OFICIAL: Noul Pagani Huayra, supercarul care inlocuieste Zonda

In sfarsit, dupa o gramada de teasere, Pagani a prezentat noul model OFICIAL: Noul Pagani Huayra, supercarul care inlocuieste Zonda Huayra, bolidul care inlocuieste mai vechiul, dar ultraperformanul model Zonda.

Cum a aparut acest supercar si cand?

Pagani a inceput dezvoltarea inca din 2003, la 4 ani dupa ce modelul Zonda fusese lansat. Atunci acest gen de bolizi erau pe val, nimeni nu-si imagina vreo criza. Pagani a vrut sa fie ceva exceptional, astfel incat au lucrat multi ani la acest proiect. Probabil trebuia lansat ceva mai devreme, dar climatul economic i-a intarziat. In plus, se pare ca au fost multumiti de vanzarile modelului Zonda, produs in mai multe versiuni, dar in doar cateva sute de exemplare.

Pagani Huayra art OFICIAL: Noul Pagani Huayra, supercarul care inlocuieste Zonda

Acum insa, Pagani a finalizat noul model, pe care l-a botezat Huayra, numele zeului vantului care domina inaltimile Anzilor. Iar masina pare una absolut fenomenala, la lecturarea fisei tehnice. In aceea ce priveste designul, o recunosti imediat ca fiind un Pagani, iar portierele gullwing sunt de mare efect. Nu mai spun faptul ca toata caroseria si platforma tehnica este facuta fara a se tine seama de costuri (fibra de carbon, titan), pentru a fi cat mai usoara. Greutatea, fara lichide, este de 1.350 kg.

Interiorul este inconfundabil. Pe mine ma socheaza ingramadeala de suprafete si elemente care formeaza plansa de bord. Nu stiu cat de bine se potriveste cu un model supersport, dar e clar ca nimeni nu ofera asa ceva. Observati schimbatorul si suportul lui de sustinere, care este suspendat, cu tijele de comanda la vedere.

Pagani Huayra art2 OFICIAL: Noul Pagani Huayra, supercarul care inlocuieste Zonda

Motorul este furnizat de Mercedes AMG si este un V12 de 6 litri, supraalimentat cu 2 turbocompresoare. Puterea maxima este de peste 700 CP, iar cuplul maxim ajunge la peste 1.000 Nm. Acest propulsor gigant este cuplat la o cutie de viteze secventiala, cu dublu ambreiaj si 7 trepte.

Pagani Huayra art1 OFICIAL: Noul Pagani Huayra, supercarul care inlocuieste Zonda

Ati remarcat probabil ca noul Pagani Huayra are cam aceleasi caracteristici cu viitorul Lamborghini Murcielago (Aventador). Ei bine, Huayra accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,3 secunde, viteza maxima fiind de 370 km/h. Noul Aventador (daca asa se va numi) se descurca mai bine la cceleratie, ajungand la 100 km/h in 2,9 secunde, in vreme ce viteza maxima este cu 20 km/h mai mica decat a modelului Huayra.

Cam asta ar fi si asteptati-va sa nu le vedeti pe strada decat daca aveti noroc si sunteti in strainatate. Eu nu stiu sa fie vreun Pagani in Romania. Oricum, noul Huayra va fi ultra exclusivist, probabil tot putin peste 100 de exemplare vor fi produse, iar pretul nu este decat de 1.000.000 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.