Motorul VW 1,4 TSI ar putea fi abandonat

Din cate imi amintesc eu, acest motor a dat cu adevarat startul downsizingului. Adica a aratat ca se poate obtine o putere mare dintr-un motor mic, supraalimentat. Asa s-a ajuns acum ceva ani ca un motor de 1,4 litri sa obtina, cu supraalimentare o putere maxima de 160 CP, in conditiile in care asemenea nivel de putere era obtinut doar de motoare de peste 2 litri. La vremea respectiva, pentru ca intre timp, tot mai multi constructori apeleaza la aceasta tehnologie.

Insa, acest motor de 1,4 litri TSI, pe care VW il ofera acum pe o mare varietate de modele din gama, in mai multe versiuni de putere, are o problema. A fost conceput din start foarte complicat (in sensul bun), adica dispune atat de un compresor mecanic cat si de unul turbo.

Cei de la Autocar spun ca nemtii se gandesc acum sa scoata din productie acest propulsor. Se pare ca ii costa foarte mult sa-l produca, din cauza tehnologiei cu doua sisteme de supraalimentare. Nu stiu cum de nu reusesc ei sa-l amortizeze, mai ales ca Volkswagenurile nu mai sunt de mult timp ieftine.

Nemtii vor ca, in locul acestui motor, sa introduca propulsoare  tot cu cilindree redusa, dar doar cu turbocompresor, fara compresor mecanic.

Eu stiu doar ca am condus un Golf cu acest motor si mi-a placut mult. Puterea era la locul ei, se simtea, motorul nu “gafaia” rau cand il duceai la limita. Bineinteles, eu am condus cateva sute de kilometri, nu stiu cat de bine sta la capitolul fiabilitate, dar pana acum chiar n-am auzit plangeri legate de acest propulsor.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.