Studiul JD Power, facut impreuna cu revista l’Automobile Magazine, ne dezvaluie topul masinilor preferate de francezi. O prima supriza a fost faptul ca, la modul general, francezii nu mai sunt la fel de multumiti de masinile pe care le conduc, ei devenind mai pretentiosi, dar si mai atenti la costurile pe care le implica utilizarea unei masini.
Chiar si asa, castigatoarea din anii trecuti s-a pastrat. Honda este masina care produce cel mai mare nivel de satisfactie proprietarilor francezi, pentru al treilea an consecutiv. Nu-i o supriza chiar atat de mare, Honda face masini foarte apreciate in multe parti ale lumii.
Ca sa intelegem mai bine topul asta, e bine sa stim cum s-a calculat punctajul. Atentie, nu e vorba de fiabilitate si atat, ci de mult mai mult. Iata ponderea celor 4 aspecte care conteaza in masurarea satisfactie vis-avis de o marca: atractivitatea masinii, adica performantele, designul confort si dotari – 32%, costuri de explotare, adica nivelul consumului, asigurare si costurile reparatiilor si reviziilor – 26%, calitatea si fiabilitatea – 22%, nivelul serviciilor oferite de dealer – 20%.
Iata, asadar, cum arata topul marcilor, la general:
Observati ca Dacia se afla pe locul 8 in acest top, deasupra unor marci mari, adica: Toyota, Skoda, Volkswagen, Seat, Opel, Ford.
De asemenea, Dacia este deasupra tuturor marcilor franceze (Renault, Peugeot, Citroen). Dealtfel, observ ca marcile franceze stau foarte prost in preferintele francezilor, Renault fiind chiar in coada clasamentului.
Acum sa vedem si cum e clasamentul pe clase. Dacia este cea mai apreciata masina in clasa mica, inaintea Mazdei 2 (au acelasi numar de puncte), cu Mini pe locul 3.
Sa zicem ca eu imi doresc sa car niste balegar. In acest scop imi cumpar o roaba. Aceasta roaba imi ofera exact ceea ce asteptam: car balegarul. Apoi vine JD Power si ma intreaba: – Domne, cat de satisfacut sunteti de roaba Dv? – Sunt foarte satisfacut domne, mi-a oferit exact ceea ce imi doream. Ii dau 1000 de puncte. Deci roaba mea e mai tare-n clasamentul JD Poer decat Toyota, Skoda, Volkswagen, Seat, Opel, Ford. S-ar putea sa fie chiar si peste Dacia(nu sunt insa sigur)!!!
da, inca o dovada ca ne putem mandri cu Dacia! dar ceva tot nu inteleg, ce cauta loganul la clasa small? nu oi fi eu mare cunoscator a clasificarilor de gen, dar asta nu o inteleg.
in primul rand oamenii si-au dat seama ca pot fii pe piata si masini ieftine al doilea rand togmai dacia se incadreaza in parametrii de eficacitate economica (asigurari taxe consum /pret de achizitie )si sufera chiar daca nu se spune doar la capitolul imagine acolo unde un taran roman pute in coate si genunchi a balegar dar vrea SECOND HAND .Ei uite ca taranul francez nu vrea sa a-si care familia in cadavre pe roti in drumul spre ogor si prefera sa calatoreasca cu DACIA …… chiar si in toata europa
Cred ca se refereau la DACIA 1300 in acest clasament! Pt ca daca se refereau la LOGAN, DUSTER si SANDERO, sigur ca MAREATA DACIEEEEE s-ar fi situat pe locul 1 nicidecum pe locul 8 LA GENERAL!!!! Dar sa nu fim rai si sa recunoastem ca Dacia este o minunatie de masina care in CURAND va evolua si se va putea lua la tranta cu Bmw M3, cu Ferrari si Lamborghini, Aston Martin si Jaguar. Tot ce e posibil…….. doar ca noi nu vom mai fi……. BRAVOOOOOO DACIAAAAAAAAAAA. Ne-ai facut mai mandriiiiii decat am fost vreodata.
Mai Emil poate ai avut o zi grea , asa ca iti intelegem ironia .ne pare rau ca esti nedreptatit de soarta si te limitezi doar la un second hand nui nimic in timp vei afla si tu cum sta treaba cu ,,roaba noua”
Domnilor, ati trecut la jigniri gratuite. Pana sa aduceti voi vorba despre second hand-uri acestea nu au fost in niciun fel luate in discutie. Era vorba despre dacie noua versus alte masini deasemenea noi. Dacia face masini rezonabile PT. PRETUL LOR – DAR ATAT. In niciun caz exprimari de genul: “Dacia se afla … deasupra unor marci mari, adica: Toyota, Skoda, Volkswagen, Seat, Opel, Ford.” sau “Dacia este deasupra tuturor marcilor franceze (Renault, Peugeot, Citroen)” nu pot fi luate in serios.
In exemplul cu roaba si balegarul nu am facut decat sa subliniez ca acest clasament JD POWER este total inutil in cazul daciilor.
Domnule Mihai in calatoriile mele credema ca nu exista mandrie mai mare de cat atunci cand vad cate un model dacia ori la munca pentru diferite activitati private sau publice ori ca sta intrun parc de rulote /port pentru iachturi .Oamenii aceia care si-au cumparat o masina noua dand pe ea peste 10mii de euro cred ca stiu ce au gandit cand nu au ales un SH ,pe de alta parte daca citesti atent articolul iti dai seama ca factorul ,, buzunar anual” a contat mai mult de cat performantele de ferrari bmw bla bla bla .Consider ca specialistii de la JP sant mai pregatiti de cat mine si cat cei mai multi lucratori din presa auto romaneasca postdecembrista si daca DOMNUL DAN a avut curaj sa posteze aceste date nu cred ca a avut in intentie doar sa agite spiritele pe acest forum ,ci mai mult sa ne spuna :::TREZITIVA SI VOI ROMANILOR !!!!!
@Calator prin Europa. Sper ca ai observat ca nu am inceput cu MAI Calator………. Dar nu-i nimic! Treaca de la mine! Tu pui problema in felul tau iar eu in felul meu. Aici era vb de un clasament pur si simplu si nu de faptul ca eu asi fi avut o zi mai rea. Daca Dan ar fi vrut sa ne spuna acel ” treziti-va si voi romanilor” nu ar fi posesorul unei Kia ci din contra, al unui model Dacia si ar fi ridicat in slavi marca nationala. Dar tu esti atat de credul incat crezi ca daca un institut de opinie precum JD POWER a publicat asemenea sondaj, trebuie sa fie si credibil sau adevarat. E problema ta ce crezi. Dar incearca sa mai si GANDESTI “cateodata”. Nu lua totul asa cum iti este servit. Faptul ca tu esti un fericit posesor de LOW COST nu inseamna ca cei care nu-si permit decat un SH, sunt mai nefericiti decat tine, sau ca se simt cu ceva mai prejos. Din contra chiar. Poate sunt mai multumiti ca au reusit sa-si achizitioneze un SH de calitate decat un low cost plin de plastic de cea mai slaba calitate. Si sunt ferm convins ca toate porturile SMECHERE din lumea buna sunt impanzite de Logan-uri si Sandero care trag dupa ele salupe, yacht-uri sau rulote dupa cum spui tu, probabil in valoare de sute de mii de euro. Dar eu nu te pot contrazice. Sti tu bine ce ai vazut. Si sa ai mare grija ca nu cumva, mandria ta postdecembrista sa te mentina la un nivel scazut la capitolul auto. Incearca si un SH de 30000-40000 de euro, cu 30000-40000km la bord, care atunci cand a fost nou a costat 60-70 de miute si mai stam de vorba MAI posesorule de LOW COST nou nout. Adica roaba noua.
Las mai calatorule ca eu stau cu second hand-ul meu,si ia-ti tu dacia noua sa vedem daca vei ejunge cu ea la varsta unu second hand veritabil fara sa-i faci prea multe…
de ce trebe totu timpul sa se arunce cu noroi in dacia? nu va cere nimeni sa o cumparati, fiecare stie care ii sunt nevoile atunci cand cumpara o masina. omul care isi cumpara dacia vrea sa ajumga de la punctul A la punctul B. daca voi vreti mai mult de la o masina treaba voastra. daca voi aveti curajul sa va asumati un risc cand cumparati un sh, respect. dar nu va mai bateti joc de “roaba” noastra, daca nu sunteti mandri de ea, macar abtinetiva de la comentarii rautacioase.
@Tedy. Nu e vorba de comentarii rautacioase ci din contra, chiar ne distram de minune aici cateodata, atunci cand mai avem timp si de glume, printre multele subiecte interesante. Multi o fac de dragul discutiei si nu neaparat din cauza ca ar avea ceva de impartit cu Dacia sau cu posesorii ei. Eu personal o fac asa din dragoste fata de oamenii din tara noastra care sper sa se destepte odata ( A NU SE INTELEGE IAR CA INCERC SA JIGNESC PE CINEVA) si sa nu mai cumpere tot ceea ce arunca altii. E f simplu ceea ce vreau eu sa spun. Daca Romanii ar fi realizat ca aceasta masina nationala e fabricata din resturile mecanice de la Renault si ca interioarele sunt exercitii de stil din anii ’80 care nu au fost aprobate la acea vreme, dar care s-au pastrat pt amaratii de Romanii care le vor cumpara in anii 2000, acum situatia ar fi cu totul alta si noi, Romanii, am fi fost cu adevarat mandrii de masina nationala. Dar asa cum ffff multe produse ( alimente, haine, jucarii, medicamente etc) care sunt refuzate pe pietele internationale care ISI RESPECTA POPULATIA, ajung pe piata din Romania, asa au ajuns si resturile(partiale) ale celor de la Renault sa bucure o intrega natiune de creduli, care pe drept vorbind, au realizat imediat URIASUL salt de la Dacia 1300 la Logan sau Sandero. Atat ne-a tebuit noua Romanilor, AER CONDITIONAT si CALDURICA LA PICIOARE IARNA SI PARBRIZ + LUNETA DEZGHETATE. Stiu ca iar mi-am aprins paie in cap si ca multi ma vor dezaproba si critica, dar asta e farmecul discutiilor si eu ma bucur ca multi nu raman indiferenti. Pe mine critica m-a ajutat mult in viata si nu o pot trata cu indiferenta mai ales atunci cand nu devine jignire. Hai sa ne imaginam cam ce ar fi fost daca in loc de Renault am fi fost sub aripa celor de la VW-AUDI-SEAT-SKODA-etc etc. Ce a fost Skoda in trecut? Exact ceea ce a fost si Dacia. Si unde a ajuns? Le-au trebuit cehilor LOW COST-uri sau au preferat sa fie mandrii de ceea ce ies din fabricile lor? Asta e intrebarea mea.
Tedy,ma voi abtine de la comentarii rautacioase atunci cand se va vorbi corect despre MASINA numita DACIA,intelegi? dar atata timp cat unii o ridica in slavi ca si cum nu mai exista alta marca mai buna pe pamantul asta in afara de dacia,si unde mai pui ca sh-urile in opinia lor sunt un gunoi…deci nu ma voi abtine sa comentez.
App domnilor,un mercedes,un lexus,un jaguar,o honda,un….ce vreti voi de prin 2007,2008,2009…chiar si 2005-2006,le putem considera SH-uri,nu??? ia vedeti voi,tot gunoaie sunt si astea? e mai “tare” si “bengos” loganul nou decat restul,nu-i asa??? Defapt eu cred ca lumea ori vorbeste in necunostinta de cauza,ori nu are bani de-o chifla si viseaza la logan nou,ca la restul nu pot ajunge cu visele!
Emil,nu au de ce sa te critice,ca asta e adevarul!!! Exact aceleasi cuvinte le-am scris si eu pe alte topicuri de pe acest blog.de faptul ca dacia ar fi fost cu totul o alta masina daca ar fi fost luata de cei de la vw,insa lumea la fel,mi-au sarit in cap si-o tineau cu low-costul lor. Vreti low-cost? luati-va mahindra fratilor,sau tata nano!!!! Pai cand au venit nemtii sa negocieze cu noi,guvernul de pe atunci(nastase cred…nu mai stiu) le-acerut si pe ma-sa si pe tasu’ nemtilor ca sa preia dacia….pai normal,oamenii s-au speriat si-au fugit; dup-aia a venit francezul…eee,situatia s-a schimbat radical,astora mai aveam putin si le-o dadeam noi pe mama si pe tata numai sa vina sa ne cumpere uzina….si pt ce???uitati ce-a iesit!!! Mai comparati si acum skoda cu dacia!!!
@emil: sincer eu prefer sa vad pe strazi loganuri si sandero in locul daciilor 1300. da, sunt resturile aruncate de la renault, dar multe din resturile alea au fost pe renault si siau facut treaba dand dovada de o oarecare fiabilitate. despre interioare nu te contrazic, o fi ele din anii 80, dar renault a folosit si pe clio si pe kangoo unele elemente (cel putin mie asa mi se pare)
cehi au vrut sa fie mandri de ce le iese din fabrica, si noi o sa vrem mai mult, o sa ne desteptam, dar deocamdata trebe sa ne multumim cu ce avem.
@Catalin. Asa e cum spui si tu. Dar sa nu uitam ca fiecare are opinia lui si dreptul la replica si mai ales la libera alegere.Nu sunt de condamnati cei care cumpara Low Cost.E treaba lor. Multi nu realizeaza ce cumpara, altii realizeaza dar nu au incotro pt ca merg pe un principiu bine stabilit in mintea lor si anume ce e nou e nou si gata, chiar daca e slab calitativ. Dar un vechi proverb spune ca “suntem prea saraci sa ne cumparam lucruri ieftine si proaste”
@catalin: sincer nu cred ca ar fi fost ceva altfel daca ar fi preluat vw. de ce? pentru ca skoda a facut cand a fost preluata o oribilitate mai mare decat loganul. a fost o masina de test pt piata. sa se obisnuiasca lumea cu ea. acum intradevar nu poti compara skoda cu loganu din orce punct de vedere vrei tu, dar si loganul e tot o masina de test pentru piata.
Si ca o gluma de sfarsit de seara! Cam cum traduc fanii Mercedes din lumea larga initialele BMW: BEI MERCEDES WERFEN. Adica ” CE ARUNCA MERCEDES” sau ” RESTURILE DE LA MERCEDES”
emil veizi ca poate iti iei in cap si fanii bmw :))
@tedy. Deabia astept! Stiu ei cam cum e treaba cu initialele. Asa ca nu au de ce sa se supere. E doar o gluma.
Eeee aici nu-mi place,nici chiar asa…sa nu uitam ca unele modele de BMW sunt peste Mercedes,asa ca….(un fan BMW
).
P.S. Chiar,cum e treaba cu initialele???
@Catalin. Asa cum am spus. Bayerische Motoren Werke AG in realitate. Dar si gluma e ADEVARATA.
Ia dezvolta tu un pic ideea,cum adica e adevarata???
UNA LA MANA – nu iti place nu cumperi nu comentezi ,DOI – skoda are destule probleme incat sa zici ….. si este facuta doar din ce este bun la vw???!!!!, TREI am un venit bunicel (motivul calatoriilor in europa )deci pot sa imi cumpar macar un auto la 20 mii nou lejer (si nu SH la 30 cei drept) , PATRU— prostii aia de francezi nemti olandezi care cumpara toate gunoaiele ramase si puse pe dacia ,CINCI — mici porturi sau parcuri de rulote impanzite prin toata europa de canale si/sau autostrazi unde muncitorul de rand petrece clipe de relaxare in barcute ieftine sau rulote de dormit si sa nu uitam ca daciile sant mai scumpe afara, SASE — saptamana asta am fost nevoit sa merg pe ruta ungaria slovacia cehia austria si am vazut destule dacii acolo unde suzuki si skoda sant la ele acasa de ce oare am vazut??? probabil ne plac si lor gunoaiele ,7 si inchei — Domnul DAN a facut o alegere buna un pic stil ,calitate la un pic de LOW Cost dar nu a denigrat niciodata (sau nu imi amintesc ) asa tare marca nationala precum o face domniile voastre
@Calator prin Europa. Gata! Cu comentariul asta ne-ai dat gata pe toti si unde mai pui ca te-ai dat bine si pe langa SEFU!!!!!
PS @Calator prin Europa. Cred ca esti cam stresat din cauza cozilor din punctele de trecere a frontierei cu Ungaria. Tot asa stai 2 zile la Nadlac?
Dragul meu nu am cum sa fiu stresat calatoresc cu avionul si jobul meu este pe apa ,sant un om fericit , foarte relaxat si cand ma uit la cei de acasa imi vine sa rad cat de stresati de viata si inversunati in opiniile lor .Cand vin acasa ma consider un rege imi pot cumpara orice chiar daca o fac de cele mai multe ori cu bun simt .Nu am in intentie sa ma pun bine cu nimeni de pe acest forum , mai ales ca de multe ori sa intamplat ca subiectele abordate sa nu le consider corect interpretate de dansul ,dar asta este.
@calator prin europa. Abia acum am inteles…… deci tu te referi strict la Logan si Sandero amfibie nu???? inca nu s-au lansat in Romania!! Se poate sa ai dreptate in ceea ce sustii in legatura cu porturi, yacht-uri si rulote. Diferenta intre noi doi o face nivelul de stres si modul cum percepe fiecare situatia DRAMATICA din Romania (si nu ma refer doar la segmentul auto). Daca pe tine dramatismul din tara si stresul oamenilor te fac sa RAZI, pe mine ma fac sa plang si in acelasi timp ma determina sa incerc sa iau atitudine, atat cat pot. Faptul ca tie-ti vine sa razi ma cam sperie si s-ar putea sa visez urat noaptea, iar in visul ce ma va speria e posibil sa apara o Dacia amfibie care va naviga cu cel putin 200 de noduri pe ora. Deci inchei aici cu urarea de a avea zboruri placute cu avionul si mari sau oceane nu foarte agitate.
@mihai
Exprimarea e foarte corecta, doar ca n-o poti urmari tu pana la capat. De asemenea, exemplul tau cu roaba este deplasat.
“Dacia este deasupra tuturor marcilor franceze” e cat se poate de corect IN CONTEXTUL pe care l-am precizat.
Adica: Un proprietar de Logan, care da 9.000 euro pe masina este mai multumit decat un posesor de Laguna, care da 20.000 euro pe masina.
Asta nu inseamna ca Logan este mai bun ca Laguna!!! Inseamna doar ca posesorul de Logan considera in mai mare masura ca a primit ceea ce dorea de la o masina de 9.000 euro, fata de cel de Laguna, care avea asteptari de 20.000 euro.
Asa ca exprimarea este corecta. LA CAPITOLUL ASTA Dacia este peste toate marcile franceze!
Sper ca m-am facut inteles.
of mentalitate romaneasca fara solutii de mai bine , ciudat cum gradul de multumire al unor oameni se poate referi la lucruri mici aparent fara valoare cum este dacia , nu cred in asa zisa ingrijorare a ta pentru poporul roman cand deconsideri un bun romanesc apreciat in toata lumea si da : mentalitatea unui marinar va diferi mereu de a unui zilier , interactionam cu oameni de diferite culturi si educatii privim lumea intrun mod mai vast si ne permitem sa fim si ingaduitori cu nesimtirea , prostia sau nestinta.
Lasa Calator Prin Europa, eu sustin Dacia, intr-adevar este Low Cost, este facuta mai prost, dar e bine ca se cumpara, e bine ca exista, ca a devenit un brand si international.. ca pana mai demult.. era sa puna si pe Daicia lacatul pe poarta.. precum in cazul lui ARO.
Acuma deh ca parere, dau si eu dreptate sunt Second Handuri care sunt bune, exemplu prezentat de Catalin, sunt de acord ca sunt masini de prin 2000 incoace, care sunt net net superioare Daciei.
Exista + si -… ca asa ii in viata!!
Cine poate sa isi cumpere mai mult, sau un s.h bun sa o fac… logic ca sunt n si n variante. Eu cunosc cazuri in care au regretat ca au cumparat Second Hand, dar si cazuri care au jubilat de fericire ca nu si-au luat Logan !!
Sa fim sanatosi si cu mintea deschisa !!
Respectele mele !!
Respectul meu pentru o asemenea gandire , sigur ca nu sant toate perfecte , sigur ca nu santem nemti dar este bine ca putem gandi coerent . Si eu am avut cateva masini second hand unele bune altele rele (dar a fost vina mea ca nu sant mecanic ) in final am revenit la dacia mai mult din spirit patriotic si ca era noua si mai putin din factor financiar. Am zis : mai daca nemtii cumpara , noi cu ce am fii mai deosebiti???????????!!!!!! este alegerea mea fiecare face cu banii sai ce vrea am renuntat la un E classe pentru un MCV si surpriza a fost ca dupa ce l-am achitat au anuntat ca scoate versiunea face lift , acum astept dusterul de 140 cp
Scuze de off,@calatorule fara suparare,daca si tu esti un marinar cu mentalitatea asemeni conducatorului marinar betiv(stim noi care),e clar,atunci nu mai avem pretentii de la nimeni.
Adica mai pe romaneste,uite ca si la conducerea carmei(a se citi “tarii”) avem tot un marinar(mai betiv el asa din fire
),insa cu mentalitatea lui,uite ce-a facut din asa zisa “barca” numita romanica…
Mai Catalin am fost acuzat ca nu ma pricep la masini sa fiu acuzat ca nu ma pricep la politica chiar nu imi pasa si sincer nu este loc de asemenea comentarii , daca vei lucra ca mine ca basescu si ca multi altii (singurei) in concurenta cu europeanul pe acelasi post nu vei mai gandi asa ,totul se rezuma la mentalitate si la ce este masina ptr tine ca individ ,daca este motiv de fala sau o simpla utilitate ,sigur sant frumoase motiv de mandrie , eu nu merg atat de mult cu masina nu am nici interes sa o tin in fata garajului imi fac treaba si atat in fine sant un simplu slujitor la stapan nu mare pietar in romania nu am ce sa arat nu trebuie sa ma laud cu masina mea ci cu viata , familia si cele necesare unei vieti fara griji .
incerc sa las polemica inceputa deoparte si sa ma mentin pe cat posibil pe topic. Sunt un sustinator al produselor romanesti ( si implicit a economiei romanesti chiar daca nu mai traiesc in Romania si e putin probabil sa mai revin in tara, insa radacinile si sentimentele legate de locul de bastina au ramas ), ma bucur sa vad acest top insa imi vine greu sa-l iau de bun. Acum 2 ani am condus o toyota hilux din ’92 implicat in nenumarate accidente ( unul dintre fosti soferi rasturnandu-se chiar ) insa acea masina nu a primit mai mult decat reviziile tehnice periodice obisnuite fara sa aibe alte probleme cu toate ca masina arata chiar sifonata; de un an de zile conduc o mica suzuki alto ce are la bord aproape 200.000 km ( 122.000 mile mai exact ) dar cu un istoric curat fara nici o problema tehnica si inca se mentine foarte bine si la partea mecanica si la aspect exterior fara probleme de vopsea/lac. Mi-au mai trecut prin mana multe masini, iar cele mai fiabile mi s-au parut cele japoneze . De curiozitate am intrebat un tip ce se ocupa de masini ce crede de marcile germane iar raspunsul a fost surprinzator : nici sa nu le vada in fata ochilor bmw sau mercedes. La mercedesuri apar primele probleme in 3-4 ani cu lacul si vopseaua de pe genti plus rugina sub vopsea in special pe aripi, iar bmw-urile ceva mai sensibile la partea mecanica Am facut aceasta mica paralela pentru a demonstra ca a te raporta la acesti ‘giganti’ germani spre care toata lumea isi indreapta ochii mereu nu e cea mai buna solutie, cat despre brand-urile franceze – sunt slab vazute mai oriunde. Dar parerile sunt cel putin subiective si impartite, dand loc la discutii contradictorii in special din partea fanilor.
Si ca sa-mi duc idea pana la capat : as dori sa vad si eu o dacie logan care sa fi pasit de pragul de 100.000 km si care sa nu fi avut probleme la partea mecanica -majoritatea cunoscutilor detin dacii logan dar nici unul nu a fost atat de norocos incat sa ajunga la acel kilometraj fara sa fi schimbat macar o pompa de injectie, pe cand in afara cele cu 5-60.000 mile sunt la mare cautare datorita pretului mic ( datorat in special uzurii morale dar si a nivelului de trai ce le permite sa-si schimbe autoturismele mai des decat isi permit romanii de rand sa-si petreaca vacantele full pe la munte/mare , nu zic de alte meleaguri – ceea ce face ca oferta de masini sh sa fie mare si diversificata . Pasul la Dacia 1300 la Logan a fost urias pentru bastinasi, dar nu destul sa se ajunga sa ne comparam cu altii ( sper totusi sa se ajunga acolo cat de curand )
Domnule Cristi va pot spune eu sigur ca sant destule LOGAN TAXI IN ROMANIA care au depasit cu mult 100de mii de km si singurile defectiuni au fost legate de cate un pivot sau bloc de lumini(taximetristii clansoneaza mai mult) , prietenii mei din orasul natal care fac taximetrie au avut probleme doar cu loganurile diesel unde datorita bidoanelor si palniilor murdare alimentand la marginea drumului sau pe malul dunarii au avut probleme cu injectoarele sau cu pompa . in principiu toate marcile sant bune asta pana ajung propietarii cu ele in service si unele piese costa mai mult altele mai putin si mai grav ca nu sant ingrijite cum trebuie . PS Am vazut in Amsterdam TAXI DACIA LOGAN BREAK
Pentru Cristi, tot respectul ai punctat foarte bine, insa am si eu ceva de adougat.
In vest daca ai o masina de exemplu un CITROEN C4, te folosesti de masina pentru ceea ce ea e destinata, dar, daca se intampla sa ti se strice ceva la motor, la masina tehnic ceva important.. vre-o piesa.. bucse, rotule, bielete, etc. nu stiu ce.. da ceva important.. ala din VEST, datorita nivelului de trai, datorita constiintei, educatiei, stilului lor de viata.. merge si isi repara masina fix in ziua in care i s-a stricat.
La noi datorita nivelului de trai, cand apare vre-o defectiune, omul merge la “carpaci”, isi cauta piesa de schimb de la DEZMEMBRAI.. si isi “repara” masina.
O spun in cunostiinta de cauza, nu de destept… cunosc n si n cazuri care isi reparau masinile la ieftineala, iar faptul ca aveau vre-un defect, care putea fi amanat, era las-o asa ca mai merge inca.. nu trebuie sa o repar, o mai leg cu “drot”, mai carpesc pe ici pe colo si ma duc.
O alta chestiune pe care vreau sa o punctez este infrastructura.. pai clar Cristi ca acolo in vest (ANGLIA sau SUA daca imi zici mile) clar ca acolo ai sosele… nu iti zdrangane masina pe toate hartoapele din Romanika… tara bananiera de am fi.. si nu am avea asa soesele.
Eu mai urmaresc asa sporturi, in chestiunea de fata ma refer la Ciclism,
Toate tururile posibile si clasicele daca le pot prinde ma uit.. daca nu sunt ocupat etc.
Ma uit la Turul Frantei de cand e transmis la Euro Sport de prin 97 incoace.. ziceau comentatorii ca acolo ciclistii circula pe drumuri in franta de categoria a 3a si va spun, erau impecabile. Apoi stau si ma gandesc drumurile categoria a 1a si a 2a cum ar arata, daca acele drumuri pe care le vad pe tv sunt de categoira a 3a adica inferioara celorlalte.
Tot asa va pot spune de SPANIA care are niste autostrazi si drumuri nationale.. extraoridnare..
Acolo fac pariu ca un Logan merge ceas, fara probleme fara n si n socuri si zgaltiaeli, praf, mizerii, etc.
Iar in cele din urma punctez calitatea COMBUSTIBILILOR in Romania, nu va este clar ca inca la noi.. sunt carburantii cam slabi.. nu este aceasi calitate precum in Anglia, Germania, Franta, Spania si restu tarilor..
Deci in concluzie, Dacia care a fost vandut la greu in Franta si Germania, are o viata de X ori mai buna decat cele utilizate in romanika… si sunt mai mult decat sigur ca exploatate in mod corect.. sunt fiabile.
Respectele mele !!
Ovidiu, +1! Corect ce-ai spus.
bravo si as mai adauga si ca masinile second hand ,,sant bune in occident” in romanica nimik nu este bun si totusi ei cumpara masini noi tot de frica service-ului foarte costisitor
Vedeti si articolul scris de DAN, articolul cu revizia la KIA PRO CEED…
Vedeti cat de calculat a fost, cum a procedat s.a.m.d… acuma sa nu se supere Dan, nu il cert, nu sunt contra sau am eu ceva cu el, sunt convins ca procedeaza corect, iar asa ca el facem toti toti romanii.. exceptie cei care au conturile grase grase, si isi permit orice extravaganta.. iar cand isi fac reviziile de la ML, Q7 sau X6 schimba tot ceea ce le zic aia din service, asta pentru ca la aia ce li 1000 Euro… ii ca si mie 50 lei.
La Dacii acum, mai degraba cedeaza plasticurile din interior, decat motorul, tansmisia si alte piese importante..
Am uitat sa-i spun la Cristi sau celor care au intrebat.. eu am vazut Logan 1.4 MPI, 75 CP, care era pe firma, il avea un agent de vanzari.. si avea aprox 100.000 km, la motor nu i s-a schimbat nimic, nici la transmisie.. s-au inlocuit doar consumabilele.. iar respectivul care era agent de vanzari pe acea masina.. mai facea si tonouri cu Loganul asa cand il apuca damblaua.. si iesa serios fum din caucucuri si scartaiau rotiile si incigea serios franele si asa mai departe..
Nu va spun ca suna bine motorul.. iar un prieten cu un LOGAN 1.6 MPI se minuna ce poate face ala cu Loganul de 1.4.. *bine asta isi permitea ca nu era masina lui personala, celalat cu 1.6MPI isi imagina ce ar iesi din aia 90 cp pe care ii are…
Respectele mele !
Niciodata nu am sa inteleg nevoia de confirmare a valorii muncii lor de undeva din afara tarii si ca munca romanului este de calitate mai slaba decat cea a unui locuitor al unei tari SUPRADEZVOLTATE. Da, domnule, exista tari care au avut timp sa evolueze in multe domenii. Si ce? Daca este sarac vrei sa ramai asa sau iti doresti mai mult? Eu cred ca ar fi deja necesar sa incepem sa vedem lucrurile bune din jur si sa invatam sa apreciem lucrurile dupa raportul calitate-pret si nu doar ROMANIA MADE sau AUSTRIA MADE.
Niciodata nu am sa inteleg nevoia romanilor de confirmare a valorii muncii lor de undeva din afara tarii si ca munca romanului este de calitate mai slaba decat cea a unui locuitor dintr-o tara SUPRADEZVOLTATA. Da, domnule, exista tari care au avut timp sa evolueze in multe domenii. Si ce? Daca esti sarac vrei sa ramai asa sau iti doresti mai mult? Eu cred ca ar fi deja necesar sa incepem sa vedem lucrurile bune din jur si sa invatam sa apreciem lucrurile dupa raportul calitate-pret si nu doar ROMANIA MADE sau AUSTRIA MADE.
Este ciudat cum de Dacia este doar pe locul 8 clasata. Vreau sa spun ca acum 4 luni am venit din Franta si neavand masina am apelat la o firma de rent a car din Cluj. In moemntul cand am ajuns eu in Cluj, mai toate masinile erau date, mai putin o Dacia Logan. La inceput am fost sceptica in ceea ce priveste performantele si fiabilitatea acestei masini.dar cu timpul am realizat ca merita cei 10 Euro/zi cat am dat pentru inchiriere.