Cel mai puternic Opel Corsa – OPC Nurburgring Edition

Opel vine cu o versiune si mai hot a hothatch-ului Corsa OPC, o versiune limitata dedicata in special pasionatilo de sport si de rar. Dar si fanilor celui mai fascinant circuit european – Nurburgring. Denumirea prinde foarte bine in Europa, mai multi producatori avand editii limitate care folosesc numele circuitului german.

Noul Opel Corsa OPC Nurburgring Edition a fost cosmetizat ca atare, discret, dar vizibil si unde trebuie. La exterior a aparut o noua buza a spoilerului, dar si mai evident este esapamentul cu doua iesiri destul de “brute”, in sensul bun, la nivel estetic. Desigur, o parte din efectul vizual este asigurat si de noile jante de 18 inch, dar si de inscriptiile Nurburgring Edition.

Opel Corsa Nurburgring Edition art Cel mai puternic Opel Corsa   OPC Nurburgring Edition

Sa ajungem si la ce-i mai interesant – motorul. Corsa OPC Nurburgring Edition are o versiunea mai puternica a aceluiasi propulsor de 1,6 litri, turbo. Puterea dezvoltata de aceasta editie speciala este de 210 CP, de la cei 192 CP ai modelului normal. Cuplul maxim a crescut de la 230 Nm la 250 Nm (280 la overboost).

Performantele nu sunt mult mai mari in cifre. 0 – 100 km/h in 6,8 secunde (fata de 7,2 secunde), iar viteza maxima a ajuns la 230 km/h (225 km/h). Nemtii spun insa ca diferenta este mare la pilotajul in forta (eventual pe Nurburgring) pentru ca suspensiile au fost ajustate cu noi amortizoare si arcuri Bilstein, iar sistemul ESC (de stabilitate electronica) si controlul de tractiune au fost recalibrate. Marele avantaj consta in aparitia unui diferential mecanic, al carui rol se vede mai ales la mersul tare.

Opel Corsa Nurburgring Edition art1 Cel mai puternic Opel Corsa   OPC Nurburgring Edition

Pretul in Germania este de 27.650 euro, cu taxele incluse.

Cu modelul Corsa OPC Nurburgring Edition, Opel reuseste sa depaseasca concurentul de la Renault – Clio RS. Hothatch-ul german are acum 10 CP in plus si este usor mai rapid decat francezul cu motor aspirat, de 2 litri.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.