Iata Kia pro_cee’d facelift

Asa cum stiti, cei care nu urati masinile coreene, Kia a aplicat in acest an un facelift pentru gama cee’d, facelift care nu a fost implementat si pe versiunea in 3 usi, pro_cee’d. Aceasta a ramas la fel atunci, dar nu mai dureaza mult si va primi o reimprospatare substantiala, asa, de mijloc de cariera.

Faceliftul este programat pentru Salonul Auto de la Geneva, in martie 2011, dar cateva poze au “scapat” deja pe net. Si eu cred ca ne putem face o idee destul de clara despre acest facelift, din cele 4 poze disponibile.

In primul rand, ca posesor de pro_cee’d, trebuie sa spun ca noua parte frontala imi place mult mai mult decat cea actuala. Noile faruri sunt putin mai stilizate, iar grila care urmareste linia celor mai noi modele ale marcii este de efect. Imi place si faptul ca zona inferioara a spoilerului are prize de aer mai agresive si apreciez faptul ca exista diferente la nivelul proiectoarelor si aranjarii fata de versiunea in 5 usi, cu facelift. E o schimbare in bine, un refresh si necesar si bine desenat.

Kia pro ceed facelift Iata Kia pro ceed facelift

Spatele, pentru forma caruia mi-am luat masina (imi place mult de tot) nu va suferi cine stie ce schimbari. Nu exista poze detaliate, dar asa pare din poza laterala, ca stopurile vor ramane aceleasi.

Din pacate, interiorul (acelasi de pe modelul in 5 usi) nu ma mai multumeste in aceeasi masura ca exteriorul. Nu-mi place faptul ca display-ul central a fost micsorat, nici noua consola centrala, nu-mi place noul volan si in nici un caz nu-mi place butonul computerului de bord pus pe un brat al volanului, la baza lui.

Kia pro ceed facelift2 Iata Kia pro ceed facelift

Am condus cee’d-ul cu facelift, dar interiorul asta nu mi-a placut. Si nu e vorba de obisnuinta, am simtit si e foarte clar ca interiorul masinii mele pare deja putin cam brut pe langa asta nou, dar chiar si asa, aceste forme noi nu sunt foarte inspirate.

La nivelul motorizarilor, nu vor fi modificari importante. Aceleasi propulsoare de pe modelul cu 5 usi, in conditiile in care se pare ca va fi oferita si o versiune de 130 CP a turbodieselului de 1,6 litri CRDi. Asta e bine, un diesel de 130 CP ar trebui sa faca o masina destul de dinamica din pro_cee’d.

Kia pro ceed facelift3 Iata Kia pro ceed facelift

Oricum, gama motorizarilor gamei cee’d s-a cam restrans in ultimul timp, e momentul unor noi variante. Acum exista doua motoare pe benzina si doua versiuni de putere ale diesel-ului de 1,6 litri (90 CP si 115 CP). Motorul pe benzina de 1,4 litri dezvolta acum 90 CP, dupa ce initial producea 109 CP, dar puterea a fost redusa pentru a putea trece la norma Euro 5, iar propulsorul de 1,6 litri vine cu 126 CP. A disparut din oferta motorul de 2 litri si 140 CP, ca si cel turbodiesel de 2 litri si 140 CP.

Sursa: Kia-World

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.