EuroNCAP a testat prima data o masina produsa in China

Modelele chinezesti, renumite pentru nivelul execrabil de siguranta, au mai fost testate pana acum, dar nu de EuroNCAP. Si de fiecare data s-au comportat mizerabil, fapt care a adus in discutie legalitatea lor pe piata europeana.

Ei bine, pot primi omologare pentru Europa, dar potentialii clienti trebuie sa stie la ce riscuri se expun daca au nesansa unui accident, fie el si nu foarte grav.

Primul model chinezesc testat de EuroNCAP este Landwind CV9 o masina care va ajunge in showromm-urile Landwind CV9 EuroNCAP a testat prima data o masina produsa in Chinaeuropene anul viitor. Masina a obtinut 2 stele din 5 posibile, un rezultat extrem de slab pentru anul 2010, cand marea majoritate a modelelor vandute in Europa obtin deja maximul de 5 stele. Landwind CV9 are ins ao structura care abia a facut fata unui impact la 64 km/h, oficialii EuroNCAP spunand ca, la o viteza putin mai mare, habitaclul s-ar deforma sensibil mai mul. De asemenea, masina nu are airbag-uri laterale si nici sistem electronic de stabilitate (ESP).

Am mai spus-o… daca statul chinez le permite acest nivel de siguranta, foarte bine. Dar europenii ar trebui sa le impuna cu totul alte standarde ca sa-si poata vinde masinile aici. Dar pana atunci, e bine sa stiti ce cumparati..

In aceeasi sesiune de teste au mai fost testate si cele mai noi modele de pe piata europeana. care s-au descurcat cu totul altfel. Audi A1, Mini Countryman, Citroen C4, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Hyundai ix35, Kia Sportage, Kia Venga, Opel Meriva, VW Passat si VW Sharan au obtinut calificativul maxim – 5 stele.

Jaguar XF, Nissan Micra si VW Amarok au obtinut doar 4 stele. M-a dezamagit in special rezultatul lui Jaguar XF. O masina superba, premium, care nu prea ave avoie sa obtina doar 4 stele, in conditiile in care toti concurentii ei din clasa premium au cate 5 stele.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.