Noul Renault Captur. Conceptul care prefigureaza un model de serie!

Incet-incet producatorii incep sa arate ce vor prezenta la Salonul Auto de la Geneva, care va debuta peste cam 2 saptamani. Iar acum ne uitam in curtea celor de la Renault care vin cu un nou concept, unul interesant, ale carui linii le vom regasi in viitoarele modele Renault.

Noul Renault Captur este un concept de design, dar nu numai atat. Prefigureaza un model de serie, un nou crossover pe care Renault il vrea in gama, pozitionat sub Koleos. Dealtfel, Renault Captur ar putea fi chiar un concurent, daca ii putem spune asa, pentru Nissan Juke. Adica un SUV urban, de stil, care nu mizeaza neaparat pe tractiune integrala.

Renault Captur art Noul Renault Captur. Conceptul care prefigureaza un model de serie!

Captur este inspirat, la nivelul designului, de conceptul Renault DeZir, dar activeaza intr-o alata clasa. Arata fantezist, dar interesant, sportiv chiar. Si chiar daca in productia de serie aceste linii vor fi imblanzite destul de mult, masina promite sa arate destul de bine cand o vom vedea pe strazi.

Renault Captur concept Noul Renault Captur. Conceptul care prefigureaza un model de serie!

Si daca aveti impresia ca exteriorul este fantezist, uitati-va la interior. Unul foarte aerisit, a carui structura complicata seamana cu un schelet, designului recunoscand ca una din sursele de inspiratie a fost coprul uman. In rest, la interior nu prea avem decat spectacol, pentru ca este departe de cel al unei masini de serie.

O motorizare de exceptie

Pe acest concept, francezii au montat un motor pe care, probabil, il vom vedea in serie peste ceva timp, dar acum este la nivel experimental. Vorbim de un diesel de 1,6 litri, care produce 160 CP si 380 Nm, cu ajutorul a doua turbocompresoare. Cutia de viteze este una cu dublu ambreiaj, EDC (Efficient Dual Clutch).

Renault Captur concept1 Noul Renault Captur. Conceptul care prefigureaza un model de serie!

Captur are tractiune pe o singura punte, dar francezii vin cu un sistem nou, RX2, care consta intr-un diferential autoblocant, mecanic, a carui sarcina consta in a distribui puterea rotii cu cea mai buna aderenta, la viteze mici.

Renault Captur are o greutate de 1,3 tone si accelereaza pana la 100 km/h in 8 secunde.

Ei? Cum vi se pare?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.