecare cu ce are … studiu irelevant … Londra si Anglia e plina in primul rand o patrie de polonezi si alte natii… decide aici si agitatia … iar faza la noi este reala in schimb deja cand treci de Ungaria … situatia de a avea o masina tare se schimba … in mare … am fost pe autobahn-ul german, danez, austriac, elvetian si sa stii ca totul e ok si prin orase acelasi lucru … asta este suntem fitosi … dreptate ca BMW nu e mai ce a fost, dar nici altele nici atat … aviz celor fabricate in Turcia: ford, mercedes … etc … macar BMW produce in Germania si SUA in rest asta este … dar sunt masini premium … si sunt ok … eu nu m-am plans niciodata … si de aceea imi place si Evo, Impreza, Megane RS, etc … dar sunt alta liga …
Azi am ce am cu MIT-urile. Mit-ul cocalarului meserias de vita nobila, este perfect asociat cu marca Bmw sau Mercedes din cele mai vechi timpuri (in Romania) iar mai nou si cu Audi A8 sau toate natiile de jeep-uri sau suv-uri, pe care eu personal le consider inutile. E perfect valabil ca a fi cocalar nu ai nevoie decat de maxim o supernova, dar in cazul asta nu faci parte din categoria celor de vita nobila, posesori de Bmw, cu ceafa cat roata de rezerva, cu brandul umflat cu pompa, cu pantaloni de in, adidasi cu perna de aer si geaca de fas de la FUBU. Si ceea ce spune bb2001ro cum ca Bmw sunt” masini mai rapide si te imbie sa mergi mai repede”, intreb: mai rapide decat ce masini? Decat Mazda 3 mps sau vreun Opel opc sau cine stie ce alti bolizi vizibil destul de des pe soselele din Ro? Nu cred. Poate mai rapide decat masinile anilor ’90, da. Dar nici aici nu sunt ferm convins. Opel Monza, Lotus Omega, Alfa romeo 155 si 164, Honda crx, Vw vr6(golf corrado sau passat) Ford scorpio etc. Toate astea erau masini care mergeau 240kmh in autostrada. Dar cei care conduceau aceste marci, nu erau catalogati drept cocalari. De ce? Nu stiu. Pibabil opulenta de dare da dovada Bmw-ul a creat acest
Nu am terminat. Doar am atins o tasta din greseala. Deci revin la ultima fraza.Probabil opulenta de care da dovada Bmw-ul a creat acest fenomen. deci si acest mit este valabil si va ramane intiparit in mintea noastra mult timp, precum Mit-ul masinii germane care este cea mai cea mai, sau Mit-ul masinilor koreene care sunt proaste. Si vom mai gasii Mit-uri multe aici usor usor. Astep cu nerabdare ziua cand voi auzii despre un posesor de Honda Crv sau Renault Koleos cum ca e cocalar. NICIODATA un cocalar nu-si va cumpara o kia ceed, un renault clio sau o insignia ori un peugeot 508. In capul lui nu exista decat Bmw. Sa fuga tare frateeeee!!!! Asa gandesc foarte multi in ziua de azi. Doar Bmw-ul fuge tare. Restul sunt gunoaie. Acesti MULTI se afla cu mandrie in varful piramidei prostiei. Mare parte din ei sunt cocalari. Dar nu inseamna ca toti cei care au Bmw sunt cocalari. Am si eu.
Emil vezi-ti de condus si nu te mai lua de oameni care aduc plus valoare acestei tari punandu-si tot felul de prosti pe masini, ruland uneori cu 20 de km/h cu geamul lasat si cu muzica la blana alteori gonind ca zapaciti, care nu stiu sa stea la o coada,etc. Eeeee, putin respect!
Stima Costi …..
Si inca o chestie. Nu mai puneti egal intre manele si cocalari(din BMW) pt ca mai nou asculta house si pop si destea de fitze…..
Stima Costi ….
Mi-a placut enrom commentul nr 3 cel a lui EMIL.
“A nu se da flash-uri urmatoarelor modele: Daciei 1300 cu planetare frantuzesti si set motor Borgo- din respect pt marca care ne-a consacrat. Trabantului- ca oricum mai tare nu poate. Skodei 1000MB- ca are probleme cu racirea si risca sa fiarba pe banda 2. Oltcit-ului 12trs- ca s-ar putea sa-l enervezi tare pe sofer si sa o calce pana pe la 180. Si mai sunt ceva modele japoneze de care fanii nervosi ai Bmw-ului nu prea au auzit. RX8, SKYLINE, S2000 ”
M-a facut sa zambesc, cu gandul la acele masini de odinioara, care oricum nu au vre-o sansa in fata unui FIZTOS care iti vine cu GERMANCA lui.. pana te baga in sant si isi rade in sinea lui zicand “da-te dracu amaratule cu harbul tau…io ma care am EUROI… zile GUTA fara numar.. fara numar.. viata mea, copii mei, mertan, beamweu, q 7 ”
Atat numa as complecta la acel comment, sa dai flash-uri unuia cu o masina inferioara tie, doar daca intradevar te incurca .. daca acela nu te incurca las-l frate sa mearga si el linistit ca si el e om ca si tine.

Sunt sigur ca unu cu o masina modesta nici odata nu se pune pe banda 2 doar ca asa vrea el.. o fi avand ceva obstacol de depasit pe banda 1 si s-a pus pe banda 2, dupa ce trece de acel obstacol.. revine fara sa ii mai dai flash-uri pe banda 1… in caz ca nu o va face dupa o perioada.. clar poti sa il atentionezi.. Amice ma grabesc si am cu ce sa ma duc.. lasa-ma sa merg si drum bun.
Oricum stilul nostru de a fi Roman e asta.. COCLAR, JMECHERAS, MANELIST sau HIPHOP ist cu FITZE si fara putina rabdare in trafic. Eu ca am cu ce .. restu is gunoae…
Vai de noi si de Romania asta..
Respectele mele !
am 42 de ani sipana anul trecut am avut Bmw seria 3,dar l-am vandut ca nu ma caracteriza aceea masina care ma indemna mai tot timpul la viteze mari(avea 192 de CP),si am luat un Sharan de 116 CP si m-am linistit de-a dreptul….
O fi si cu BMW-urile o problema – senzatia mea pentru ca sunt preferatele magraonilor – dar cel mai mare pericol pe soseaua romana cred ca sunt acele masini vechi (unele totusi f. puternice), de la Dacia 1300 la BMW, conduse cu multa ”personalitate” de indivizi care ba blocheaza banda II aiurea, ba stau la 1 metru in spatele tau si dau flash-uri sa eliberezi banda II cand tu nu ai unde, ba trec de stop sau semafor ca si cand nu ar exista, intr-un cuvant ne fac sa conducem intr-un stil aparte, romanesc (muuult mai atenti la ceilalti din trafic decat la a respecta pur si simplu regulile pe care le ai tu de respectat si sa-ti faci treaba). Aici e diferenta dintre traficul din Romania si cel din Germania !
Salutare,
Dragilor…poate ca nu ar trebui sa ma bag in discutia asta ” de baieti”, dar am si eu o nelamurire…asa vorbiti de des de banda 2 blocata in loc sa stea pe banda 1 si invers, de viteze de 100si km la ora, si de o gramada de chestii specifice exclusiv traficului pe autostrada, de parca la noi ar fi numai autostrazi…de la bors pana la giurgiu…..care banda 1 si 2, ca eu nu prea am circulat pe autostrazi in romania….ca sa nu mai spun ca, cateodata lipsesc ambele benzi cu desavarsire…marcaj zero…..drum…vai de el….cat despre tema discutiei de mai sus, inutil orice fel de comentariu…si mai mult de atat irelevant! nu se potriveste deloc romaniei nici contextul in care s-a facut cercetarea, nici grupa de varsta, nici conditiile, nici…nici….. in legatura cu condusul nervos si inconstient as spune eu…acum vreo cateva luni era sa fiu traznita, de un sofer de tir din Sibiu, pe autostrada A27, breda-utrecht, in olanda…de ras, poate nu ma credeti…si asta nu se datora faptului ca avea un bmw, sau ca era nervos. asta ca o paranteza..dar va linistesc ca si in alte tari: germania, olanda, belgia….fenomene asemenatoare smecherilor d ela noi se gasesc. Doar ca pe astia nu ii vede lumea care doar tranziteaza o anumita tara de la un capat la altul, pe autostrada. ii puteti gasi dupa 8 seara pe orice drum national in olanda de exemplu, unde limita este de 80la ora si ei merg cu 120-140. e drept ca doar pana ii prinde politia odata , ca a doua oara merg cu bicicleta….ar fi multe de spus, dar oricum am vrut sa subliniez faptul ca nu oricine conduce un bmw este neaparat si…nervos…care nu intotdeauna inseamna agresiv…cat despre traficul din germania….da….este civilizat ca asa trebuie sa fie, nu prea le da nemtilor mana sa plateasca amenzi de sute de euro ,pentru un deget intins de exemplu, daca nu ma insel vreo 600….si alte multe sute pentru te ingheti ce chichite…..de asta sunt ei asa de cuminti…nu ca lor nu le place sa se dea mari…stiti ca in germania sunt portiuni de autostrada fara limita de viteza…va invit sa vedeti ce se intampla pe acolo…..deci chiar nu sunt relevante nici cercetarea astora din anglia si nici observatiile de mai sus….
cu drag….
Da Elena are dreptate, se intampla peste tot sa dai din astia care nu au multe in cap, nu numai la noi in tara, eu spre exenplu eram sa fiu eruncat cu masina de pe pod in italia de un autobuz ptr ca soferul acestuia nu reusea sa mearga cu el pe o singura banda si ii trebuiau doua, dar asta e altceva. cat despre bmw, audi, volksvagen, porche, nissan, toyota…sunt marci cu istorie in spate de zeci de ani. daca au fost catalogate ca masini de cocalari imi pare rau. eu sunt posesor de bmw, da imi place viteza dar cand sunt singur si cand sunt pe autostrada sau unde se poate merge cu viteza. cei care conduc nebuneste siunt si cei ale caror nume le veti vedea in ziar la rubrica cu morti imediat. viteza poate fi si la 100 daca nu stii sa stapanesti o masina. bmw avea scoala ca sa inveti sa conduci masinile lor, din cate imi aduc aminte. motor mare = multi cai = senzatii tari asta e ce vor marea majoritate a tinerilor de azi, de peste tot nu neaparat din romania. si daca e sa fii nervos la volan esti nervos in orice masina nu numai in bmw sau audi sau mai stiu eu care. parerea mea e ca ar trebui intetite testarile psihologice oameni buni. pai nu ii dai unui maniac o masina de 200 de cai pe mana, ca saracul cand se vede in ea si ca mai lasa si cauciuc la semafor nu apuca sa treaca de intersesctie si e deja in stalp cu ea, dar mai ia si pe altii cu el. asta e problema.
revenind la cocalari si bmw-urile lor tunate. este un sindrom deja ceea ce se intampla. dar oare chiar nu mai are voie omul sa conduca un bmw, sa il cumpere ca gata e considerat cocalar, sau mercedes…sau mai stiu eu ce tip de masina, care “spuneti” voi, e de cocalar?
da o masina puternica iti da o oarecare senzatie ca nah, ai cai nu te lasa la greu herghelia de sub capota, dar pe drumurile din tara nu ai ce face cu ei
statul e de vina, si sa va zic si de ce, daca politistii ar avea salarii mari, sporuri, concedii gratuite si multe altele, cum e in america, s-ar face curatenie pe strada, nu spagi nu nimic,doar RESPECT, comenteaza tu unui politist in america si in 2 secunde ai pusca la cap si esti pe burta, plus de asta cand il vad pe cate un arlechino de gabor gras cu mustata si care nu stie sa scrie amenzi si mai vorbeste si agramat mor de ras, cum sa se faca ala respectat in fata pustilor de bani gata?? pe langa toate astea, daca am avea si amenzi usturatoare, dar usturatoate frate nu 500 de roni amenda ca ai depasit cu 40 de km viteza legala, ar fi altceva! in Dubai ti se suspenda permisul 1 an daca treci pe rosu, 1 luna daca depasesti cu 15-20 de km viteza legala, 2 luni 25-30 etc (parca asa imi povestea un taximetrist indian de acolo) dar aia au in oras autostrazi cu 7 benzi pe sens si 120 de km/h viteza legala, au si unde si e numai respect pe strazi intre participantii la trafic. ar mai fi multe de spus dar revin la prima vorba: STATUL E DE VINa, statul o sa ne faca sa ne omoram intre noi, nu ca nu am fi inceput deja…
Am condus mai multe masini, pot sa fac o comparatie intre BMW-uri si alte marci auto.Adevarul este ca imi vine foarte greu sa stau dupa cineva care are toata strada libera si totusi el merge cu 30 km/h.Incerc sa ma conformez:treapta 1-daca ating accelaratia am impresia ca il voi duce cu mine la prima intersectie,fara ca el sa isi doreasca acest lucru;treapta a 2-a:simt ca ceva nu-i place,incepe sa tremure fiindca e greu sa schimbi la 15 km/h.DA STIU,trebuie sa trag pe dreapta si sa astept. DECI stau si ma intreb:cum ai putea sa nu fi agresiv intr-o zi in care 80% dintre participantii la trafic au uitat ca si-au luat de ceva timp permisul si nu mai sunt pe masina scolii ?!