Mai tineti minte Volga? E deja o masina pe cale de disparitie in Romania

Nu stiu cati dintre voi le-au cunoscut. Aproape singurele masini care se amestecau timid, dar cu prestanta, printre marea de Dacii inainte de revolutia din ’89. Erau privite cu admiratie atunci… bine, poate cu exceptia Trabant-ului, clar mai jos decat Dacia. Dar Volga si Lada erau altceva, masini solide rusesti, despre care se spunea ca nu se strica. Extrem de simple, durabile, facute pentru clima dura a URSS-ului. Mai erau si celebrele (atunci) Moskvich si Wartburg.

Iar Trabantul era masina care putea fi segmentata pe marginea drumului. Asa spuneau soferii de atunci. Nu stiu daca a facut cineva asta, cert este ca atunci cand eram copil, am vazut pe cineva care adusese motorul in casa si-i schimba segmentii, fara sa fi avut cine stie ce experienta de mecanic auto.

Aveau, pentru mine, atunci, o savoare aparte. Un unchi de-al meu isi cumparase o Volga, exact ca cea din poza, cu motor diesel, cred ca era unul de Aro. Imi amintesc faptul ca parea mare, indestructibila, avea probleme la frane, iar dieselul ala nu se oprea de la cheie. Nu, odata pornit, il opreai tragand de o sarma care intrerupea fluxul de motorina de la pompa de injectie.

Volga Mai tineti minte Volga? E deja o masina pe cale de disparitie in Romania

Astazi nu le mai vedem pe strazi. N-am mai vazut Lada, Volga, Trabant, Moskvich sau Wartburg de foarte mult timp, cel putin in Bucuresti. Pentru ca au ajuns foarte rare. Zf.ro a avut ideea de a cerceta putin cate mai sunt inscrise in circulatie, in evidentele politiei.

Ei bine, in acest an, cele mai rare sunt modelele Volga, doar 247 de exemplare figurand in evidentele politiei. Urmeaza Moskvich-urile, cu 2.185 de exemplare in circulatie si Wartburg cu 5.032 de masini. Pe drumurile patriei mai sunt inregistrate 12.645 de modele Trabant si 14.663 Lada. Aro, care nu se mai produce cam 7 ani, figureaza cu 31.750 de exemplare inscrise.

Deci, putine masini clasice cu iz de comunism, dar nici macar acestea nu circula neaparat. Multe sunt in zone rurale, multe poate sunt inca inscrise, dar zac abandonate pe strazi sau prin curtile oamenilor.Iar numarul lor va scadea de la an la an.

Pacat, sunt deja masini clasice, iar ingrijite si mentinute in forma ar putea aduce satisfactie si bani proprietarilor, nu peste multi ani, prin expunerea la diferite saloane auto si paticiparea la paradele masinilor de epoca.

Sursa foto: Wikipedia

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.