Drive test – Infiniti G37x, samuraiul nervos

Lucrez de 9 ani in presa auto, dar va spun sincer, este primul Infiniti pe care l-am condus. Am mai avut eu contact cu tehnologia lor (vechiul Nissan Murano), dar cum spuneam, n-am invartit nici un volan cu sigla Infiniti pana la acest G37x.

Povestea Infiniti cred ca o stiti. Marca premium a celor de la Nissan, pentru piata americana. Concurenti cu Lexus, adica divizia premium a celor de la Toyota, initial tot pe piata americana.

Ei bine, in ultimii ani Infiniti nu mai cauta exclusiv piata americana. Niponii s-au prins ca pot obtine rezultate frumoase si in Europa, mai ales ca au experienta, iar concurenti noi pentru nemti in segmentul premium nu prea apar. Logica spune ca, atunci cand cineva vine si spune ca are masini la fel de bune ca ale nemtilor, doar diferite, clar va atrage atentia.

Infiniti G37x drive test art1 Drive test   Infiniti G37x, samuraiul nervos

Normal, Infiniti mai are mult de lucru pana sa conteze la capitolul vanzari, in segmentele pretentioase in care activeaza, dar va face niste pasi importanti destul de curand. Acum, masinile lor sunt cam specificatie americana. In cazul modelelor G, un singur motor, fara diesel etc. Dar lucrurile se vor schimba. Vor incepe sa produca masini special pentru piata europeana, vor oferi mai multe motoare, inclusiv diesel de capacitate mai mica. Acum au unul de 3 litri, pe care abia astept sa-l simt, dar pe M, nu pe G.

Infiniti G37x drive test art2 Drive test   Infiniti G37x, samuraiul nervos

Destul cu istoria, sa va spun cum m-am simtit eu cu masina asta. In primul rand, sa spun ca imi place cum arata. Spatele mai mult decat fata, dar per ansamblu imi place. Si imi place si faptul ca, in trafic, multe perechi de ochi cauta sigla. Romanii cunosc oarecum SUV-ul FX, nu si berlinele Infiniti.

Infiniti G37x drive test art3 Drive test   Infiniti G37x, samuraiul nervos

Interiorul este exact cum te astepti, premium. Unele butoane ar fi putut fi mai premium decat sunt, dar nu prea exista motive sa simti ca nu ti se ofera un normal nivel de lux pentru pretul pe care-l platesti pe masina. Unele comenzi sunt diferite de ceea ce stim de la europene in materie de ergonomie, deci trebuie putina acomodare. Dar, sincer, nu exista motive intemeiate pentru reprosuri convingatoare. Pur si simplu habitaclul arata bine si te face sa te simti bine.

Cum spuneam, un singur motor este disponibil. V6 de 3,7 litri (acelasi de pe Nissan 370Z) care produce 320 CP/7.000 rpm. Un motor de care m-am indragostit iremediabil. Pe langa faptul ca te lipeste de scaun, dealtfel normal pentru cei 320 CP pe care-i dezvolta, are sunet care te innebuneste! Nu ma puteam abtine sa nu accelerez doar pentru a-l auzi. Merge pana la peste 7.000 rpm (superb!), dar se aude inca de la 2.000 rpm. Practic il auzi la orice acceleratie mai hotarata. Si suna grav, maraie, iti mangaie urechile indiferent la ce volum asculti muzica. Acceleratii cu kick down sunt o placere si dinamic si acustic.

Infiniti G37x drive test motor Drive test   Infiniti G37x, samuraiul nervos

Va spun, nu prea am mai gasit motoare ca sa sune asa in ultimul timp. Transmisia automata, cu 7 trepte, si tractiunea integrala se potrivesc de minune pentru cei mai comozi, si cred ca nu taie prea mult din posibilele nebunii pe care masina te impinge sa le faci. Exista si tractiune spate, care ar trebui sa fie ceva mai spectaculoasa, pentru cei cu preferinte sportive este clar indicata in fata integralei.

Apropo de performante: 6 secunde  pana la 100 km/h si 240 km/h viteza maxima din partea unei berline cu suspensii tepene sunt valori bune.

Infiniti G37x drive test art4 Drive test   Infiniti G37x, samuraiul nervos

Ei.. bijuteria asta de motor cere.. benzina. Infinti spune ca nivelul consului urban este de 15,7 litri/100 km. Eu am obtinut, in Bucuresti, cam 20 litri/100 km, in conditii de aglomeratie si acceleratii nu chiar eco pe zonele cu trafic lejer. N-as sti sa va spun cat de putin poate consuma in oras, nu m-a interesat, masina e prea placuta ca sa mergi batraneste cu ea. In afara, la fel, Infini spune 8,2%, eu n-am scazut sub 10, dar nici n-am incercat s-o fac.

Asadar, Infiniti G37x este practic o alternativa directa pentru BMW 335i xDrive. Doar ca modelul bavarez are 14 CP in minus, dar un avantaj de 0,5 secunde pana la 100 km/h, plus un consum mediu oficial cu 2 litri/100 km mai mic.

Infiniti G37x drive test art5 Drive test   Infiniti G37x, samuraiul nervos

Modelul de baza Infiniti G37x costa 51.225 euro 50.350 euro (40.605 euro, fara TVA), in vreme ce BMW 335i xDrive pleaca de la 48.918 euro, dar este o idee mai slab echipat.

Concluzia? O masina nervoasa, special dedicata celor discreti, care nu vor sa se confunde cu “grosul” preferintelor pentru segmentul berlinelor medii premium, dar care sunt pasionati de condus.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.