Primul hibrid Audi – Q5 Hybrid

Audi face pasul catre propulsia hibrid si o face chiar in fata americanilor, care, desi mari amatori de motoare mari si gurmande sunt paradoxal printre cei mai sensibili la tehnologia hibrid.

Audi a ales sa vina cu un tren de propulsie hibrida pe modelul Q5, iar debutul oficial este programat pe taram american, la Salonul Auto de la Los Angeles. Performantele sunt interesante, dar o sa vedeti la final cam care este ideea acestui model.

Pana atunci, sa vedem ce ofera. Inginerii germani au cuplat motorul pe benzina de 2 litri TFSI, care produce 211 CP si 350 Nm cu unul electric a carui putere maxima ajunge la 45 CP, nivelul cuplului fiind de 211 Nm. Puterea ansamblului este de 245 CP, iar cuplul maxima disponibil are valoarea de 480 Nm.

Audi Q5 Hybrid5 art1 Primul hibrid Audi   Q5 Hybrid

La capitolul dinamica, Q5 Hybrid sta foarte bine. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 7,1 secunde, iar viteza maxima este de 222 km/h. Consumul mediu declarat inregistreaza 7 litri/100 km, dar Q5 Hybrid poate rula si doar pe baza motorului electric, pana la o viteza maxima de 100 km/h, dupa care intervine si propulsorul clasic. Daca viteza nu este mai mare de 60 km/h, se poate rula pana la 3 km doar pe baza motorului electric. Asadar, in oras, sunt sanse mari de economie.

Audi Q5 Hybrid5 art2 Primul hibrid Audi   Q5 Hybrid

Bineinteles, sistemul de tractiune integrala quattro este prezent in echiparea standard.

Ok, dar cat de util este acest model, cu tehnologia lui complicata? Nu foarte, motorul de 2 litri TDI, cu 170 CP ofera cam acelasi emisii si acelasi consum, dar – este adevarat – are 40 CP in minus. Problema nu tine insa neaparat de utilitate, ci de imagine si moda. Trebuie sa oferi un hibrid, ca sa arati ca esti procupat de mediu. Conteaza mai putin daca este mult mai curat decat orice alta motorizare, in primul rand este vorba de imagine.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.