Masini rare: Volkswagen Passat W8

M-am gandit sa incep o mica serie de prezentare a unor masini mai rare. Din cand in cand, sa ne amintim de niste masini deosebite, care au intrat pe piata intr-o productie redusa si apoi au disparut, fie ca au avut sau nu succes. Eu sper sa va placa, chiar daca nu vom vorbi de cine stie ce raritati de prin anii ’60, clasice, ci despre masini moderne, dar pe care le vedem acum rar pe strazi. Masini despre care multi dintre voi ati auzit, dar pe care, probabil, le-ati uitat. Eu o sa reamintesc de ele.

Primul post pe tema asta ar putea fi chiar ce am scris acum o zi, despre Lancia Thema 8.32, limuzina italiana de lux, cu motor Ferrari.

VW Passat W8 art Masini rare: Volkswagen Passat W8Astazi insa, sa ne amintim de modelul Passat W8, de la Volkswagen. O masina destul de rara. Nu stiu cate sunt in Romania, eu am vazut acum cativa ani una, pe strada. Atat. Motorul W8 a fost montat pe Passat-ul de acum doua generatii, iar unii spun ca nemtii au incercat marea cu degetul, pentru o versiune de lux a lui Passat, dar si ca VW a folosit acest model ca test pentru tehnologia W a motoarelor.

Masina n-a fost bine primita de public. Cine ar fi dat cam 50.000 euro pe un Passat, fie el si cu 8 cilindri, cand la banii astia existau atat de multe alternative la constructorii premium?! Au fost facute cam cateva zeci de mii de exemplare si cam atat, putin pentru volumul de productie al respectivei generatii Passat.

VW Passat W8 art2 Masini rare: Volkswagen Passat W8VW Passat W8 are sub capota un motor W8 (cu randurile de cilindri intrepatrunse) de 4 litri, care produce 275 CP/6.000 rpm si 370 Nm/2.750 rpm. Mai putin eficient dupa standardele de astazi, propulsorul asigura la vremea respectiva (intre 2002 si 2004, cand o fost produsa aceasta versiune) performante foarte bune, cu ajutorul tractiunii integrale 4Motion. Passat W8 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,5 secunde si atinge 250 km/h, in versiunea cu cutie manuala, cu 6 trepte. A mai fost oferita si cutia Tiptronic, mai lenta insa, cu un timp de 7,2 secunde pentru acceleratia 0 – 100 km/h.

Consumul era astronomic pentru standardele de astazi ale motoarelor V8. Masina avea un consum oficial de 19,3 litri/100 km in oras, deci in realitate era cam 22 litri/100 km, consumul mediu fiind cotat la 13,1 litri/100 km.

VW Passat W8 art3 Masini rare: Volkswagen Passat W8Ceea ce surprinde este ca VW nu a insitat cu cine stie ce kit exterior pentru aceasta versiune. Cu exceptia inscriptiei de pe portbagaj, a celor 4 tevi de esapament si unor foarte discrete ornamente cromate, nu prea aveai cum sa deosebesti masina de celelalte Passat-uri, cu motoare normale, mult mai mici. Am uitat sa va spun, Passat W8  a fost produs atat in versiune berlina cat si break. Asadar, daca aveti cam 230 CP sub capota si nu puteti face fata unui Passat break vechi, sa stiti cam ce ar putea avea sub capota icon smile Masini rare: Volkswagen Passat W8

Cei care ma cititi constant, stiti ca nu sunt deloc un fan al Passat-ului si probabil va intrebati de ce am scris despre masina asta… Simplu, imi plac masinile ceva mai rare, mai deosebite. Au pentru mine un farmec aparte. Tot nu-mi place Passat-ul, dar daca as vedea un W8 de-asta, mi-ar face placere sa ma uit mai atent la el. Mai ales ca este singurul Passat cu atatia cilindri, pentru ca nu cred ca se va mai face vreunul. Astazi, cand downsize-ul este la moda, motoare din ce in ce mai mici si turbo, VW nu va mai pune un V8 sub capota unui Passat.

Foto: km77

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.